اخبار کانون هاویژه

نارضایتی کانون وکلای خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ ۸۰۰ میلیونی کانون وکلای خراسان به این کانون

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای خراسان جنوبی در یکی از جلسات هیات مدیره این نهاد، انتقاداتی را به کمک بلاعوض ۸۰۰ میلیون تومانی کانون وکلای خراسان به این کانون وارد کردند.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی به عنوان بیست و نهمین کانون وکلای دادگستری تشکیل و  نخستین جلسه هیات مدیره دوره اول این کانون در مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ با حضور حسن حسن زاده، رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان، برگزار شد.

همچنین در پنجاه و سومین نشست فوق العاده هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در تاریخ ۱۴۰۳/۵/۲۴ که در هتل پارسیان استقلال تهران برگزار شد، با اتفاق آرا و با تصمیم اعضای هیات عمومی اتحادیه سراسری، خراسان جنوبی به عنوان بیست و نهمین کانون وکلا به عضویت اسکودا درآمد.

بیشتر بخوانید:

مصوبه کانون وکلای خراسان برای کمک به کانون خراسان جنوبی

بر اساس صورتجلسه منتشره از تصمیمات هیات مدیره کانون وکلای خراسان،  هیات مدیره کانون وکلای خراسان در پاسخ به نامه اسکودا مبنی بر اختصاص کمک بلاعوض به کانون جدید التاسیس خراسان جنوبی، با پرداخت مبلغ ۸ میلیارد ریال معادل ۸۰۰ میلیون تومان کمک مالی بلاعوض موافقت کردند

در بخشی از تصمیم هیات مدیره کانون وکلای خراسان آمده است: در صورت تقاضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی تمام یا بخشی از آن به خرید و ارسال تجهیزات اداری برای آن کانون اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

کمک کانون وکلای کردستان به کانون خراسان جنوبی

علاوه بر کانون وکلای خراسان، کانون وکلای دادگستری کردستان نیز در یکی از مصوبات خود با کمک مالیه به کانون جدیدالتاسیس خراسان جنوبی موافقت کردند.

در بخشی از صورت جلسه هیات مدیره کانون وکلای کردستان آمده است:

با عنایت به نامه شماره ۵۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ریاست محترم کانون وکلای دادگستری استان خراسان جنوبی و نامه ی شماره ۰۳ صادره – ۲۱۸۶ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ ریاست محترم اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران بمنظور کمک مالی به کانون تازه تأسیس خراسان جنوبی جهت تشکیل و راه اندازی کانون اخیرالذکر در جلسه مطرح و هیأت مدیره با پرداخت یکصد و پنجاه میلیون ریال معادل پانزده میلیون تومان موافقت خود را اعلام می نماید.

بیشتر بخوانید:

نارضایتی کانون وکلای خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ ۸۰۰ میلیونی کانون وکلای خراسان به این کانون

بر اساس مصوبات منتشر شده از هشتمین جلسه اولین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۹، هیات مدیره این کانون در نقد این تصمیم کانون خراسان اعلام کرده اند که اختصاص این مبلغ در غیاب نماینده هیات مدیره و بدون دعوت و اطلاع رسانی صورت گرفته است.

همچنین در این متن آمده است که: مبلغ ناچیز ۸۰۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض موجبات نارضایتی و اعتراض قاطبه وکلای خراسان جنوبی را فراهم آورده است.

هیات مدیره کانون وکلای خراسان جنوبی در مصوبات خود خواستار شفاف سازی و اقناع و ارائه توضیحات لازم را در خصوص کیفیت و کمیت مبلغ شده اند.

در مصوبات کانون وکلای خراسان جنوبی آمده است:

مصوبات هشتمین جلسه اولین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی

مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۹

نظر به اینکه کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی در سال جاری تاسیس و از کانون مادر (کانون خراسان رضوی و جنوبی) بر اساس ضرورت قانونی منفک و در حال حاضر فاقد هر گونه دارایی و امکانات مالی لازم جهت اداره امور جاری کانون و همکاران می باشد و قبلاً کلیه وکلای شاغل در این استان زیر مجموعه کانون محترم وکلای دادگستری خراسان بزرگ بوده اند و از سویی مطابق مصوبات هیات مدیره کانون مزبور که از طریق رسانه وکلاپرس منتشر و قبل از اطلاع هیات مدیره کانون خراسان جنوبی همکاران شاغل در این کانون از پرداخت مبلغ ناچیز ۸۰۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض مطلع گردیده و موجبات نارضایتی و اعتراض قاطبه وکلای محترم خراسان جنوبی را فراهم آورده و مطالبه حقوق قانونی همکاران به مطالبه گری عمومی تبدیل و مالاً برای هیات مدیره کانون جدید التاسیس که به نوعی تحت فشار افکار عمومی و قضاوت آنان در این برهه حساس قرار گرفته تکلیف پیگیری و تبعاً پاسخگویی شفاف ایجاد گردیده است.

با توجه به اینکه اختصاص مبلغ مورد نظر در غیاب نماینده هیات مدیره و بدون دعوت و اطلاع رسانی سابق آن کانون محترم صورت گرفته است و با ملاحظه اینکه نمایندگان هیات مدیره در روز تصمیم گیری کانون خراسان جهت مراسم اعطای پروانه کارآموزی همکاران حضور داشته و دعوت به جلسه هیات مدیره نگردیده اند با این وجود برای هیات مدیره کانون خراسان جنوبی نیز معلوم نیست که مبنای تعیین و اختصاص مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان چه بوده است؟

بعضاً اختصاص این مبلغ را سلیقه ای و بدون در نظر گرفتن معیارهای قابل سنجش از طرف کانون مزبور می دانند. زیرا تک تک وکلای این استان خود را در کلیه مایملک کانون خراسان رضوی به نسبت تعداد وکلاء سهیم می دانند. نتیجتاً اتخاذ اینگونه تصمیمات بدون حضور نماینده خراسان جنوبی ماهیت غیابی داشته و امری محتوم تلقی نمی گردد.

از آنجا که داعیه جملگی اعضای کانون های وکلای دادگستری مطابق متن سوگند نامه دفاع از عدالت و بسط و گسترش آن می باشد. هیات مدیره کانون خراسان جنوبی به اتفاق آراء مقرر می دارند.

اولا – کانون محترم خراسان رضوی به منظور شفاف سازی و اقناع همکاران توضیحات لازم را در خصوص کیفیت و کمیت مبلغ اختصاص یافته ارائه دهند.

ثانیاً – با بهره گیری از معیارهای قابل سنجش و یا به تناسب تعداد وکلای شاغل در این استان از مجموع وکلای شاغل در دو استان، حقوق متصوره همکاران از مجموع دارایی کانون محترم خراسان رضوی از بدو تاسیس با توجه به بهره گیری از نظریه کارشناس رسمی حسابرسی تعیین و استیفا و در جلسه آتی هیئت مدیره محترم کانون محتشم خراسان رضوی که با حضور نمایندگان کانون خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، مورد تصویب نهایی قرار گیرد که نگرانی همکاران محترم عضو کانون خراسان جنوبی مرتفع گردیده و موضوع فیصله باید، مقرر شد این مصوبه جهت اتخاذ تدابیر لازم به کانون بزرگ خراسان رضوی ارسال گردد.

یک دیدگاه

  1. چرا این نقشه ی ایراد دار رو پخش میکنید . کجا استان اصفهان با خوزستان هم مرز بوده . و بقیه ایرادات .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا