اخبار صنفیاخبار کانون هاویژه

گزارش محمدرضا کامیار از جلسه دوم هیات مدیره کانون مرکز

انتخاب کارن روحانی و حیدر حسن زاده به عنوان منشی هیات مدیره

وکلاپرس- امروز سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ دومین جلسه هیات مدیره سی و یکمین دوره کانون وکلای مرکز برگزار شد، مهمترین دستور این جلسه ادامه انتخابات هیات رئیسه برای انتخاب منشی بود. دکتر محمدرضا کامیار، وکیل دادگستری و عضو علی البدل کانون وکلای دادگستری مرکز، گزارشی از این جلسه ارائه داده است.

داوطلب نداشتن سمت منشی جای تاسف داشت

دستور جلسه، ادامه جلسه قبلی بود که ناتمام مانده بود و انتخاب منشی به امروز موکول شده بود. در جلسه امروز تلاش شد که اشخاص داوطلب سمت منشی شوند. همین تلاش معنای التزامی داشت بر اینکه قبول زحمت این پست آسان نیست؛ حتی بحث به آنجا رسید که اعضا یکدیگر را قانع کنند که این سمت مهم و ارزشمند است. این مسئله برای من و سایر اشخاص که در ادوار گذشته سمت منشی را برعهده داشتیم جای تاسف داشت.

لازم به ذکر است آقای غفاری فردویی درمورد سمت منشی با استناد به آیین نامه تقسیم وظایف هیئت مدیره اشاره کرد که سمت منشی دارای اختیارات گسترده است. متاسفانه علت عدم اقبال همکاران به این سمت آن است که تاکنون هیچ یک از روسای کانون ها حاضر نشده اند به قانون تمکین کنند.

انتخاب کارن روحانی و حیدر حسن زاده به عنوان منشی

در نهایت پس از یک ساعت و نیم بحث و تلاش، آقایان کارن روحانی و سپس حیدر حسن زاده داوطلب و پس از رای گیری و کسب رای، به این سمت انتخاب شدند.

صلاحیت هیات مدیره درخصوص استعفای محمود حبیبی

در ادامه جلسه آقای محمود حبیبی اعلام کرد که از سمت بازرسی استعفا نموده و تقاضای طرح آن را در این جلسه داشت اما آقای نادر دیوسالار اعلام کرد چنین متنی به وی نرسیده است و اگر مخاطب این نامه آقای جلیل مالکی بوده، اشتباه طرح شده و باید به رئیس سنی تقدیم می شده است. اگرچه آقای حبیبی همان موقع نامه استعفا را به آقای دیوسالار تقدیم کرد اما او از طرح این مسئله در جلسه امتناع و اعلام کرد که این موضوع در صلاحیت هیات ‌رئیسه انتخابی است.

به نظر من چنین استعفایی نیاز به طرح و تصویب ندارد و صرف انصراف کفایت می کند. لذا در حال حاضر تنها یک بازرس در هیات مدیره داریم که باید در اولین جلسه بعدی انتخاب شود.

اختبار الکترونیکی کارآموزان نیمه دوم شهریورماه برگزار خواهد شد

بعد از تکمیل هیات رییسه، رئیس سنی جلسه را به آقای مالکی تحویل داد و هیات رئیسه مستقر شد. اولین دستور جلسه، موضوع برگزاری اختبار کارآموزان بود. بر اساس تصمیم قبلی هیئت مدیره، اختبار باید در تیر ماه برگزار می شد و بعداً به مرداد ماه موکول شد. با توجه به شرایط کرونا امکان برگزاری اختبار کتبی در مرداد ماه نیز فراهم نمی‌ شود. براساس تصمیم جدید مقرر شد اختبار به صورت الکترونیکی نیمه دوم شهریور ماه برگزار شود. به عبارت دیگر اختبار به صورت الکترونیکی و با حضور در محل برگزار خواهد شد. در کمیسیون کارآموزی موظف شد ترتیب برگزاری، تهیه امکانات و تجهیزات فنی در زمان مقرر فراهم کند‌.

استمرار و استقرار سمت‌ها در کمیسیون‌ها

هیات مدیره استمرار و استقرار سمت‌ها کمیسیون‌ها را تا زمان انتخاب جایگزین در جلسه امروز تصویب کرد.

نقطه قوت جلسه امروز هیات مدیره

از نقاط قوت این جلسه تلاش برای منظم برگزار شدن جلسه بود که امیدواریم برخلاف دوره سی ام، برگزاری جلسات مطابق با تشریفات آیین نامه ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا