اخبار قوه قضاییهاخبار کانون هاویژه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: باید حرمت جایگاه وکالت را حفظ کرد و این مهم در ابتدای امر وظیفه وکلا است

وکلاپرس- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در خصوص جایگاه وکالت و نقش آن در جامعه سخنانی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس، حسب اعلام قبلی مسئولان کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، آئین تحلیف کارآموزان وکالت ۱۴۰۱ مورخ چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۸ راس ساعت ۹:۳۰ صبح واقع در سالن همایش امام علی(ع) – [سالن نیروی انتظامی] کیلومتر ۵ جاده سرو برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم با تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت خطاب به کارآموزان وکالت که از امروز به صورت رسمی کار وکالت را آغاز می‌کنند گفت: تقارن آغاز رسمی کار کارآموزان وکالت با این ایام مبارک بسیار ارزشمند است و شما از امروز در حرفه و جایگاه مهم کمک به احقاق حق مشغول به کار خواهید شد که باید قدر آن را بدانید.

نام ارزشمند وکیل یکی از اسامی است که در قرآن به آن اشاره شده است

عتباتی ادامه داد: نباید وکلا رسالت شغلی خود را فراموش کنند و باید توجه داشته باشند یک وکیل در جامعه چه وظایفی بر عهده دارد و در چه مسیر ارزشمندی قرار دارد و جان، مال و آبروی شهروندان در دست آن‌ها و قضات است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: نام ارزشمند وکیل یکی از اسامی است که در قرآن به آن اشاره شده و وکلاء باید بدانند که قریب به اتفاق افرادی که به آن‌ها و دستگاه قضایی مراجعه و پناه می‌آورند افراد دردمند، مظلوم و گرفتار هستند، از این رو نباید اولویت اول مسائل مالی باشد بلکه اولویت اصلی دفاع از مظلوم و حق باشد.

دفاعیات وکلا باید قانونی و مبتنی بر توجیح قانونی و ارشاد موکلین باشد

وی خطاب به کارآموزان وکالت اظهار کرد: مسیر، مسیر روشن است و باید وسیله‌ها و راه‌ها برای یک هدف بکار گرفته شوند و آن احقاق حق است و اول و آخر مسیر حرکتی بر مدار قانون باشد و اگر در موضوعات فرا قانونی و غیر قانونی عمل شود، قطعاً مشکل ساز خواهد بود، به همین دلیل دفاعیات وکلا باید قانونی و مبتنی بر توجیح قانونی و ارشاد موکلین باشد چراکه هر زمان حرکت بر مدار قانون باشد عملکرد قابل دفاع است.

وکلا باید به دانش و اطلاعات روز مسلح باشند تا متضرر نشوند

تقویت اطلاعات حقوقی از دیگر تاکیدات عتباتی در این آیین بود که در این مورد نیز بیان کرد: امروز موضوعات حقوقی تخصصی و پیچیدگی‌های خود را دارند از این رو وکلا باید قلم حقوقی و آداب نگارش خود را تقویت کنند و به دانش و اطلاعات روز مسلح باشند تا متضرر نشوند.

آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی
آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به افزایش جرایم سایبری گفت: در سال گذشته استان آذربایجان غربی با کاهش ۲۸ درصدی جرایم فیزیکی سرقت جز استان‌های برتر کشور بوده، ولی در مقابل افزایش جرایم سایبری را شاهد بودیم، از این رو با توجه با این پیچیدگی‌ها نیاز به تعامل هر دو مجموعه است و با توجه به وجود قضات و وکلای مجرب در هر دو مجموعه می‌توان از ظرفیت آموزشی آن‌ها برای حرکت به سمت و سوی وکالت تخصصی بهره برد تا استان آذربایجان غربی با توجه به شرایط خاص و پیچیدگی‌های موضوعات از استان‌های پیشرو در این امر باشد.

باید حرمت جایگاه وکالت را حفظ کرد

عتباتی در پایان توجه به تعاملات سالم و برقراری چارچوب کاری بر نظم و انضباط کاری را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت که باید حرمت جایگاه وکالت را حفظ کرد و این مهم در ابتدای امر وظیفه وکلا است.

لازم به ذکر است در پایان این آیین، مراسم تحلیف ۲۴۲ نفر از کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان با ادای سوگند اجرا و به طور رسمی کار خود را آغاز کردند. همچنین از نفرات برتر دوره‌های کارآموزی وکلات با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است در پایان این آیین از تعدادی از کارآموزان برتر با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی
آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی

منبع: گزارش خبر از مرکز رسانه قوه قضائیه و تصاویر از روابط عمومی کانون وکلای آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا