اخبار کانون هاویژه

قبولی ۳۶ پذیرفته شده آزمون وکالت در کانون وکلای آذربایجان شرقی منتفی اعلام شد

وکلاپرس _ هیأت مدیره دوره بیست و چهارم کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، طی مصوبه ای، پذیرش ۳۶ پذیرفته شده آزمون وکالت این کانون را منتفی اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس مصوبه جلسه بیست و هفتم هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی که مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ برگزار شد، ضمن تصویب انتفای قبولی ۳۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ورودی ۱۴۰۲ به علت عدم تکمیل پرونده ثبت نامی، اعضای هیأت مدیره ۸ نفر از افرادی که در سهمیه ایثارگری ثبت نام کرده اند را نیز حائز شرط برخورداری از سهمیه مذکور ندانسته و قبولی آنان را کان‌لم‌یکن اعلام کرده اند.

پیشتر هم برخی از کانون‌های وکلا با استناد به مواد ۴۴ تا ۴۶ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری قبولی برخی پذیرفته شدگان آزمون وکالت را که تا پیش از آزمون فارغ‌التحصیل نشده بودند، منتفی اعلام کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

صورت جلسه هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی

بخشی از مصوبه هیأت مدیره کانون آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

مصوبه اول:

گزارش ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ دفتر کارآموزی و اختبار در ارتباط با پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی ۱۴۰۲ در سهمیه ایثارگری مطرح گردید. گزارش مذکور نشان می‌دهد که افراد ذیل‌الذکر حائز شرایط ایثارگری نبوده‌اند، لیکن در شمول ماده ۴۲ آئین‌نامه ۱۴۰۰ که مقرر می‌دارد: “استفاده از سهمیه ایثارگری مانع از پذیرش ایثارگرانی نیست که نمره قبولی سهمیه آزاد کسب کرده‌اند” و نظر به اینکه تراز علمی افراد ذکر شده، بالاتر از آخرین رتبه قبولی سهمیه آزاد آزمون سال ۱۴۰۲ قرار دارد، لذا به اتفاق آرا، مقرر گردید نامبردگان در سهمیه آزاد پذیرفته‌شده شوند.

مصوبه دوم:

گزارش مورخ ۱۴۰۳/۲/۱ دفتر کارآموزی کانون حاوی مشخصات ۳۶ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی ۱۴۰۲ در سهمیه آزاد و ایثارگری مطرح گردید. این گزارش نشان می‌دهد که نامبردگان نسبت به تکمیل پرونده ثبت نامی علیرغم انقضای سه ماه از زمان ثبت نام اقدام ننموده‌اند، فلذا مستنداً به ماده ۴۵ آئین‌نامه ۱۴۰۰، به اتفاق آرا، پذیرش آنان کان‌لم‌یکن تلقی و سابقه مربوط به مشارالیهم از جریان اقدام خارج شد.

مصوبه سوم:

براساس گزارش مورخ ۱۴۰۳/۲/۴ دفتر کارآموزی کانون، ۸ نفر از افرادی که در سهمیه ایثارگری ثبت نام کرده‌اند، حائز شرط برخورداری از سهمیه مذکور، (حضور داوطلبانه ۱۲ ماه در جبهه حق علیه باطل) نیستند و پاسخ واصله از مرجع ذیصلاح مؤید این امر است. لذا به اتفاق آرا، نامبردگان مردود علمی محسوب شده و پذیرش اولیه آنان طبق لیست اعلامی کان‌لم‌یکن محسوب شده و سوابق از جریان اقدام خارج شد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سابقه خبر

مشابه تصمیم کانون وکلای آذربایجان شرقی در برخی از کانون‌های وکلای دادگستری اتخاذ شده است.

پیشتر کانون وکلای اصفهان قبولی سه نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ را به علت نقص در گواهی پایان خدمت سربازی تا پیش از ثبت نام در آزمون وکالت و ۱۲ نفر هم به علت نداشتن مدرک کارشناسی قبل از ثبت نام در آزمون وکالت، کان لم یکن اعلام کرده بود.

همچنین کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی قبولی ۱۰ نفر از پذیرفته‌ شدگان آزمون وکالت سال گذشته این کانون را به علت نقص در پرونده یا عدم مراجعه و عدم تطبیق مدرک تحصیلی، منتفی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا