ماهنامه وکلا

وکلای دربند

کیخسروی و شعله سعدی

ارجاع پرونده آرش کیخسروی و قاسم شعله‌سعدی به دادگاه تجدیدنظر

به گفته محمدحسین آقاسی پرونده این دو وکیل دادگستری که هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شده‌اند برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده است.

وکیل مدافع قاسم شعله‌سعدی با اعلام این خبر گفت که هنوز شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران زمان رسیدگی به پرونده شعله‌سعدی و کیخسروی را تعیین نکرده است. این دو فعلاً با قرار وثیقه آزاد هستند.

 

صدور کیفرخواست در پرونده امیرسالار داودی

وحید مشگانی فراهانی، وکیل‌مدافع امیرسالار داودی، از صدور کیفرخواست پرونده موکلش با دو اتهام تبلیغ علیه نظام و  توهین به مقامات و ارجاع پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد. به گفته آقای مشگانی، مطابق دستور قضایی آقای داودی از ملاقات با همسرش منع شده است.

 

مصطفی ترک همدانی

عفو مصطفی ترک همدانی در چهل‌سالگی انقلاب

مصطفی ترک همدانی که از ۱۴ بهمن برای اجرای حکم حبس خود در زندان اوین به‌سر می‌برد، روز ۲۵ بهمن‌ماه اعلام کرد با عفو رهبری از زندان آزاد شده ‌است.

او که وکیل بعضی کارگران تأمین اجتماعی بود، با شکایت سعید مرتضوی و به خاطر نام‌بردن از مرتضوی در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکم پرونده، به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

 

محکومیت نسرین ستوده با حکم قاضی مقیسه

بنا بر آنچه از سوی رضا خندان، همسر نسرین ستوده، منتشر شده است، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب این وکیل دادگستری را به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهک غیرقانونی علیه نظام، تشویق به فساد و فحشاء و فراهم آوردن موجبات آن، اخلال در نظم و آسایش عمومی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی جمعاً به ۳۳ سال حبس محکوم کرده است.

حکم بدوی به صورت غیابی صادر شده و در صورت قطعیت، مجازات اشد که ۱۲ سال حبس به اتهام «تشویق به فساد و فحشاء و فراهم آوردن موجبات آن» است، اجرا می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا