ویژهیادداشت

دکتر جعفر کوشا کیست ؟

دکتر جعفر کوشا به عنوان رییس جدید اسکودا انتخاب شد

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا پس از افت و خیزهای فراوان در جلسه مجمع عمومی فوق العاده اسکودا در تاریخ ۸ آبان ۱۳۹۹ به عنوان رییس جدید اسکودا پس از استعفای دکتر مرتضی شهبازی نیا انتخاب شد.

دکتر جعفر کوشا متولد ۱۳۳۸ در سال ۱۳۶۳ با دریافت درجه رتبه ممتاز در مقطع کارشناسی رشته حقوق قضایی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد، او به طور همزمان در دو گرایش «حقوق جزا و جرم شناسی» و «حقوق خصوصی» در دانشگاه تهران پذیرفته شد در سال ۱۳۶۷ در رشته حقوق جزا و جرم شناسی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد، او سپس در سال ۱۳۷۲ مدرک فوق لیسانس در رشته حقوق جزا و جرم شناسی ار دانشگاه مون پله فرانسه اخذ کرد و در سال ۱۳۷۷ از رساله دکتری خود با عنوان «مطالعه ای پیرامون مجازات در ایران و فرانسه» در دانشگاه در این دانشگاه دفاع کرد و به درجه دکتری در رشته حقوق جزا و جرم شناسی رسید.

دکتر کوشا از سال ۱۳۶۹ مشغول تدریس در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و در حال حاضر با درجه دانشیاری در این دانشکده مشغول ادامه کار است.

وی از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۹ مشغول کار قضایی بوده و در سال ۱۳۷۸ به اخذ پروانه پایه یک وکالت نائل آمده است، او از سال ۱۳۸۰ رییس انجمن جرم شناسی ایران است.

دکتر جعفر کوشا در دوره سی ام هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به عنوان نایب رییس اول انتخاب شده بود.

دکتر جعفر کوشا در رقابتی دو نفره با دکتر مرتضی شهبازی نیا در انتخابات هیات رئیسه اسکودا که ۱۸ آبان ۱۳۹۸ به میزبانی کانون وکلای فارس برگزار شد وارد شد، این رقابت به پیروزی قاطع دکتر شهبازی نیا منتهی شد.

دکتر شهبازی‌نیا در انتخابات شیراز با کسب ۹۵ رای از مجموع ۱۳۴ رأی ماخوذه برای یک دوره دو ساله به‌عنوان رییس اسکودا انتخاب شد، که پیش از پایان دوره تصدی به دلایلی که شخصی و ناشی از بیماری اعلام شد از ادامه ریاست بر اسکودا استعفا داد.

دکتر جعفر کوشا در جلسه ۸ آبان ۱۳۹۹ مجمع عمومی فوق العاده اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به عنوان رییس اسکودا انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا