اخبار

بازداشت یک وکیل در استان مرکزی که پرونده‌های خود را به شعب خاص هدایت می‌کرد

وکلاپرس- یک وکیل که با همکاری با کارکنان دستگاه قضایی در استان مرکزی، که پرونده‌های خود را جهت اخذ رای تضمینی، به شعب خاص هدایت می‌کرد، بازداشت شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تلاش چند ماهه دستگاه قضایی برای مستند سازی این جرائم خبر داد و گفت: یکی از وکلای متخلف با ادعای ارتباط نزدیک با برخی از قضات، دستگیر و پرونده قضایی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی با تأکید بر این موضوع که نهاد‌های نظارتی و بالادستی باید نظارت بیشتری بر رفتار حرفه‌ای وکلا داشته باشند، اظهار کرد: یکی از وکلای دادگستری با ادعای داشتن ارتباط نزدیک با برخی از قضات، به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی داده و بابت این موضوع حق‌الوکاله‌های کلانی را از آن‌ها دریافت می‌کرده است.

همکاری وکیل و کارکنان دستگاه قضایی

وی افزود: وی با ارتباطاتی که با برخی کارکنان داشت، بعضاً پرونده‌های خود را به شعب خاص هدایت و احکام مورد نظر خود را در این شعب اخذ می‌کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: با رصد و نظارت نا محسوس چند ماهه و مستند سازی کامل، نسبت به دستگیری وکیل فوق الاشعار، اقدام شد و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شد و پرونده قضایی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید:

اخذ مبلغ ۷ میلیاردی برای رای تضمینی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: فقط در یک فقره از پرونده‌ها، وکیل مذکور، قرارداد خصوصی اخذ مبلغ حدود ۷ میلیارد تومان حق‌الوکاله جهت اخذ رأی تضمینی، با موکل خود تنظیم کرده بود.

وی در پایان تاکید کرد: رسالت وکیل دفاع کارشناسانه و عادلانه در مدار قانون است که ادعای اینکه اعلام کند که من رای تضمینی می‌گیرم جای تأمل و ورود نهاد‌های نظارتی دارد که باید با حساسیت زیاد و به صورت جدی با چنین وکلایی برخورد شود و هیچگونه اغماضی در این برخورد‌ها وجود نخواهد داشت، چرا که این افراد مایه سرایت فساد به بخش‌های مختلف و بدبین کردن مردم به وکلای پاک دست و حق مدار خواهند شد.

منبع: میزان

‫۱۶ دیدگاه ها

    1. گفته وکیل نه کارآموز. قبول شدگان قانون تسهیل هنوز استارت زدن .این خوب نیست که گناه خودتان را به پای دیگران بنویسید

    2. وکلای سالهای قبل خیلی از سوالهای حقوقی رو که ازشون مشاوره میگیری یا نمیتونن پاسخ بدن یا اشتباه راهنمایی میکنن. خوبه یه تست IQ هم هرچندسال یکبار از وکلا گرفته بشه.

  1. متاسفانه از این به بعد با اجرایی شدن قانون تسهیل شاهد موارد بیشتری نیز خواهید بود .
    تیتر خبر را میشه اینطور هم نوشت . که قاضی و کارکنان شعبه و معاونت ارجاع ،با معرفی وکیل معتمد خود اقدام به صدور رای تضمینی و دریافت قسمت عمده ای از حق الوکاله می‌کردند.

    1. تو تخلفات انتظامی قضات اگه رییس دادگاهی بر خلاف قانون رای صادر کنه که این رای با اگاهی صادر شده باشه قطعا باهاش برخورد میشه

  2. خب این وکیل دستگیر شد اما اون قضاتی که با گرفتن پول از این وکیل رای تضمینی این وکیل رو صادر میکردن چی شدن؟البته ارتقا رتبه گرفتن،بازپرس شد دادیار،دادیار شد قاضی به همین راحتی چه دستگاه قضایی پاکی داریم

    1. احسنت به آقای حسین، اینجور کارا فقط وکیل مقصر نیست، اون قاضی هم که رانت داره بیشتر مقصره

  3. چرا قاضی دستگیر نشد ؟مگه وکیل بدون همکاری قاضی می تونه رای بده ؟متاسفانه همیشه راس هرم فساد در جمهوری اسلامی مصون و محترم هست ،اینه مصیبت مردم

  4. برای من اسباب حیرت است که وکیل بابت ارجاع پرونده به شعب خاصی که به نفع وی رای می دادند، دستگیر شدند اما برای قضات شعب مزبور مشکلی ایجاد نشده!

    1. سخن حقی است که نیاز به پاسخی منطقی ، شایسته و روشن دارد ، وکیل که نمی توانسته با خودش زد و بند کند!!! اینگونه خبرهای ناقص و گنگ می تواند حیثیت یک مجموعه را اعم از اینکه “ خادم باشند یا خائن “ باشند ” توأمان مخدوش کند حداقل می بایست قضاتی را هم که رای “ مورد نظر “ این چنینی وکیلی را صادر می کردند ، بازداشت و دستگیر و خبر بازداشت آنان نیز اعلام می شد.

  5. مشکل وکیل نیست مشکل مدیرشعب وقضات شعب خاص هستندگیرم تنهاوکیل رامجرم دانستیداماوقتی مجرمان اصلی کارکنان وشعب خاص راتبریه کردیدیعنی بدنه اصلی فساددرجای خودبرای ادامه غسادهستندومطمین باشیدلودادن قضیه ازطرف همان کارکنان فاسدی بوده که حق وحساب بهش کمتررسیده واین موضوع درتمام مراکزدادگستری سراسرکشوروجودداردچشم اقای اژه ای روشن!!!

  6. سلام پرونده درکیفری توسط خود دادستان ارجامیشه درحقوقی توسط ریاست دادگستری تاجایی من اطلاعات دارم وکیل محترم بادادستان وریس دادگستری ارتباط مستقیم داشته است حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا