اخبار صنفیویژه

خواسته مصدق از کانون وکلا: چرا پروانه شیرین عبادی لغو نمی‌شود؟ / این خانم به نظام و قانون اساسی اعتقاد ندارد+ فیلم

وکلاپرس-  حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در نشست خبری امروز ۲۸ خرداد ماه ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه به تشریح عملکرد یکسال گذشته این دستگاه پرداخت.

به گزارش وکلاپرس بخشی ار صحبت های معاون اوق قوه قضائیه در این نشست خبری به عملکرد وکلا و نظارت بر آنان اختصاص یافت.

حجت الاسلام محمد مصدق درباره نظارت بر عملکرد وکلا و دور زدن قانون توسط مفسدان، گفت: قوه قضائیه بر اساس قانون، نظارت بر کانون و مرکز وکلا را بر عهده دارد و بنای قوه قضائیه دخالت در کار کانون وکلا نیست اما نظارت را انجام می‌دهد و طی جلساتی که با هیأت مدیره کانون‌ها داشته ایم، چنانچه نظارت توسط خود این کانون‌ها انجام شود کار ما سبک تر خواهد بود اما گاهی این اتفاق رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: کانون‌های وکلا و همچنین مرکز وکلا نهاد مدنی هستند و خود باید کار نظارت را انجام دهند اما گاهی حس می‌شود برخی از کانون‌ها کم کاری می‌کنند. برای مثال خانم شیرین عبادی در محافل خارج همواره می‌گوید وکیل است و نباید کانونی که پروانه داده است آن را لغو کند؟ در ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت آمده است شرایط وکیل شدن اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی است که این خانم آن را به صراحت نقض کرده است.(نقل به مضمون)

البته الان با جلساتی که برگزار شده است، وضعیت بسیار خوب است. وضعیت بسیار بهتر است. امیدواریم با تعاملی که رؤسای کانون‌های وکلا با معاونت حقوقی قوه قضائیه دارند بهتر از این هم عمل بشود

مشروح صحبت های معاون اول قوه قضاییه درباره شیرین عبادی را در فیلم زیر ببینید:

IMG_8740

‫۵ دیدگاه ها

  1. حاج آقاتوصیه می کنم درباره قضاوت های حضرت علی( ع)درموردافراد غیر دین اسلام مطالعه وتحقیق کنید فرمایشات جنابعالی بازندگانی چهارده معصوم ومذهب تشیع کاملا منتاقض است

  2. توهین کردن او به نظام مجازات خودش رو داره ، و ابطال پروانه وکالت هم دلیل خودش را می خواهد ، چرا این آقایان مسایل را با هم قاطی می کنند . همین طرز فکرشان مقدمه ناهنجاری و قانون شکنی در کشور شده است . نمیشود که به صرف درخواست یک مقام بصورت سفارشی پروانه یک وکیل را باطل کرد .

  3. سلام
    چراکانون ومشاوران مرکز درفاصله نزدیک ازمون برگزار میکنن.این بخاطر دورزدن قانون.همون تعداد که ازمون کانون ومیدن ازمون مرکز وهم میدن وتعدادنفرها همون تعداده وهم کانون قبول میشن وهم مرکز.نمایندگان به این مهم توجه نکردن.یکی باید نیمه اول ودومی هم نیمه دوم سال ازمون برگزارکنن.تانفرات تغیر کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا