اخبار کانون هاویژه

موافقت کانون وکلای آذربایجان شرقی با شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با پیشنهاد هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه مبنی بر شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال موافقت کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس صورت جلسات منتشره از جلسات هیات مدیره های کانون های وکلا، هیأت مذاکره کننده اسکودا با قوه قضائیه پیشنهاد شناسایی اتحادیه به عنوان رکن و نهاد وابسته به کانونهای وکلای دادگستری در آیین نامه اجرایی لایحه استقلال و بررسی صلاحیت اعضای این نهاد توسط صلاحیت ها توسط دادگاه عالی انتظامی قضات را ارائه کرده است که این پیشنهاد جهت اظهار نظر به کانون های وکلای سراسر کشور اعلام شده است.

نظر سایر کانون های وکلا درباره شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال

تاکنون و طبق صورت جلسات منتشره از جلسات هیات مدیره های کانون های وکلا، کانون وکلای قم با این پیشنهاد موافقت کرده و کانون وکلای دادگستری کردستان ضمن مخالفت با این موضوع پیشنهاد برگزاری انتخابات اسکودا به صورت آنلاین را ارائه کرده است.

کانون وکلای ایلام نیز در جلسه روز گذشته هیات مدیره این نهاد مورخ ۲۴ مهر، مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید:

اعلام نظر کانون وکلای آذربایجان شرقی

بر اساس مصوبات منتشره از جلسه روز ۱۲ مهر ماه هیات مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی که در وب سایت ای کانون قرار گرفته است، هیات مدیره این کانون نیز موافقت خود را در این خصوص اعلام کرده اند.

در صورت جلسه منتشره از جلسه روز ۱۲ مهر ماه هیات مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی آمده است:

چهل و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی راس ساعت ۹ روز پنجشنبه مورخه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ در محل اتاق هیات مدیره کانون با حضور تمامی اعضای هیات مدیره برگزار و در خصوص موضوعات مطروحه در جلسه به نحو ذیل اتخاذ تصمیم گردید.

مصوبه اول:

در اجرای درخواست مطروحه در نامه شماره ۰۳-صادره-۲۲۳۹ به تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ واصله از اتحادیه (اسکودا) پس از بحث و بررسی مستوفی هیأت مدیره به اتفاق آراء مصوب نمود با شناسایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در آئین‌نامه اجرایی لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ بعنوان رکن و نهاد وابسته به کانون‌ها و اینکه داوطلبان عضویت در احراز سمت‌های هیأت رئیسه و بازرس این نهاد لزوماً واجد شرایط قانونی عضویت در هیأت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری خواهند بود، موافقت خود را اعلام نمود و به این ترتیب پاسخ نامه واصله، به اتحادیه ارسال خواهد شد.

مصوبه دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا