اخبار صنفیویژه

پاسخ مقتضی به ایرادات و پیشنهادات قوه قضاییه داده خواهد شد

توضیحات رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی درخصوص ایرادات و پیشنهادات اعلامی قوه قضاییه نسبت به پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا

وکلاپرسعضو کارگروه اصلاح آیین‌ نامه لایحه استقلال گفت: از جمله ایرادات مطروحه از سوی قوه قضاییه ایراد ماهوى ورود کارگروه به بحث قانونگذارى در تدوین مواد جدید پیشنهادى است.

به گزارش وکلاپرس، حسین شربیانی، رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو کارگروه اصلاح آیین‌نامه لایحه استقلال، در خصوص اعلام ایرادات آیین نامه پیشنهادی کانون های وکلا از سوی معاونت حقوقی قوه قضاییه برای رسانه تنویر نوشت: در راستاى توافق کارگروه اصلاح آیین‌ نامه با معاونت حقوقى قوه قضاییه، نهاد مذکور بعد از بررسی پیشنهادات کانون‌ ها براى اصلاح آیین‌ نامه، نکته نظرات خود را در دو محور براى لحاظ کردن در آیین‌ نامه مزبور به اتحادیه ارسال نموده است که به شرح ذیل مى باشد.

محور اول: ایرادات قوه قضاییه به پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

درباره محور اول مربوط به ایرادات است که در دو قسمت شکلى و ماهوى مى‌ باشد؛ از جمله موارد ایرادات شکلى عدم رعایت ترتیب مواد آیین‌ نامه مى‌ باشد و از جمله ایرادات ماهوى ورود کارگروه به بحث قانونگذارى در تدوین مواد جدید پیشنهادى در آیین‌ نامه است.

به نظر قوه، موارد ایرادى علی‌ رغم اینکه نیاز روز جامعه بوده و مثبت تلقى گردیده ولى تصویب پیشنهادات در صلاحیت مجلس تشخیص داده شده و در قالب آیین نامه امکان تصویب ندارد.

بیشتر بخوانید:

محور دوم: پیشنهادات قوه قضاییه برای پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

محور دوم هم مربوط به پیشنهادات معاونت حقوقى قوه جهت اعمال در آیین‌ نامه مى‌ باشد که هر دو مورد از سوى کارگروه اصلاح آیین‌ نامه بررسی و در صورتى که ایرادات، وارد تلقى گردد، رفع و همچنین پاسخ مقتضی و قانونى به ایراداتى که ناوارد تلقى گردد، داده خواهد شد.

همچنین پیشنهادات قوه قضاییه نیز وفق قوانین جارى کشور على‌ الخصوص در حوزه وکالت بررسی و در صورتى که مخالف قوانین و اصل استقلال کانون‌ هاى وکلا نباشد در آیین نامه لحاظ خواهد شد.

منبع: رسانه تنویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا