اخبار قوه قضاییه

سها رضا نژاد ؛ روایت وکیل کاوه راد

مفقود شدن سها رضا نژاد در اتفاعات جهان نمای کردکوی تبدیل به یکی از پیچیده ترین پرونده ها شده است و همه تلاش ها برای یافتن او به هیچ نتیجه ای نرسیده است

وکلاپرس- مفقود شدن سها رضا نژاد دختر طبیعت گرد کرجی در اتفاعات جهان نمای کردکوی تبدیل به یکی از پیچیده ترین پرونده ها شده است و همه تلاش ها در طول بیش از دو هفته به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

جستجو برای سها رضا نژاد
سگ های تعلیم دیده هلال احمر برای جستجوی سها رضا نژاد به منطقه آورده شده بودند

سها رضانژاد دختر ۲۷ ساله طبیعت‌گرد اهل کرج که علی رغم ممنوعیت ورود گروه های طبیعت گردی به علت شیوع بیماری کرونا، همراه با یک تور گردشگری با بیش از ۳۰ طبیعت گرد دیگر، به ارتفاعات جهان نمای کردکوی کرده بود، ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ با مسواک و چند برگ دستمال کاغذی بدون همراه بردن لوازم و تلفن و … محل اطراق را ترک می کند و از آن بع بعد هیچ اثری از او به دست نیامده است.

پس از اعلام مفقود شدن سها رضا نژاد گروه های مختلف دولتی و مردمی با حضوردر منطقه جستجوی گسترده ای را برای یافتن او آغاز می کنند، ولی در این جستجوها به هیچ اثری از او دست یافته نشده است.

بیشتر بخوانید:

نهایتا روز ۲۹ تیر ۱۳۹۹، فرماندار کردکوی توقف رسمی عملیات جستجوی سها رضا نژاد را اعلام کرد و اعلام کرد تا اطلاع ثانوی ورود به منطقه گردشگری جهان نما ممنوع خواهد بود.

در منطقه جهان نما، دره های عمیق و شیب های تند غیر قابل دسترسی وجود دارد که یکی از احتمالات جدی مفقود شدن سها رضا نژاد سقوط در یکی از این دره ها به نظر می رسد.

علاوه بر این هرچند فرمانده پلیس آگاهی استان گلستان احتمال آدم ربایی و قتل را رد کرده است، ولی در عین حال احتمال دخالت عوامل انسانی در مفقود شدن سها رضا نژاد مطرح هستند و در این زمینه بازجویی های مفصلی از سایر اعضای تور انجام شده است.

پرونده سها رضا نژاد تحت عنوان مفقودی در دادسرای عمومی و انقلاب کردکوی مفتوح است.

دره های جهان نما در جستجوی سها رضا نژاد
امدادگران دره های صعب العبور منطقه را برای یافتن سها رضا نژاد جستجو کرده اند

وکیل کاوه راد که این پرونده را مطالعه و بررسی کرده است روز گذشته توضیحاتی در این زمینه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است:

سها رضا‌نژاد چهارشنبه، هجدهم تیر با یک تور سی‌ودو نفره به ارتفاعات جهان‌نما در شهر کردکوی رفته است. اتوبوس، نیمه‌شب از میدان آرژانتین تهران راه افتاده و پدر و مادرش او را تا ترمینال بیهقی رسانده‌اند.

سها، پنج‌شنبه دو بار با مادرش حرف زده است. یک‌بار صبح و یک‌بار انتهای شب؛ ساعت یازده و نیم.

همان پنج‌شنبه، با کسان دیگری نیز در تماس بوده است. با همکارش در مورد کارهای شرکت صحبت کرده، با دوستش در مورد سفرش گپ زده و آخرین ویس‌های واتس‌اپ او برای ساعت دو بامدادِ جمعه است. در همه‌ی ویس‌ها، حالش خوب است، می‌خندد و می‌گوید که دور آتش نشسته‌اند و غذا می‌خورند.

تا این‌جای داستان‌ را ما می‌دانیم.

از این‌جای ماجرا، روایت به سوم شخص جمع که روایت اعضای تور است تغییر می‌کند:

سها ساعت هشت و ده دقیقه صبح جمعه بیستم تیرماه، با صندل، تی‌شرت و شلوار خاکی، با مسواکی در دست به سمت جنگل، جایی که منبع آب قرار دارد رفته است.

گوشی موبایل، عینک آفتابی، کفش کوه، کوله‌پشتی و کلیه تجهیزاتش را در چادر گذاشته و با خود نبرده است.

تا دو ساعت بعد، کسی نگران نشده است. ساعت نزدیک به ده است که اولین زمزمه‌ها آغاز می‌شود و چند نفر در پی او می‌روند.

کسی نشانی پیدا نمی‌کند.

عده بیشتری برای جستجو می‌روند. اما بی‌فایده است.

ساعت یازده، نخستین تماس با نیروهای هلال‌احمر و پلیس گرفته می‌شود.

با دستور نیروهای امنیتی، سرپرست و لیدرهای تور بازداشت می‌شوند و برای بازجویی در اختیار پلیس آگاهی قرار می‌گیرند. منطقه به کنترل پلیس در می‌آید.

اعضای تور هم برای اخذ شهادت و توضیحات به پلیس فرخوانده می‌شوند.

در روزهای آینده، بیش از صدوپنجاه نفر با همراهی سگ‌های نجات، هلی‌شات‌ و پاراگلایدر، منطقه جهان‌نما و دره‌های آن را می‌‌کاوند اما هیچ نشانه‌ای از سها پیدا نمی‌شود.

نه اثری از سقوط، نه نشانه‌ای از خون و جراحت، نه لباس، نه کفش و نه اثری بر روی زمین.

امروز هجدهمین روزی است که از سها بی‌خبریم. پلیس، احتمالات دیگر بویژه آدم‌ربایی را از روز اول در نظر داشته که حالا ضروری است با جدیت بیشتری پیگیری شوند.

جهان‌نما، از لحاظ جغرافیایی منطقه‌ای پیچیده و از نظر امنیتی، حوزه‌ای ویژه است

برای پیدا کردن سها تا کنون تلاش‌های بسیاری از سوی گروه‌های مردمی، هلال‌احمر، پلیس و دادستانی استان گلستان صورت گرفته است؛ اما حالا دیگر یافتن او تنها و تنها با همکاری و هماهنگی نهادهای امدادی، قضایی و امنیتی ملی ممکن خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا