اخبار مجلس شورای اسلامی

تخلف هیأت رییسه در عدم تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی

وکلاپرس حسن نوروزی علت عدم تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را تخلف هیأت رییسه عنوان کرده است.

در جریان تشکیل کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم، درحالی که برخی کمیسیون ها با استقبال ۷۰ نفری مواجه بودند، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تنها ۸ نفر برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی ابراز علاقه مندی کردند که نسبت به سایر کمیسیون‌ها بسیار ناچیز است. همین مسئله سبب شده است سایر کمیسیون ها فعالیت خود را آغاز کنند و کمیسیون حقوقی و قضایی همچنان درصدد تکمیل اعضا برآید.

تخلف هیأت رییسه؛ علت عدم تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

حجت‌الاسلام حسن نورزوی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، درباره علت عدم تشکیل کمیسیون حقوقی قضایی مجلس باتوجه به اهمیتی که این کمیسیون در بررسی طرح‌ها و لوایح دارد، گفت: باید از هیأت رئیسه این موضوع را پرسید، هیأت رئیسه باید تلاش کند که کمیسیون حقوقی و قضایی هرچه زودتر تشکیل شود که متأسفانه این کار را انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

وی درخصوص افزایش تعداد اعضای این کمیسیون از ۸ نفر اظهار کرد: عضوی اضافه نشده است و همان ۸ نفر هستند. هیأت رییسه باید از حقوقدانان و قضات بخواهد که به عضویت این کمیسیون دربیایند که این کار را انجام نمی‌ دهد.

بیشتر بخوانید: ۶ حقوقدان در لیست ۸ نفره کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

نوروزی درخصوص حضور افراد بر اساس سوابق اجرایی و تحصیلی در کمیسیون ‌های تخصصی گفت: این کار از تخلفات هیأت رییسه است، طبق آن‌چه که گفته شد افراد باید بر اساس سوابقی که دارا هستند به عضویت کمیسیون در بیایند اما این‌گونه نشده است. جای قاضی و حقوقدان در کمیسیون حقوقی و قضایی است؛ جز اینجا باید کجا باشد؟ چرا قاضی باید در کمیسیون عمران عضو شود؟ چرا قاضی باید به کمیسیون کشاورزی برود؟ خب این ‌ها تخلف است دیگر.

بیشتر بخوانید: ضرورت الزامی شدن عضویت نمایندگان حقوقدان در کمیسیون قضایی و حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا