اخبار کانون هاویژه

افزایش صلاحیت سقف دعاوی مالی کارآموزان وکالت کانون وکلای مازندران به ۱۵ میلیارد ریال

وکلاپرس _ روابط عمومی کانون وکلای مازندران با انتشار مصوبات جلسه اخیر هیأت مدیره این نهاد، از افزایش صلاحیت سقف دعاوی کارآموزان وکالت این کانون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس مصوبه جدید هیأت مدیره کانون وکلای مازندران، کارآموزان وکالت اجازه پذیرش دعاوی مالی وجه نقد تا میزان یک میلیارد و پانصد میلیون تومان را خواهند داشت.

قبلا این کانون و بسیاری از کانون‌های دیگر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را برای سقف صلاحیت مالی کارآموزان وکالت تعیین کرده بود.

بیشتر بخوانید:

مصوبات هیأت مدیره کانون وکلای مازندران

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مازندران، گزارش بیست و هشتمین و بیست و نهمین جلسه هیات مدیره دوازدهمین دوره این کانون را منتشر کرد که به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گزارش بیست و هشتمین و بیست و نهمین جلسه هیات مدیره دوازدهمین دوره کانون وکلای دادگستری مازندران

۱- موافقت هیات مدیره با درخواست احدی از کارآموزان وکالت سال ۱۴۰۱، مبنی بر اعمال بسته تشویقی مصوب شورای اجرایی اسکودا ( جواز شرکت کارآموزان وکالت در آزمون ۱۴۰۲ ) با لحاظ قبولی در آزمون ۱۴۰۲ با محل اشتغال شهر محمود آباد.

۲- موافقت هیات مدیره با درخواست دو نفر از کارآموزان پذیرفته شده در آزمون سال ۱۴۰۱ کانون وکلای هرمزگان، مبنی بر شرکت در اختبار نهایی کانون مازندران، به علت قبولی در آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۲ کانون مازندران، در راستای بسته تشویقی مصوب شورای اجرایی اسکودا  ( جواز شرکت کارآموزان در آزمون اخذ پروانه کارآموزی ۱۴۰۲ ).

۳- موافقت هیات مدیره با درخواست احدی از قضات بازنشسته مبنی بر صدور پروانه پایه یک وکالت در اجرای بند ب ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا.

۴- موافقت هیات مدیره با درخواست دو نفر از متقاضیان صدور پروانه کارآموزی در اجرای بند د ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا با عنایت به دادنامه های صادره شده از شعبات دادگاه انتظامی قضات.

۵- موافقت هیات مدیره با درخواست دو نفر از خانم های کارآموز کانون های دیگر، مبنی بر طی نمودن دوره دوم و سوم کارآموزی به صورت مهمان در کانون مازندران.

۶- موافقت هیات مدیره با درخواست کمیته ورزش بانوان مبنی بر به کارگیری و استفاده از مربی برای تیم والیبال کانون به مدت ۳ ماه جهت آمادگی حضور در تورنمت های ورزشی.

۷- موافقت هیات مدیره با درخواست احدی از متقاضیان مبنی بر صدور پروانه کارآموزی در اجرای بند د ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا.

۸- موافقت هیات مدیره مبنی بر افزایش سقف قبول دعاوی مالی وجه نقد به پانزده میلیارد ریال، ویژه کار آموزان.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سابقه خبر

پیشتر کانون های وکلای مرکز، خراسان، گیلان، فارس، کرمان، اصفهان و چند کانون دیگر سقف صلاحیت مالی کارآموزان وکالت را تا حدود ۲ میلیارد تومان افزایش داده بود.

برای مثال اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان فارس اوایل ماه جاری با افزایش سقف صلاحیت کارآموزان وکالت این کانون تا سقف ۲ میلیارد تومان موافقت کردند که بر اساس سوابق موجود در وکلاپرس درباره سقف دعاوی کارآموزان در کانون های ۲۹ گانه سراسر کشور، کانون وکلای منطقه فارس دومین کانونی است که سقف صلاحیت دعاوی مالی کارآموزان وکالت را ۲ میلیارد تومان اعلام کرده است.

همچنین هیأت مدیره کانون وکلای کرمان اواخر سال گذشته با افزایش صلاحیت کارآموزان در دعاوی مالی تا میزان ۱۰ میلیارد ریال موافقت کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا