اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

تعداد اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی نمی تواند کمتر از ۱۰ نفر باشد

وکلاپرس- نمایندگان مجلس روز گذشته به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح طرح «اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» مربوط به تعیین تکلیف کمیسیون‌های به حد نصاب نرسیده اند، موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس بیش از دو ماه از آغاز به کار رسمی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذشته است و دو کمیسیون حقوق و قضایی و کمیسیون فرهنگی به علت عدم به حد نصاب رسیدن اعضا هنوز تشکیل نشده است.

در همین راستا طرحی با عنوان طرح «اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» در ۳ مرداد ماه در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد.

موافقت نمایندگان مجلس با اصلاح طرح

اما با ایراد شورای نگهبان به این طرح، مجددا نمایندگان این طرح را در دستور کار روز گذشته مجلس قرار داده و با اصلاح آن به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بر اساس اصلاح صورت گرفته در طرح «اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی»، تعداد اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی نمی تواند کمتر از ۱۰ نفر باشد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش خانه ملت تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای رفع ایراد شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شده است:

پس از تعیین کمیسیون‌های تخصصی مطابق فرایند مقرر در این قانون، چنانچه اعضای کمیسیون تخصصی به حداقل نصاب مذکور در این ماده نرسد، هیات مشترک متشکل از اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی و هیات رئیسه مجلس مکلف است ظرف حداکثر یک هفته پس از اجرای تبصره ۳ ماده ۳۷ این قانون حداقل اعضای آن کمیسیون را که نمی تواند کمتر از ۱۰ نفر باشد، برای یک بار در همان دوره تعیین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا