اخبارویژه
موضوعات داغ

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها به تایید شورای نگهبان رسید

استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل توسط شرکت‌ها، تبعیت کانون وکلا از مصوبات هیأت مقررات زدایی و الزام به صدور و ابطال پروانه وکالت از طریق درگاه ملی مجوزها از جمله مواد موجود در این طرح بود.

وکلاپرس– هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در حساب توئیترش از تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در این نهاد خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، طرح تامین مالی و زیر ساخت‌ها که اواسط سال در مجلس تصویب شده بود، پس از رفت و برگشت‌هایی به شورای نگهبان، به تایید این نهاد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش در حساب توییتری (ایکس) خود نوشت: «طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها» که در مراحل قبل با ابهامات و اشکالاتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

اگرچه طی ماه‌های گذشته متن منقح این طرح منتشر نشده است، لیکن بر اساس یکی از مواد آن کانون‌های وکلا ملزم به صدور، تمدید و ابطال پروانه وکالت و کارآموزی از طریق درگاه ملی مجوزها (زیر نظر وزارت اقتصاد) شده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان امروز مورخ ۱۴۰۳/۲/۱ در  حساب توئیترش از تایید این طرح خبر داد و نوشت:

«طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها» که در مراحل قبل با ابهامات و اشکالاتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بر اساس ماده دیگری از این طرح، کانون‌های وکلا ملزم به تبعیت از مصوبات هیأت مقررات زدایی وزارت اقتصاد خواهند شد و عملاً این هیأت امکان ابطال آیین‌نامه های نهاد وکالت را خواهد داشت.

پیشتر نیز در ماده ۱۵ این طرح آمده بود موسسات خصوصی و شرکت‌ها می‌توانند از نماینده حقوقی غیر وکیل برای حضور در دادگستری و پیگیری پرونده استفاده کنند.

محمدصالح جوکار، نصرالله پژمانفر و محمدتقی نقدعلی از جمله نمایندگانی بوده‌اند که مواد مرتبط با نهاد وکالت را در این طرح اقتصادی گنجانده بودند.

این در حالی است که هنوز متن قانون منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید آیا مواد سابق‌الذکر در متن جدید نیز باقی مانده یا حذف شده است؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا