اخبار کانون هاویژه

رییس کانون وکلای مرکز : اهمیت تعامل با نیروی انتظامی کمتر از تعامل با دستگاه قضایی نیست

وکلاپرس ـ دکتر جلیل مالکی ، رییس کانون وکلای مرکز ، در دیدار با معاونت حقوقی نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت : اهمیت تعامل با نیروی انتظامی کمتر از تعامل با دستگاه قضایی نیست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، رییس کانون وکلای مرکز روز دوشنبه مورخ ٣/۶/ ١٣٩٩ با معاون حقوقی نیروی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) دیدار و گفتگو کرد.

دکتر جلیل مالکی که پس از به دست گرفتن مدیریت کانون وکلای مرکز با نهادهای حاکمیتی تعامل جدی برقرار کرده است، در این دیدار گفت: «بدیهی است سیاست کانون وکلا حمایت از همه ارکان و سازمانهای رسمی کشور است در این میان نیروی انتظامی خط مقدم بخشی از حق دفاع مردم می باشد و ارتباط تنگاتنگ ما با نیروی انتظامی بسیار مهم و تاثیر گذار برای مردم است.»

وی با اشاره به این نکته که اهمیت تعامل ما با نیروی انتظامی کمتر از تعامل ما با دستگاه قضایی نیست، درباره فاصله بین نهاد وکالت و نیروی انتظامی گفت: اگر بین نیروی انتظامی و کانون وکلا فاصله باشد هیچکدام به خوبی نمی توانند به وظایف ذاتی و سازمانی خود عمل نمایند.

بیشتر بخوانید:‌ بهمن طاهرخانی از کانون مرکز پروانه وکالت دریافت کرد

در اولویت قرار گرفتن انجام امور وکالتی در کلانتری ها

در ادامه این دیدار سرهنگ فلاح زاده معاونت حقوقی نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: ما آماده هستیم طی تفاهم نامه ای ارتباطات قوی تر و عملی با کانون وکلا داشته باشیم تا بتوانیم خدمات عمومی بهتری به کشورمان دهیم . ضمنا بر این باوریم شئونات وکلای دادگستری باید در مراجع انتظامی بیش از پیش حفظ شود.

وی در ادامه از تمایل به آموزش های حقوقی در نیروی انتظامب چنین گفت: در این ارتباط به دنبال تاثیر در داخل نیروی انتظامی و بیرون آن از حیث آموزش حقوق هستیم.

به گزارش کانون وکلای مرکز در پایان این گفت و گو مقرر شد طی دستورالعملی ضمن تاکید به رعایت شان وکلای دادگستری، به کلانتری ها دستور داده شود انجام امور وکالتی وکلای دادگستری هنگام ورود به کلانتری ها در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است اگرچه هنوز التهابات ناشی از انتخابات کانون وکلای مرکز در بین اعضای هیأت مدیره این نهاد فروکش نکرده، اما افزایش ارتباطات کانون مذکور با نهادهای حاکمیتی خبر از متفاوت بودن دوره سی و یکم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز می دهد.

منبع خبر: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا