اخبار کانون هاویژه

تصمیمات راهبردی کانون وکلای کرمان جهت همکاری با دادگستری

وکلاپرس ـ هیأت مدیره کانون وکلای کرمان تصمیم دارد در راستای کاهش ورودی پرونده به دادگستری این استان و تنظیم دقیق برخی دادخواست های حقوقی مراجعین به دادگستری نقش قعال تری را ایفا نماید.

به گزارش وکلاپرس، هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان در جلسه مورخ ۹۹/۰۴/۳۱ تصمیم گرفته است با توچه به رایزنی های صورت گرفته با مقامات دادگستری این استان، تصمیمات راهبردی جدیدی را در راستای ارتقای سطح خدمات قضایی به مراجعین دادگستری و کاهش پرونده های ورودی به محاکم عملی نماید.

بر این اساس وکلای دادگستری از یک سو در برخی دفاتر خدمات قضایی این استان جهت مشاوره و معاضدت قضایی حضور یافته و از سوی دیگر برخی پرونده های قضایی از سوی محاکم دادگستری جهت حل و فصل از طریق داوری به کانون وکلای مذکور ارجاع می گردد.

بیشتر بخوانید: نظامات کانون وکلای البرز اصلاح شد

در ادامه اهم مصوبات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان را می خوانید:

مصوبات کانون وکلای کرمان

در راستای اجرای نقش اجتماعی و تخصصی وکلای دادگستری و به منظور همکاری با سیاست‌های کلی قوه قضاییه در خصوص کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و راهبری اقامه دعاوی به صورت اصولی و قانونی مقرر شد:

الف) همکاران وکیل یا کارآموزان توسط واحد معاضدت قضایی به جای معرفی به دادگاه و دادسرا به حداکثر ۵ دفتر خدمات قضایی که محل مناسبی جهت مشاوره حقوقی تجهیز نمایند معرفی شوند تا ضمن معاضدت حقوقی، بر نحوه تنظیم دادخواست‌ها نظارت نمایند.

بیشتر بخوانید: سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی چیست؟

ب) دادگستری پرونده‌هایی را که تشخیص یا احتمال می‌دهد از طریق داوری قابل حل و فصل هستند به کانون ارسال و کانون در صورت قبول طرفین، موضوع را به همکاران محترم ارجاع تا در قبال اخذ حق الزحمه داوری به موضوع رسیدگی و مبادرت به صدور رأی یا گزارش اصلاحی نماید.

ج) دادگاه قبول کرده است تعدادی از دعاوی تخصصی و مهم را احصاء و به متصدیان دفاتر خدمات قضایی ابلاغ نماید که از ثبت دادخواست این دعاوی بدون تأیید وکلا خودداری نمایند فلذا وکلای دادگستری می‌توانند در قبال اخذ حق الزحمه مطابق با تعرفه مصوب رئیس محترم قضائیه و با رعایت دقت و موازین قانونی نسبت به تنظیم دادخواست متقاضیان و تأئید آن اقدام نمایند.

جزئیات انجام موارد موصوف در قالب تفاهم نامه منعقد و متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای کرمان

برخی نوشته های رییس کانون وکلای کرمان را در اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا