اخبار صنفیویژه

رایزنی درباره سه دغدغه وکلا در دیدار با معاون حقوقی قوه قضاییه

وکلاپرس ـ نایب رییس اسکودا از دیدار رییس این نهاد با معاون حقوقی قوه قضاییه و رایزنی پیرامون سه موضوع پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال، قرارداد الکترونیک وکالت و اداره نظارت بر وکلا خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل ابراهیم کیانی، نایب رییس اسکودا، در حساب اینستاگرامی خود از برگزاری جلسه ای بین رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران و حجت الاسلام مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه، خبر داد.

بر اساس گفته ابراهیم کیانی در این جلسه راجع به سه دغدغه مهم نهاد وکالت با موضوع پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال، قرارداد الکترونیک وکالت و اداره نظارت بر وکلا بحث و رایزنی شده است.

بیشتر بخوانید:

در ادامه گزارش اینستاگرامی نایب رییس اسکودا را خواهید خواند:

در مورخه ۹۹/۸/۲۶جلسه ای در معاونت حقوقی قوه قضاییه با حضور جناب دکترمصدق معاون محترم قوه قضاییه، جناب دکتر کوشا ریاست محترم اتحادیه، جناب دکتر نظری عضو محترم کانون وکلا مرکز واینجانب تشکیل شد.

موضوع جلسه پیرامون موارد ذیل بود:
۱/پیش نویس ایین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا ۲/وکالتنامه وقرارداد الکترونیک ۳/اداره نظارت بر وکلا

دیدگاهای اتحادیه وکانون های وکلا مطرح شد و اعلام نمودیم:

۱/هیچ تقابلی بین نهاد وکالت ونظام وجود ندارد وتمام تلاش مدیران نهاد وکالت در جهت تعامل می باشد.

۲/در موضوع آیین نامه تمام تلاش مدیران تهیه پیش نویسی می باشد که ضمن حفظ استقلال و تقویت نهاد وکالت نواوریهای در آن صورت پذیرد و اانهایه متن نهایی با توافق کانون های وکلا و قوه قضاییه انجام پذیرد.

۳/درخصوص تشکیل اداره نظارت بر وکلا دغدغه های صنف مطرح شد.

در ادامه جناب دکتر مصدق ضمن تبریک به جناب دکتر کوشا جهت انتخاب به سمت ریاست فرمودند: حضرتعالی از چهره های شناخته شده و دانشگاهی هستید و از این حیث خرسند می باشیم و قطعا تعاملات بیشتر در این مسیر صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه فرمودند ماهم قبول داریم که دلسوزان نظام هئیت مدیره های کانون های وکلا هستند و با مسئولین همراه هستند و در این راستا حرکت می نمایند.

ریاست محترم قوه قضاییه هم بر استقلال کانون وکلا تاکید داشتند ما هم در همین راستا اتخاذ تصمیم می نماییم. قوه قضاییه به هیچ وجهی نمی خواهد استقلال کانون وکلا خدشه دار گردد. قوه قضاییه صرفا قصد اعمال نظارت بر اساس قانون را دارد.

در پایان مقرر شد پیرامون دغدغه ها و خواسته های اتحادیه وکانون های وکلا اتخاذ تصمیم صورت پذیرد که متعاقبا گزارش آن تقدیم می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا