اخبار کانون ها

درخواست نام گذاری خیابانی در مشهد به نام «وکیل»

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خراسان با درخواست نام گذاری معبر و خیابانی در شهر مشهد به نام «وکیل» گفت: مدیریت شهری باید شهروندان را نسبت به مشاوره حقوقی با وکلا تشویق کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، دکتر مجتبی زاهدیان، رییس کانون وکلای خراسان، به مناسبت روز وکیل مدافع در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور یافت و اظهارکرد: براساس اصل ۳۵ قانون اساسی، حق داشتن وکیل به عنوان یکی از حقوق ملت به رسمیت شناخته شده است.

جوهره و ذات وکالت و وکیل استقلال است

دکتر زاهدیان در ادامه گفت: اگر به شأن تأسیس دادگستری توجه کنیم، این نهاد شکل گرفت تا مانع از انتقام‌ های خصوصی و شخصی شود و مردم برای احقاق حقوق خود به این مجموعه مراجعه کنند؛ لازمه تحقق این موضوع، بهره‌ گیری از وکیل دادگستری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر وکیل اهمیت دارد، علتش با اهمیت بودن حقوق مردم است؛ جوهره و ذات «وکالت و وکیل» استقلال است. یعنی وکیل باید بدون وابستگی به حاکمیت با صراحت در راستای احقاق حقوق مردم و تحقق عدالت ورود کند.

ضرورت تعامل تنگاتنگ بین مدیریت شهری مشهد و کانون وکلا

رییس هیأت مدیره کانون وکلای خراسان با بیان اینکه کانون وکلا قدیمی‌ ترین نهاد مدنی است و کانون خراسان با بهره‌ گیری از ۳ هزار وکیل، از ظرفیت عظیم علمی و حرفه‌ ای برای ارائه خدمات برخوردار است، افزود: این مجموعه پیوسته در تعامل با مجلس و دولت بوده و خدمات رایگانی را ویژه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و بهزیستی ارائه نموده است.

زاهدیان در ادامه گفت: اعضای شورای شهر، نمایندگان ملت و مجری حقوق آنها هستند؛ وظایف متعددی در بحث تحقق عدالت اجتماعی مطرح بوده و لذا می‌ طلبد که تعامل تنگاتنگی بین مدیریت شهری و کانون وکلا شکل گیرد.

وی تشکیل کمیسیون حقوقی در شورای پنجم را از ابتکارات این دوره دانست که نشان از توجه آنها به مباحث حقوقی است.

بیشتر بخوانید:

اهمیت مباحث حقوقی در مدیریت شهری

زاهدیان با بیان اینکه در همین دوره شاهد اقدامات بی‌ نظیری در مباحث حقوقی از سوی شورای شهر و شهرداری بودیم که بعضی از آنها به الگویی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: از جمله این موضوعات می‌ توان به شهر ترمیمی اشاره داشت.

وی در ادامه افزود: اهمیت مباحث حقوقی در مدیریت شهری، به ویژه در زمینه‌ هایی چون تصویب مصوبات و تهیه طرح‌ ها و لوایح بر همگان روشن است.

درخواست نام گذاری معبر و خیابانی در مشهد به نام «وکیل»

رییس کانون وکلای خراسان درخواست نام گذاری معبر و خیابانی در شهر مشهد به نام «وکیل» را در سخنرانی خود مطرح کرد و با تقدیر از اکران تصاویر مفاخر شهری در مناسبت‌ های مختلف تصریح کرد: امیدواریم چنین تمهیدی ویژه وکلا نیز اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بهره‌ گیری از ظرفیت وکلا موجب کاهش هزینه‌ های مردم می‌ شود، گفت: مدیریت شهری باید شهروندان را نسبت به مشاوره حقوقی با وکلا تشویق کند و بسترسازی فرهنگی را به بهترین شکل انجام دهد.

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا