اخبارویژه

برای ۴۷۱ آمر به معروف وکیل رایگان گرفته شد

وکلاپرس ـ قائم مقام ستاد اجرایی امر به معروف گفت: این ستاد تاکنون برای ۴۷۱ نفر از آمران به معروف و ناهیان از منکر که کارشان به دستگاه قضایی کشیده شده بود، وکیل رایگان اختیار کرده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام روح الله میرزایی روز یکشنبه در همایش  شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های دولتی ، غیر دولتی ، سازمان ها ، نهاد ها ، مراکز آموزشی و درمانی استان مازندران در ساری گفت: در ۲ سال اخیر ستاد حمایت جدی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را عملیاتی کرد و طبق یکی از مصوبات ستاد، برای هر مطالبه گر امر به معروف و نهی ار منکر یک وکیل رایگان گرفته می شود.

روح الله میرزایی ؛ قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر
روح الله میرزایی ؛ قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر

وی با اظهار این که وکیل رایگان برای پرونده هایی گرفته شده بود که جای شاکی و متشاکی تغییر کرده بود ، گفت : ۴۰ درصد این پرونده ها نیز مربوط  به مسایل اقتصادی ادارات دولتی و نتیجه خطای مسئولان بوده است.

میرزایی با اعلام این که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی و همگانی است ، افزود : ستاد امر به معرو ف و نهی از منکر در بیشتر پرونده های بزرگ فساد اقتصادی دستگاه های اجرایی کشور نقش حمایتی در قالب مطالبه گری فرد یا گروه امر به معروف و نهی از منکر را دارد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تشکیل پرونده قضایی برای فردی که کلیپ چند گردشگر نیمه برهنه داخل قایق در سد لفور شهرستان سوادکوه را منتشر کرده بود ، اشاره کرد و توضیح داد : در این مشکل اخلاقی ستاد با گرفتن وکیل رایگان از این شخص که سهل انگاری های مسئولان اجرایی را در قالب منکرات گوش زده کرده است ، در محکمه قضایی دفاع کرد.

میرزایی همچنین از وکیل گرفتن برای اعتراض کارگران شرکت نیشکر هفت تپه  به عنوان یکی دیگر از حمایت های این ستاد یاد کرد و گفت :  وظیفه ستاد در این گونه مشکلات ، حمایت از کارگران است زیرا آنها  آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

منبع : ایرنا

بیشتر بخوانید: نیروی انتظامی حتی در هنگام رؤیت جرم مشهود نیز حق اعمال خشونت ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا