اخبار صنفیویژه

محکومیت بدوی وکیل نعمت احمدی در دادگاه جرایم سیاسی

وکلاپرس- رأی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران- ویژه رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی- درباره نعمت احمدی وکیل دادگستری صادر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، وکیل نعمت احمدی درباره جزئیات رأی صادره گفت: در پی مصاحبه با روزنامه آرمان، با شکایت سازمان بازرسی کل کشور به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه اینجانب به عنوان متهم جرم سیاسی کیفرخواست و خبرنگار و مدیر مسئول به عنوان اتهام مطبوعاتی کیفرخواست صادر شد.

این پرونده در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیات منصفه سیاسی برگزار و با مجرم شناختن اینجانب توسط هیات منصفه با استحقاق تخفیف، دادگاه من را مجرم تشخیص داد و به شش ماه حبس محکوم کرد اما به لحاظ انگیزه ذهنی مرتکبین در حین ارتکاب جرم و شیوه ارتکاب آن برابر بند الف و تبصره ماده ٣۵ قانون مطبوعات هریک از متهمان را به پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی به جای شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد و خبرنگار روزنامه از اتهام انتسابی تبرئه شد.

بیشتر بخوانید:

در نهایت، رأی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران ابلاغ و نعمت احمدی به اتهام نشر اکاذیب به شش ماه حبس محکوم شده که البته این محکومیت به پرداخت پنج میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس تبدیل شده است.

گفتنی است اواخر مهر ماه سال جاری، احمد مومنی راد، سخنگوی هیأت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی، خبر از برگزاری دومین پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیأت قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی خبر داده بود.

تصویر دادنامه صادره در ادامه آمده است.

محکومیت نعمت احمدی در دادگاه جرایم سیاسی

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا