اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

از عنابستانی وکیل تا عنابستانی نماینده مجلس

وکلاپرس ـ‌ اگرچه علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در بیان زندگی نامه اش خود را وکیل معرفی کرده است، لیکن وی نه تنها وکیل دادگستری نبوده که حتی پروانه کارآموزی وی نیز ابطال شده است.

با شکل گیری اعتراضات عمومی نسبت به رفتار علی اصغر عنابستانی(نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی) در برخورد با یک سرباز راهنمایی و رانندگی، وکلاپرس به صرافت افتاد تا نگاهی به ادعاهای مطرح شده در خصوص پروانه وکالت این نماینده مجلس بیاندازد.

بیشتر بخوانید: عنابستانی؛ امتحانی جدید برای قوه قضاییه و مجلس

آیا عنابستانی پروانه وکالت دادگستری دارد؟

علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی است که از حوزه سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن به قوه مقننه راه پیدا کرده است.

عنابستانی در سایت شخصی اش به شرح زندگانی و فعالیت های سیاسی اش پرداخته و از سوابق شغلی و مسئولیت های دولتی خود گفته است.

حضور در جنگ تحمیلی، مسئول پایگاه فرماندهی بسیج در مشهد، کارگردانی و شاعری، مسئولیت ستاد مردمی انتخابات احمدی نژاد(۸۴ و و ۸۸)، فرماندار سبزوار و استاندار چهارمحال و بختیاری و جانشین شهردار مشهد از جمله فعالیت ها و سمت های وی تا قبل از رسیدن به کرسی نمایندگی مجلس بود.

 در بخشی از زندگینامه منتشر شده در سایت عنابستانی آمده است:

حقوق خوانده بود تا وکیل دادگستری شود که شد.

همین عبارت موجب شد تا برخی به بررسی سوابق وکالتی وی در کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه بپردازند و صحت این عبارت را بسنجند.

با جست و جو در درگاه های موجودی که به ارائه اطلاعات وکلای دادگستری پرداخته است،‌ مشخص می شود، علی اصغر عنابستانی وکیل دادگستری نبوده و صرفا توانسته است مجوز دریافت پروانه کارآموزی وکالت در کانون وکلای خراسان را به دست آورد.

ابطال پروانه کارآموزی وکالت علی اصغر عنابستانی
ابطال پروانه کارآموزی وکالت علی اصغر عنابستانی

با اطلاعات دریافتی از برخی منابع، مشخص شد وی احتمالا در سال ۸۰ به کسوت کارآموزی وکالت درآمده است که متاسفانه پروانه کارآموزی وی ابطال نیز شده است.

بر این اساس مشخص می شود علی اصغر عنابستانی نه تنها وکیل دادگستری نبوده که حتی پروانه کارآموزی اش نیز به سرانجام نرسیده و ابطال شده است.

بیشتر بخوانید: نقد یک استاد دانشگاه بر اظهارات اخیر جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور

عنابستانی در قامت نماینده مجلس شورای اسلامی

این نماینده مجلس شورای اسلامی در این نهاد قانونگذار دارای سمت هایی چون رییس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده می باشد.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در خبرگزاری خانه ملت، وی در کسوت نمایندگی مجلس بیشتر در زمینه مباحث اقتصادی و اجتماعی پیگیری داشته و سخنرانی کرده است.

لازم به ذکر است برخی اخبار و فیلم های  منتشر شده درباره علی اصغر عنابستانی حاکی از اهانت و سیلی زدن وی در تاریخ ۲ یا ۳ بهمن ۱۳۹۹ به صورت یک سرباز وظیفه بوده که علت آن ممانعت سرباز از ورود بدون مجوز خودروی این نماینده مجلس به خط ویژه اتوبوس در محدوده دروازه دولت تهران ذکر شده است.

گفتنی است محمدرضا دشتی اردکانی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مصاحبه ای در خصوص این موضوع گفته است: «بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و ایشان درگیری فیزیکی خود با مامور پلیس را به طور کلی تکذیب کردند. آقای عنابستانی گفته‌اند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده ام. باید این پرونده را در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا