اخبار کانون هاویژه

حدود ۳۰ درصد از وکلای کانون کرمان پروانه وکالت خود را تمدید نکردند

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای کرمان در نشست خبری خود به مناسبت هفته بزرگداشت وکیل مدافع از عدم تمدید پروانه وکالت حدود ۳۰ درصد از وکلای این کانون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، علی خواجویی راد، رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان، با اشاره به هفتم اسفند سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل گفت: استقلال به معنای عصیان گری نیست و در واقع ساز و کار به نحوی است که نحوه کار وکیل مستقل از دادگاه ها باشد.

۴۶۰ وکیل امسال پروانه وکالت خود را تمدید نکردند

خواجویی راد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶۰ نفر عضو کانون وکلای دادگستری استان کرمان هستند که برای نخستین بار در سال جاری تمدید پروانه وکالت همکاران به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۱۰۰ نفر از همکاران ما پروانه وکالت خود را تمدید کرده اند که این مسئله نیاز به آسیب شناسی دارد، بیان کرد: این تصور وجود دارد که وکلا وضعیت مالی خوبی دارند اما همه وکلا اینطور نیستند و می توان گفت شاید ۳۰ درصد از این افراد به دلیل مسائل مالی پروانه خود را تمدید نکرده اند.

بیشتر بخوانید: ۶۵ درصد از وکلای چهارمحال و بختیاری بیکار هستند

مردم بیشتر در دعاوی مربوط به اراضی و ملکی وکیل می گیرند

رییس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: رسیدگی به برخی جرائم بدون حضور وکیل قانونی نیست و انتخاب وکیل تسخیری در کرمان به دو صورت انجام می شود یا برخی از دادگاه ها وکیل معرفی می کنند و یا برخی با کانون مکاتبه کرده و از همکاران وکیل ما استفاده می کنند که در این زمینه در سال جاری ۲۴۱ مورد همکاری وکلا را در پرونده های وکالت تسخیری داشته ایم.

وی درباره فراوانی حضور وکلاء در پرونده های قضائی در استان کرمان افزود: مردم بیشتر در دعاوی حقوقی وکیل می گیرند چراکه این موارد تخصصی تر است و در این گروه دعاوی نیز موارد مربوط به اراضی و اختلافات ملکی فراوانی بیشتر را در استان کرمان دارد.

سال ۹۸دو مورد ابطال پروانه وکالت داشتیم

خواجویی راد با اشاره به نظارت بر کار وکلاء تصریح کرد: در سال ۹۸ دو مورد ابطال پروانه وکالت در استان صورت گرفته است و امسال موردی نبوده و در مجموع جامعه وکلای کرمان از پاک دست ترین ها هستند.

وی در ادامه درباره فعالیت موسسات حقوقی اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات سال قبل منجر به حکم دیوان عدالت اداری شد که براساس آن موسسات حقوقی برای هرگونه تغییر در اساسنامه باید از کانون وکلا مجوز بگیرند و برای ایجاد موسسه نیز مجوز از کانون بگیرند و اکثریت افراد هر موسسه وکیل یا کارآموز باشند.

اولویت ما برخورد با افرادی است که تظاهر به وکالت می کنند

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: در صورت موارد تخلف، کانون می تواند مجوز موسسه را باطل کند و رسیدگی به تخلفات به عهده کانون است.

وی با اشاره به اینکه تلاش این است کمیسیون ماده ۵۵ را بیشتر فعال کنیم، افزود: اولویت ما برخورد با افرادی است که تظاهر به وکالت می کنند چراکه این وارد برای مردم معضل درست می کنند.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. مشگل از عدم توانایی جذب و حیطه فعالیت خودشان هست نمی توان به بهانه بیکاری بعضی،وکلا از حق قانونی فارغ التحصیلان چشم پوشی کرد… نمیشود ارقام نجومی وکالت گرفت و بقیه در انحصار و تست زدن رها کرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا