ویژهیادداشت

پاسخ علی حامد توسلی به برخی ادعاهای مذکور در یک لایو اینستاگرامی

وکلاپرس ـ وکیل پیشکسوت علی حامد توسلی در یادداشتی به توضیح برخی مطالب ادعا شده درباره دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای مرکز پرداخت و ضمن عذرخواهی خواستار پایان یافتن حواشی انتخابات کانون مرکز شد.

به گزارش وکلاپرس، چندی پیش در لایو صفحه ایستاگرامی محمدرضا کمالی، وکیل دادگستری، دکتر حسن کیا به ذکر دیدار چند تن از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با وکیل پیشکسوت علی حامد توسلی پرداخت و از وعده و وعید های این اشخاص به  وکیل حامد توسلی گفت.

این مسئله که با واکنش‌های متعددی روبه رو شد، سبب شد تا علی حامدتوسلی، وکیل دادگستری، پیرو متن سعید باقری، عضو علی البدل کانون وکلای دادگستری مرکز، در رابطه با ادعاهای مطروحه متنی را منتشر کند و همه ذی نفعان را به پایان دادن حواشی بعد از انتخابات کانون وکلای مرکز فرا بخواند.

بیشتر بخوانید:‌ چالش انتخاب منشی در هیأت مدیره کانون وکلای مرکز

متن منتشرشده به شزح ذیل است:

پاسخ استاد علی حامد توسلی

محضر مبارک همکاران بزرگوار و فرهیخته کانون وکلای دادگستری مرکز و یکایک همکاران فرزانه کانون های استان های کشور:

با سلام و عرض ادب و احترام

یکی از انقلابیون در زمان حکومت پهلوی در آخرین دفاع قبل از اعدام به آیه ٨٠ از سوره اسرا اشاره نمود:

“وَ قُل رَبّ ادخلنی مُدخل صِدق و اَخرِجنی مُخرج صِدق و اجعَل لی مِن لَدُنک سلطاناً نصیراً”

“و ای رسول ما، دائم دعا کن که بارالها مرا به قدم صدق داخل و خارج گردان و به من از جانب خود بصیرت و حجّت روشنی عطا فرما که یار و مدد کار باشد”

اینجانب نیز برای بیان حقایق از این آیه مدد می جویم.

یک: همکار محترم جناب آقای دکتر حسن کیا شخصیتی مورد احترام برای اینجانب می باشد و در طول دوران فعالیت های انتخاباتی، حمایت های ارزشمندی از خانم دکتر سوده حامد توسلی به عمل آوردند که جای قدر دانی دارد. مضافاً بنده همواره برای فعالین صنفی از هر گروه یا تشکلی و با هر عقیده ای، احترام قائل هستم.

دو: اعتقاد راسخ دارم لایوهای اینستاگرامی در خصوص مطالب صنفی می بایست منحصرا مرتبط با موضوع لایو و پیرامون افراد حاضر در لایو باشد. به همین دلیل از همکار محترم جناب آقای کمالی مدیر گرامی برنامه لایو مورد نظر تقاضا دارم از این پس اینگونه برنامه ها را طوری مدیریت نمایند که شامل افراد غایب در صحنه نگردد.

بیشتر بخوانید:‌ تخلفات انتظامی وکلای دادگستری و مجازات‌های قانونی آن‌ها

سه: اگر چه  بنده و اعضای خانواده ام در تمام این مدت تعمداً در رسانه ها سکوت پیشه کرده ایم اما به جهت حفظ مصالح عالی نهاد وکالت و به منظور پایان یافتن این وضع نامطلوب، شخصاً بار مسئولیت را قبول کرده و برای تحکیم اتحادمان از همکاران بزرگوار وکیل در سراسر کشور با کمال تواضع و فروتنی نه تنها عذرخواهی و طلب مغفرت می نمایم بلکه از اینکه نتوانستم امانت دار خوبی بر حرمت و کیان دفترم با قدمت بیش از چهل و پنج سال باشم و از اینکه اسرار دفترم به صورت ناصواب انتشار یافته، اعلام می کنم آماده پذیرش مسئولیت هستم و آماده ام تحت عنوان عدم رعایت شأن وکالت در دادسرا و متعاقباً در دادگاه انتظامی کانون وکلا تحت پیگرد قرار گیرم.

بی تردید با پذیرش و تسلیم به رای صادره از سوی این مرجع، فرصت دخالت به دادگاه انتظامی قضات را نخواهم داد. چراکه معتقدم هر امری باید داخل خانه حل و فصل شود.

چهار: به منظور حفظ دوستی ها، در خصوص مطالب لایو شب گذشته به طور خاص از همکاران بزرگوار جناب آقای دکتر علیرضا آذربایجانی، جناب آقای دکتر تهمورث بشیریه و دوستان دیرینه ام جناب آقای سعید باقری و جناب آقای دکتر محمدرضا کامیار صمیمانه عذر خواهی ویژه دارم و به سایر همکاران اعلام می دارم این چهار بزرگوار هرگز تواماً به دفتر بنده تشریف نیاورده اند.

پنج: جهت مزید استحضار همکاران بزرگوار لازم به ذکر است فشارهای سنگین، نامعقول و گسترده ای بر فرزندانم و شخص اینجانب در طول چند هفته بعد از اعلام نتیجه انتخابات وارد شده است که بسیار تلخ بوده و ظاهراً هم چنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: منشور اخلاق حرفه ای وکالت

شش: در ملاقات ها و دیدار های حضوری و هم چنین تماس های متعدد و مکرر تلفنی و پیغام های مستقیم و غیر مستقیم، موارد تشویقی و تنبیهی زیادی مطرح و بر آن ها پافشاری شد.

هفت: کوشش خانوادگی ما در جهت حفظ اسرار دفتر و عدم افشای مشروح مذاکرات، شاید خود موجب درز جسته و گریخته مطالب شده که در نتیجه چنین وضع نامطلوبی به بار آمده است.

هشت: تاکید می نمایم در خصوص مسائلی نظیر دادستانی انتظامی کانون وکلا، ریاست دانشکده کانون، تغییر محل هیات علمی و امور مشابه، از سوی هیچ یک از چهار همکار محترم مذکور، مطلبی مطرح نشده است.

نه: در خاتمه بار دیگر اعلام می دارم علیرغم اینکه هیچ شخصی از زبان بنده و فرزندانم در هیچ رسانه ای مطلبی لَه یا علیه همکاری نشنیده امّا جهت پایان دادن به تمام نزاع ها، اینجانب مسئولیت هر امری را پذیرفته و به منظور تلطیف فضا بار دیگر از همه همکاران به خصوص از چهار شخصیت بزرگوار سابق الذکر عذرخواهی کرده و پوزش می طلبم. امیدوارم این یادداشت به اختلافات پایان دهد و آغازی باشد بر تحکیم مجدد دوستی ها.

امیدوارم از این لحظه به بعد همگان صرفاً در جهت اعتلای نهاد وکالت گام برداشته و دست در دست یگدیگر در برابر تهدیدات بیرونی متحد باشیم.

با تجدید احترام

علی حامد توسلی

وکیل دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا