اخبار اسکوداویژه

حذف سقف ظرفیت آزمون وکالت فعلاً خلاف قانون است

وکلاپرس– رییس اسکودا گفت: از آنجایی که قانون برای آزمون وکالت ظرفیت در نظر گرفته است، حذف سقف ظرفیت آزمون وکالت فعلاً خلاف قانون است.

به گزارش وکلاپرس، دکتر جعفر کوشا در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص سند تحول قضایی،‌ اظهار کرد: به نظر می‌ رسد وجود این سندها در ایجاد برنامه کمک کند که نقشه راه داشته باشیم. اما در دادگاه‌ ها و دادسراها باید حرکت متعالی و مترقی قوه قضاییه در دفاع از حقوق آزادی‌ های فردی و اجتماعی مردم شاهد باشیم.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌ های وکلای دادگستری افزود: به نظر می‌ رسد برای توسعه دستگاه قضا باید از بدنه قوه قضاییه یعنی از قضات و کارمندان استفاده شود چون فراقوه‌ای دانستن قوه قضاییه موجب سیاسی تلقی کردن آن و ورود در بحث‌ های سیاسی می‌ شود. ما باید به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم و قانون را اجرا کنیم به گونه‌ای که آموزش و معیشت قضات در نظر گرفته شود یعنی رضایتمندی مردم از قوه قضاییه شامل دو موضوع می‌ شود، یکی دانش و دیگری سلامت قضات و کارمندان است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: بر همین اساس قوه قضاییه باید به جای ابلاغ سند، معیشت کارمندان و قضات را در نظر بگیرد و آنها را تأمین کند و افراد اصلحی را گزینش کند که دانش کافی در خصوص مسائل قضایی را دارا باشند.

کوشا تأکید کرد: اگر در موضوع آموزش و معیشت کارکنان دستگاه قضا کار کنیم، می‌ توانیم به نتیجه مطلوب برسیم و این اسناد می‌ تواند در کنار این عملکرد ابزار مناسبی باشد.

وجود ظرفیت برای آزمون وکالت منطقی است

رییس اسکودا در پاسخ به این سؤال که در بندی از سند تحول قضایی ذکر شده است که جذب وکیل نباید سقف تعداد داشته باشد، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: قوه قضاییه معتقد است در آینده براساس نیازهایمان نصاب علمی را در نظر بگیریم و سقف آزمون وکالت برداشته شود که فعلاً این موضوع خلاف قانون است چون قانون برای آزمون وکالت ظرفیت در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: من معتقدم که ظرفیت آزمون وکالت نباید برداشته شود و حتماً باید سقف داشته باشد؛ در نظر گرفتن نصاب علمی بسیار مناسب و مثبت است اما برداشتن سقف موجب بالارفتن توقع مردم می‌ شود و مشکل ساز خواهد شد.

این حقوقدان خاطر نشان کرد: به نظر من فعلاً قانون باید رعایت شود تا بعدها قانون تغییر کند. وجود ظرفیت برای آزمون وکالت منطقی است.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا