آگاهی و آموزش حقوقیویژه

آموزش تصویری نحوه اتصال به سامانه عدل ایران هنگام قطعی سامانه

وکلاپرس- با تداوم مشکل اتصال به سامانه عدل ایران و عدم امکان استفاده وکلا و کاربران از سامانه خدمات الکترونیک قضایی، آموزش تصویری نحوه اتصال به سامانه عدل ایران در هنگام قطعی سامانه توسط یکی از کارشناسان حقوق ارائه شده است.

به گزارش وکلاپرس بعد از گذشت دو روز از قطعی سامانه عدل ایران و موجی از نارضایتی کاربران و وکلا در خصوص مشکلات ایجاد شده، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به این موضوع واکنش نشان داد  و در اطلاعیه ای اعلام کرد:

مشکل به وجود آمده به علت قطعی برق مرکز داده قوه قضاییه رخ داده است که با تلاش شبانه روزی همکاران این مرکز از صبح امروز مشکل مرتفع شده است.

اما این اختلال در روز سوم همچنان ادامه دارد و بسیاری از وکلا و شهروندان برای ورود به سامانه و انجام امور قضایی خود از جمله ثبت دادخواست، اعتراض، لوایح  و …  با مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا یکی از کارشناسان حقوق فیلم نحوه اتصال به سامانه عدل ایران در زمان قطعی سامانه را منتشر کرده و خواستار انتشار این فیلم جهت استفاده همه وکلا و شهروندان شده است.

بر اساس آموزش ارائه شده، افراد جهت ورود به سامانه خدمات الکترونیک قضایی، لینک مورد نظر را (ابلاغ و … ) در قسمت ناشناس مرورگر وارد کرده و به صورت نا امن وارد محیط خدمات الکترونیک شوند. (به شرح زیر)

آموزش تصویری نحوه اتصال به سامانه عدل ایران هنگام قطعی سامانه

ببینید:

 

این روش با گوشی هم قابل انجام است

بر اساس اعلام وکلا و کاربران این روش در گوشی نیز با حالت برگه ناشناس نیز قابل استفاده است:

آموزش تصویری نحوه اتصال به سامانه عدل ایران هنگان قطعی سامانه
آموزش تصویری نحوه اتصال به سامانه عدل ایران هنگان قطعی سامانه

ورود به سامانه عدل ایران با تغییر تاریخ سیستم

علاوه بر آموزش فوق بعضی از کاربران گزارش داده اند که با تغییر زمان سیستم به سه روز قبل می توانند از خدمات سامانه عدل ایران استفاده کنند.

با این وجود تعدادی از کاربران هم اعلام کرده اند که هیچ کدام از راهکار ها جواب نداده و همچنان برای دسترسی با سامانه مشکل دارند. و مشخص هم نیست راهکار دستگاه قضایی برای وضعیت پیش آمده چیست.

راهکار ارائه شده از طرف یکی از کاربران خدمات قضایی در وب سایت وکلاپرس

یکی از مخاطبان در قسمت نظرات راهکاری برای اتصال به سامانه پیشنهاد داده است که عینا نظر این کاربر در ادامه بیان شده است:

باسلام. بنده کاربر خدمات قضایی هستم، خواهشا منتشر کنید تا مردم بتوانند با این ترفند وارد سامانه ابلاغ شوند.

مشکل از قطعی برق نیست، در روز ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ ام ساعت یک نیمه شب مشکل همچنان ادامه دارد، به دلیل به اتمام رسیدن لایینس https سامانه سخا و قوه قضاییه، گوگل و سایر مرورگرها، اجازه ورود را نمی دهند. کافی است مراحل ذیل را طی کنید تا وارد سامانه سخا و یا ابلاغ شوید، ابتدا کش مرورگر را پاک کرده، تاریخ سیستم را به ۴ روز قبل و ساعت را یک ساعت عقب بکشید، چه از گوشی، چه کامپیوتر، و سپس مراحل ذیل را طی کنید

اگر امروز هم برای سامانه سخا، مشکل داشتید و وارد نمیشدید، ابتدا کش گوگل را خالی کنید و تنظیمات گوگل را به حالت اولیه باز گردانید، یکبار کروم را بسته و سپس باز کنید، اگر مشکل حل نشد، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. روی آیکون کروم، کلیک راست کنید و گزینه new incognito tab (صفحه ناشناس) رو انتخاب کنید، سخا ۴ و سخا ۳ با این روش وارد می شود،

داخل نوار ابزار تایپ کنید sakha4.adliran.ir یا sakha3.adliran.ir

بعد گزینه advance را کلیک و سپس روی لینکی که تو پرانتز نوشته proceed to iehraz.adliran.ir(upen onsafe) کلیک کنید و وارد شوید.

۲. برای موبایل: آیکون (گوگل کروم) گوشی را تاچ کنید، در سمت راست پنجره، بر روی گزینه (چهار تا نقطه) تاچ کنید و همان گزینه new incognito tab را انتخاب کنید و مراحل بالا را طی کنید.

۳. سامانه ابلاغ هم اگر قطع بود: داخل همین گوگل جدیدی که با کلیک راست باز کردید و مشکی رنگ است (new incognito tab) ، یک تب جدید باز کنید، (عدل ایران) را سرچ کنید, سپس از قسمت اطلاع رسانی پرونده، گزینه (ورود به خدمات قضایی من) را انتخاب کنید، اگر پیغام خطا داد، باز رو دکمه advance کلیک کرده و بر روی لینک proceed to iehraz.adliran.ir (upen onsafe) کلیک کنید و سپس سامانه ابلاغ را باز کنید.

موفق باشید

بروز رسانی خبر: اختلالات ادامه دارد

۱- کاربران از ساعت ۱۴:۳۰ روز ۱۷ مرداد ماه اعلام کرده اند که مشکل ورود به سامانه خدمات الکترونیک قضایی رفع شده است.

۲- برخی از کاربران تا ساعت ۱۷ روز ۱۷ مرداد هنوز هم قطعی سامانه را گزارش داده اند

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. این روشی که برای ورود گذاشتید یک روش غیر ایمن هست و هکرها می توانند تمامی اطلاعات رد وبدل شده را براحتی هک کنند.واقعا اگر سواد علم کامپیوتر یا انگلیسی ندارید ویندوز تان را ترجمه کنید ،خودش تمامی موارد ایمنی را برایتان ارسال می کند.تاسف اور بود این پست….

  2. درود بر شما، راهکارهای ارائه شده برای زمانی هست که سامانه خطا میدهد نه اینکه به کل و از اساس قطع باشد.زمانیکه سایت غیرقابل دسترس است و از منبع قطع است هیچ کدام از این روش ها جوابگو نیست

  3. باسلام

    هردو راهکار رو انجام می‌دیم اما هنوز سامانه قطع هست
    لطفا به مسئولین اطلاع رسانی کنید
    تکلیف اعتراضاتی که بعلت قطع بودن سامانه نتونستیم ثبت کنیم و مهلت شون گذشته رو مشخص کنن

  4. بطور کل گوگل کروم نمی تواند صفحه را عدل ایران را باز کند. کروم را پاک کردم دوباره نصب کردم باز هم خطا عدم امنیت می دهد و صفحه را باز نمی کند. این چه داستانی بود که عدل ایران پیاده کرد؟

  5. تورو خدا انقد کاربرها و اذیت نکنید ..کم استرس و تنش داشتن این سامانه و قطعو وثلیش هم اضافه شد …کاش من یک پزشک. بودم انقد سامانه نبود اینگونه

  6. سامانه ۴ روزه قطعه، ما ۲۰ روز برای اعتراض فرصت داریم. چه کسی پاسخگو هست اگر نتونیم اعتراض رو ثبت کنیم. یه سامانه رو نمیتونین مدیریت کنید؟؟؟؟ برای همه چی باید عذاب بکشیم و استرس داشته باشیم. راهکارتونم که جواب نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا