تاریخچه

یک وکیل در «دادگاه خانواده» قاضی و همسر و مادر همسرش را با اسلحه کشت!

وکلاپرس- در تیر ماه سال ۱۳۷۳، یک وکیل در «دادگاه خانواده» تهران قاضی و همسر و مادر همسرش را با اسلحه کشت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اطلاعات، ۳۰ سال پیش وکیلی در دادگاه، قاضی را به شهادت رساند، ۳ نفر را کشت و خودکشی کرد.

۱۴ تیر ۱۳۷۳ در مجتمع قضایی شماره یک تهران واقع در خیابان فرصت صدای شلیک چند گلوله همه را شوکه کرد. در شعبه ۱۲۰ این مجتمع یک وکیل دادگستری که خواهان و خوانده یک پرونده بود، با شلیک سلاح کمری جاسازی شده در کیفش، قاضی پرونده را به شهادت رساند و سپس همسر و مادر همسرش را به قتل رساند و سپس جایگاه شهود را هدف گرفت و دو نفر را مجروح کرد. این وکیل مسلح در پایان به زندگیش خاتمه داد. تا این پرونده با قتل ۴ نفر و خودکشی ۱ نفر به شکل خونینی بسته شود. روزنامه اطلاعات ۱۵ تیر ۱۳۷۳ گزارشی از این رویداد بی سابقه منتشر کرد.

سرویس حوادث: در بی یکی از مجروحان حادثه تیراندازی در مجتمع قضایی شماره یک تهران تعداد مقتولان این حادثه به ۴ نفر رسید.

در این حادثه سه نفر زخمی شدند که حال یکی از مجروحان وخیم است و قادر به بازجویی نیست و دو تن دیگر ضمن بازجویی جزئیات حادثه را برای بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی تهران تشریح کرده اند.

به گزارش خبرنگار ما این حادثه حدود ساعت ۹ صبح دیروز در طبقه چهارم مجتمع قضایی شماره یک تهران واقع در خیابان فرصت روی داد و هنگامی که آقای سید محمد موسوی رئیس دادگاه شعبه ۱۲۰ مدنی خاص تهران با حضور محمد على فریدی وکیل پایه یک دادگستری، همسر، مادر همسرش و چند تن شهود رسمیت جلسه دادرسی را اعلام کرد.

پس از چند پاسخ و پرسش ناگهان محمد علی که کمی عصبانی شده بود کیف دستی خود را گشود و در همین هنگام نیز همسرش به رئیس دادگاه هشدار داد که شوهرش از تعادل روحی لازم برخوردار نیست، اما «محمد علی» بلا فاصله سلاح کمری خود را بیرون کشید و در یک اقدام غافلگیرانه آقای موسوی رئیس دادگاه را از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار داد و آنگاه به سوی همسر و مادر زنش از فاصله یک تا دو متری شلیک کرد و چندتن که به عنوان شهود در دادگاه حضور داشتند نیز مجروح شداند وی آنگاه سلاح را در زیر گلوی خود قرار داد و خودکشی کرد. مجروحان حادثه به بیمارستان فیروزگر انتقال یافتند. لیکن در بین راه همسر و مادرزن ضارب کشته شدند. رئیس دادگاه نیز در دقایق اولیه به لقاء الله پیوست.

در پی وقوع این حادثه ناگوار تهران مجتمع قضایی شماره یک به حالت تعطیل در آمد و ماموران ناحیه انتظامی تهران بزرگ نیز در محل استقرار یافتند.

اطلاعیه قوه قضائیه

روابط عمومی قوه قضائیه نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد. صبح دیروز (۷۳/۲/۱۴) در دومین جلسه دادگاه مدنی خاص در هنگام محاکمه دعوای خانوادگی در محل مجتمع شماره یک شعبه ۱۲۰ وکیل پایه یک دادگستری به نام «محمد علی فریدی با سوء استفاده از عنوان وکالت سلاح کمری را در کیف خود جاسازی کرده با توجه به اینکه نامبرده خواهان و خوانده پرونده بوده است. متاسفانه بجای استفاده از مبانی حقوقی و قضایی با کمال بی رحمی با حرکتی غیر انسانی رئیس دادگاه آقای سید محمد موسوی را به شهادت رسانده و سپس باعث قتل خود همسر و مادر همسر خود شد و دو نفر از شهود دعوا هم . مجروح شدند که در بیمارستان بستری هستند.

برگزاری مراسم تشییع

مراسم تشییع پیکر آقای سید محمد موسوی رئیس دادگاه مدنی خاص شعبه ۱۲۰ تهران صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفدری رئیس کل دادگستری استان تهران، آقایان ناصری صالح آبادی دادستان عمومی تهران، محتشمی سرپرست مجتمع قضایی شماره یک تهران و جمعی از قضات، مقامات قضایی و پرسنل دادگستری و خانواده آن مرحوم از مقابل سازمان پزشکی قانونی کشور تشییع شد.

بیشتر بخوانید:
یک وکیل در «دادگاه خانواده» قاضی و همسرش را با اسلحه کشت!
یک وکیل در «دادگاه خانواده» قاضی و همسرش را با اسلحه کشت!
یک وکیل در «دادگاه خانواده» قاضی و همسر و مادر همسرش را با اسلحه کشت!
یک وکیل در «دادگاه خانواده» قاضی و همسر و مادر همسرش را با اسلحه کشت!

منبع: روزنامه اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا