رای

نمونه رای تعلیق موقت یک وکیل دادگستری به دلیل تخلف انتظامی

نمونه رای تعلیق موقت یک وکیل دادگستری به دلیل تخلف انتظامی

مرجع رسیدگی: شعبه اول دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری قزوین

هیأت دادرسان:

  • رئیس دادگاه: ابوالفضل تاج احمدی
  • دادرس وعضو اصلی دادگاه: اکبر غفوری
  • دادرس و عضو اصلی دادگاه: مجتبی گنجه ها

موضوع رسیدگی: کیفرخواست شماره …  مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ صادره از شعبه اول اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ تهران

شاکی:

وکیل مشتکی عنه:

به تاریخ ۲۶/۱۱/۱۴۰۲ در وقت فوق العاده پرونده کلاسه ۱۲/۱۴۰۲ تحت نظر است . ملاحظه می گردد ریاست محترم کانون وکلاء دادگستری استان قزوین در مورخه ۰۴/۱۱/۱۴۰۲ پیرو تقاضای دادستان محترم انتظامی کانون از ایشان در مورخه ۰۱/۱۱/۱۴۰۲ در این پرونده راجع به تعیین تکلیف تعلیق آقای ….. موضوع را به این شعبه ارجاع نموده است  و پرونده در اولین جلسه رسیدگی (نوبت رسیدگی و حضور اعضاء شعبه) در مورخه ۱۲/۱۱/۱۴۰۲ به این شعبه واصل گردیده است و مورد ملاحظه واقع شده است.

با عنایت به برابر اصل نداشتن اصل کیفرخواست صادره در پرونده و نیاز به رؤیت بعضی از مدارک مربوط به نظریه کارشناسی النهایه در یوم جاری مدارک پرونده تکمیل و به نظر رسیده است لذا با اتکال به خداوند متعال اعضاء این شعبه اقدام به اتخاذ تصمیم به شرح آتی می نماید:

((حکم تعلیق موقت))

در این پرونده آقای …. وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه وکالت … (وکیل شاغل و مشغول به فعالیت) مطابق کیفرخواست صادره به شماره …  مورخ ۲۳/۱۰/۱۴۰۲ پرونده کلاسه … شعبه اول اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ تهران آزاد به قید کفالت به همراه دیگر متهم پرونده به شرح مذکور متن کیفرخواست فوق الذکر متهم می باشد به مشارکت در انتقال مال غیر که دادستان محترم انتظامی کانون پس از اطلاع از موضوع در مورخه ۰۱/۱۱/۱۴۰۲ جریان صدور کیفرخواست معنونه را به ریاست محترم کانون جهت اعمال مقررات ماده ۱۴۰ آئین نامه اجرایی لایحه استقلال ارجاع نموده اند که متعاقباً در مورخه ۰۴/۱۱/۱۴۰۲ ریاست محترم کانون وکلاء مورد را به شعبه اول دادگاه انتظامی کانون وکلاء استان قزوین ارجاع نموده اند.

پرونده کلاسه ۱۲/۱۴۰۲ در مورخه ۱۲/۱۱/۱۴۰۲ به رؤیت اعضاء شعبه دادگاه رسیده است فلذا با بررسی دقیق مورد ارتکابی و نوع اتهام همکار وکیل (بررسی در حد مفاد کیفرخواست صادر و نظریه کارشناسی خط و امضاء) و اینکه شاکی پرونده، موکل آقای … بوده  و به نوعی مشارالیه مورد اعتماد (موکل (شاکی))  بوده اند و اینگونه رفتار با موکل از جانب وکیل به نوعی موجب ایجاد وهن در جامعه وکالت (که قریب به اتفاق اعضاء آن با حفظ شأن و جایگاه رفیع وکالت و پایبند بودن به قسم خود به عنوان فردی امین از جایگاه و حقوق موکل خود دفاع می نمایند.) می باشد.

فلذا اعضاء این دادگاه با اعتقاد به این امر که ادامه فعالیت آقای … در شغل شریف وکالت فعلاً تا صدور حکم قطعی در پرونده کیفری بر خلاف مصالح عامه می باشد حکم تعلیق موقت نامبرده را تا صدور حکم قطعی در پرونده کیفری صادر و اعلام می نمایند.

حکم تعلیق مطابق تبصره ماده ۱۴۶ آئین نامه اجرایی لایحه استقلال فوراً قابل اجرا از طریق مرجع ذیصلاح اجرای احکام انتظامی تحت نظر دادستان و مطابق ماده ۱۱۲ آئین نامه فوق الاشاره ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه عالی می باشد.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا