اخبار بین المللیویژه

استرنفورد مویو؛ رییس جدید اتحادیه بین المللی وکلا(IBA)

وکلاپرس ـ رییس جدید اتحادیه بین المللی وکلا در سال جدید انتخاب شد. بر این اساس «استرنفورد مویو» به جای هوراسیو برناندز نتو بر کرسی ریاست این نهاد بین المللی تکیه خواهد زد.

به گزارش وکلاپرس، با اتمام دوره دو ساله ریاست هوراسیو برناندز نتو بر اتحادیه بین المللی وکلا(IBA) وکیل استرنفورد مویو(Sternford Moyo) به عنوان رییس جدید این نهاد بین المللی در عرصه وکالت انتخاب شد.

استرنفورد مویو کیست؟

وکیل استرنفورد مویو اولین رییس آفریقایی تبار اتحادیه بین المللی وکلا است که سابقا رییس جامعه حقوقی(Law Society یا همان کانون وکلا) زیمباوه را بر عهده داشته است.

تخصص وکالتی مویو بیشتر در زمینه حقوق بازرگانی و حقوق بشر است.

بیشتر بخوانید: کانون وکلای بین المللی تحریم ICC را محکوم کرد

وی از طرفداران دادگاه بین المللی کیفری(ICC) در رسیدگی به جرایم حاکمیتی و جنگی حاکمان است که در سابقه وی معاونت در بخشش حقوق بشر آی بی ای هم به چشم می خورد.

مرتضی شهبازی نیا، رییس سابق اسکودا، در اینستاگرام خود درباره رییس جدید IBA گفت:« با توجه به تخصص رئیس جدید که عمدتا در حوزه حقوق اساسی و اداری است و نیز سابقه معاونت در موسسه حقوق بشر، احتمالا صبغه حقوق بشری فعالیتهای آی بی ای را بیشتر خواهد کرد.»

رویکرد مویو در مدیریت IBA

استرنفورد مویو در مصاحبه ای با IBA درباره برنامه و اهداف خود برای دوره ریاستش بر این نهاد بین المللی گفته است:

فعالیت اتحادیه بین المللی وکلا برای ارتقا حاکمیت قانون، حقوق بشر و اجرای موثر عدالت در بسیاری از نقاط جهان تحت ریاست من ادامه خواهد یافت.

وی همچنین در این مصاحبه درباره مجازی سازی فعالیت های آی بی ای در دو سال پیش رو گفت:

IBA همچنین یک برنامه دیجیتالی سازی پرقوت را آغاز می کند و کنفرانس های مجازی این نهاد نیز پس از همه گیری کرونا ادامه خواهد یافت. برای دسترسی به دانش دیگر نیازی نیست که یک وکیل برای شرکت در کنفرانس ها به سراسر دنیا سفر کند.

وکلای تازه کار در تمام نقاط جهان و وکلا از حوزه های قضایی کم درآمد، مانند آفریقا، می توانند به این دانش بصورت آنلاین دسترسی داشته باشند.

ما اطمینان خواهیم داد هرچه بیشتر وکلا در جهان در امور حقوقی به گفتگوی بین المللی بپیوندند؛ زیرا IBA خود را به عنوان صدای جهانی حرفه وکالت(the global voice of the legal profession) معرفی کرده است.

گفتنی است دوره ریاست بر اتحادیه بین المللی وکلا دو ساله است. بر این اساس و بنا بر طی شدن روال معمول، وکیل مویو تا پایان سال ۲۰۲۱ ریاست این نهاد بین المللی را بر عهده خواهد داشت.

 

نامه خداحافظی برنارد نتو و معرفی مویو(Moyo) به عنوان رییس جدید IBA - نقل از اینستاگرام مرتضی شهبازی نیا
نامه خداحافظی برنارد نتو و معرفی مویو(Moyo) به عنوان رییس جدید IBA – نقل از اینستاگرام مرتضی شهبازی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا