اخبار قوه قضاییهویژه

سامانه تصدیق اصالت اسناد مالکیت چیست؟

وکلاپرس- سازمان ثبت امکان تصدیق اصالت اسناد مالکیت را برای همگان فراهم کرده است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از قدیمی ترین دستگاه های حاکمیتی، ماموریت تثبیت و حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه را بر عهده داشته و نقش موثری در روابط و مناسبت های اقتصادی و اجتماعی و استقرار و تثبیت مالکیت ایفا می کند.

این سازمان همچنین وظیفه تثبیت و مستندسازی مالکیت ها، ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری، تنظیم اسناد رسمی و وقایع ازدواج و طلاق، ثبت اختراعات، طرح های صنعتی، علائم تجاری و نشانه های جغرافیایی و نیز اجرای مفاد اسناد رسمی را بر عهده دارد.

در همین راستا اخیرا سامانه تصدیق اصالت اسناد مالکیت  توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است.

هدف از راه اندازی سامانه جلوگیری از هرگونه جعل و کلاهبرداری است. به عبارت دیگر افراد می ‌توانند بدون مراجعه حضوری و به صورت رایگان با وارد کردن اطلاعات سند مالکیت از اصالت و وضعیت سند اطلاع و آگاهی پیدا کنند.

برای ورود به سامانه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سامانه تصدیق اصالت اسناد مالکیت

با مراجعه به درگاه این سرویس و ارائه شماره دفتر املاک الکترونیکی، پلاک اصلی و فرعی و شماره ملی، امکان تصدیق اصالت اسناد مالکیت فراهم  می شود و اطلاعاتی از جمله تایید اصالت، مساحت، نوع کاربری، وضعیت بازداشتی، وضعیت رهن و نام مالک فعلی مشخص می شود.

تفاوت استعلام سند ملک با استعلام معاملات با کد پیگیری

امکان استعلام معاملات با کد ملی طرف قرارداد و کد رهگیری قرارداد به صورت آنلاین امکان پذیر است. اما این استعلام با  استعلام سند ملکی کاملا متفاوت است؛ استعلام سند ملکی جزو اطلاعات خصوصی افراد محسوب می شود در حالی که استعلام معاملات تنها با در دست داشتن کد ملی طرف قرارداد و کد رهگیری قرارداد محقق می شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا