اخبار

دادگاه رسیدگی به پرونده افسانه بایگان برگزار شد

وکلاپرس- بر اساس اعلام علی شریف‌زاده اردکانی وکیل مدافع افسانه بایگان، دادگاه رسیدگی به پرونده موکلش، صبح روز چهارشنبه در شعبه ۱۰۹۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس، پیش از این علی شریف‌زاده اردکانی در حساب توئیترش از برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده افسانه بایگان در روز چهارشنبه خبر داده و نوشته بود:

فردا چهارشنبه دهم مرداد، جلسه رسیدگی خانم #افسانه_بایگان با اتهام حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی ، در دادگاه کیفری ۲ ارشاد برگزار می‌شود

علی شریف‌زاده اردکانی وکیل مدافع افسانه بایگان
علی شریف‌زاده اردکانی وکیل مدافع افسانه بایگان

طبق وکیل مدافع وی، مصداق اتهام مطروحه برای خانم افسانه بایگان، انتشار تصاویری در فضای اینستاگرام توسط خانم بایگان عنوان شده است.

علی شریف زاده در خصوص جلسه روز چهارشنبه عنوان داشته است: در جریان این جلسه که صبح امروز در شعبه ۱۰۹۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد با حضور علی شریف‌زاده، وکیل مدافع خانم بایگان برگزار شد، وی در خصوص اتهام “حضور زنان در معابر و انظارعمومی بدون حجاب شرعی” به دفاع از خود پرداخت.

بیشتر بخوانید:

تشکیل پرونده برای افسانه بایگان در سال ۱۴۰۲

پیش از این در اردیبهشت ۱۴۰۲، مرکز اطلاع رسانی فاتب در خصوص کشف حجاب دو بازیگر سینما و تئاتر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود:

اقدام کشف حجاب افسانه بایگان و فاطمه معتمد آریا در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی، در شرایطی صورت گرفت که سایر بانوان با حفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی در این مراسم حضور داشته اند؛ لذا با توجه به جرم مشهود این دو و اقدام غیرقانونی آنان، پرونده مقدماتی در خصوص اقدام ایشان در پلیس امنیت عمومی تشکیل و در مجتمع قضایی ارشاد در حال رسیدگی است.

همچنی این بازیگر سینما و تلویزیون تیر ماه سال گذشته در رابطه با پرونده‌ای دیگر به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط دادگاه کیفری دو تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد که حکم حبس وی به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

خانم بایگان همچنین در بخش مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و استفاده از فضای مجازی، خلاصه نویسی یک کتاب و مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و ارائه گواهی سلامت محکوم شده است.

المیرا نوری زینال، دیگر وکیل مدافع خانم بایگان اواخر تیرماه ۱۴۰۲، از اجرای حکم غیرقطعی موکل خود مبنی بر قطع شدن سیم کارت و احضار او به پلیس امنیت عمومی خبر داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا