اخبار کانون هاویژه

رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی : نهاد وکالت می‌تواند در امر پیشگیری از دعاوی نقش پر رنگی داشته باشد

وکلاپرس _ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در نشست روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین با هیأت مدیره کانون وکلای استان، از وکلا درخواست کرد تا از مقوله صلح و سازش استقبال و در تبیین فرهنگ سازش در جامعه تلاش کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، ناصر عتباتی (رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی) در نشست مشترک شورای معاونان دادگستری آذربایجان غربی و هیأت مدیره کانون وکلای استان با اشاره به اهمیت نهاد وکالت به عنوان یکی از بال‌های فرشته عدالت اظهار کرد: این نشست‌های مشترک در راستای هماهنگی و همراهی این ۲ مجموعه در راستای اجرای عدالت بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید:

وکلا در تبیین فرهنگ سازش در جامعه تلاش کنند

ناصر عتباتی با اشاره به این که وکلا در کنترل ورودی پرونده‌ها به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات نقش مهمی دارند، گفت: انتظار ما این است که وکیل با نگاه مسئولانه در ارجاع پرونده ها به نهادهای داوری و صلح و سازش در راستای کنترل ورود پرونده های غیرضروری به محاکم نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: وکلا از مقوله صلح و سازش استقبال و به عنوان وکلای مصلح در تبیین فرهنگ سازش در جامعه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: نهاد وکالت در امر پیشگیری از دعاوی و اختلاف نقش پر رنگی را می‌تواند با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مسائل حقوقی در جامعه از طریق تعامل و همکاری با دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت های موجود همچون فضای مجازی داشته باشد.

باید به سمت حذف کاغذ و آرشیو الکترونیکی و دادرسی سبز رفت

عتباتی با تاکید بر حذف کاغذ و توسعه دادرسی الکترونیک اظهار کرد: سالانه مقدار بسیار زیادی کاغذ در فرایند دادرسی مصرف می‌شود که از این رو برای پیشگیری از مصرف این حجم از کاغذ که حاصل قطع درختان است، باید به سمت و سوی حذف کاغذ و آرشیو الکترونیکی و دادرسی سبز رفت.

در این جلسه در راستای تعامل بیشتر کانون وکلا و دادگستری آذربایجان غربی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان غربی با ارسال پیشنهاداتی برای ریاست کل دادگستری این استان، بخشی از مهمترین مشکلات حرفه وکالت و کانون وکلا را مطرح کرده است.

متن پیشنهادات را در زیر بخوانید:

پیشنهادات کانون وکلای آذربایجان غربی به رئیس کل دادگستری استان جهت حل مشکلات حرفه وکالت

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا