اخبارویژه

توضیحات برادر رئیس جمهور شهید درباره سابقه قضاوت و تودیع پروانه وکالتش + ویدیو

وکلاپرس- علی رئیس السادتی، برادر آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید، در ویژه برنامه تلویزیونی «شهید جمهور» در خصوص فعالیتش در حرفه قضاوت و وکالت و علت تودیع پروانه وکالتش توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، ویژه برنامه تلویزیونی «شهید جمهور» یکشنبه شب ششم خردادماه با محوریت زندگی و سوابق شهید آیت‌الله رئیسی روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

در این برنامه سید علی رئیس‌الساداتی، برادر رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان مهمان حضور داشت و در خصوص سوابق شغلی اش در دستگاه قضا و وکالت توضیحاتی را ارائه داد.

ترجیح دادم مسئولیتی نداشته باشم

برادر آیت الله رئیسی اظهار کرد: مدتی در دستگاه قضایی بودم ولی زمان ریاست برادرم، خودم را بازنشسته کردم و زمانی هم که شهید رئیسی به ریاست جمهوری رسید، با وجود پیشنهاداتی که بود ولی هیچ کدام را قبول نکردم و ترجیح دادم مسئولیتی نداشته باشم.

وکلا در هر پرونده، پول متفاوتی می‌گیرند

برادر شهید رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به ملاحظات و جایگاهی که برادرم داشت و برای اینکه درآمد معینی داشته باشم، وکالت را کنار گذاشتم چون وکلا در هر پرونده، پول متفاوتی می‌گیرند.

علی رئیس الساداتی در پاسخ به شهر محل سکونتش و فعالیت ها قضایی و وکالتی اش پاسخ داد: وکالت باید هر کس در هر استان که پروانه دارد آنجا وکالت کند و همچنین قضاوت و وکالت از هم جدا هستند و دو شان دارند. قاضی نمی تواند وکیل باشد و وکیل نمی تواند قاضی باشد.

بیشتر بخوانید:

گفتم جایی کار کنم که درآمد معینی داشته باشد

وی افزود: به خاطر ملاحظات و جایگاه ایشان (آیت الله رئیسی)  و حرف و حدیث ها و شایعاتی که بود، مدت کوتاهی وکالت کردم و گفتم جایی کار کنم که درآمد معینی داشته باشد.

ترجیح دادم وکالت را بگذارم کنار و پروانه ام را تودیع کردم

رئیس الساداتی عنوان کرد: وکلا درآمدشان مشخص نیست ممکن است یک موضوع (پرونده) کم اهمیتی یا پر اهمیتی داشته باشند و درآمدشان کم و زیاد می شود و افراد هم روی من حساس هستند و اگر مبلغی در حسابم کم یا زیاد میشد، می گفتند این قدر پول گرفت و حرف و حدیث زیاد میشد و ترجیح دادم وکالت را بگذارم کنار و آن را تودیع کردم

رئیس الساداتی در پایان افزود: از دستگاه قضا کلا استعفا دادم و پروانه وکالت را تودیع کردم و الان بازنشسته دادگستری هستم.

 

سوابق وکالت برادر آیت الله رئیسی

گفتنی است سوابق مربوط به وکالت برادر آیت الله رئیسی در وب سایت حامی وکیل( مربوط به سوابق وکلای دادگستری)، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و تودیع پروانه ذکر شده است.

تودیع پروانه وکالت علی رئیس الساداتی
تودیع پروانه وکالت علی رئیس الساداتی

جهت مشاهده صحبت های کامل برادر آیت الله رئیسی از لینک زیر استفاده کنید:

مصاحبه با برادر آیت الله رئیسی در شبکه افق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا