اخبار کانون هاویژه

انتخابات کانون وکلا ی اردبیل برگزار شد

وکلاپرس ـ انتخابات کانون وکلای دادگستری اردبیل روز پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ در محل این کانون در شهر اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وکلاپرس، انتخابات هفتمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری اردبیل در شهر اردبیل و در محل این کانون برگزار شد. از نتایج انتخابات کانون وکلا که از ساعت ۱۴ الی ۱۸ روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شده، هنوز خبری در دست نیست.

به گفته دکتر علیرضا لطفی(رییس هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای اردبیل) در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس، قرار است نتیجه انتخابات مذکور روز دوشنبه یا سه شنبه به رسانه ها اعلام شود.

دلیل تأخیر در اعلام نتایج انتخابات

رییس کانون وکلای اردبیل دلیل تأخیر ۵ یا ۶ روزه در اعلام نتایج این انتخابات را طی شدن مهلت اعتراض به انتخابات کانون اعلام کرده است.

 اشاره این مقام مسئول به ماده ۱۲ آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا(مصوب ۱۳۳۴) بوده که مدت شکایت از روند انتخابات را ۳ روز پس از برگزاری انتخابات مقرر نموده است. در این ماده آماده است: «مدت شکایت از جریان انتخابات تا سه روز بعد از اتمام قرائت آراء می‌باشد و شکایت از کسانی که حق رأی دادن دارند پذیرفته است.»

همچنین در ماده ۱۳ آیین نامه مذکور مهلت رسیدگی به این شکایات را ۳ روز اعلام شده است. بر اساس این ماده « مرجع رسیدگی به شکایات هیئت نظارت انتخابات است و مکلف است ظرف سه روز به شکایت رسیدگی و نظر خود را در محل اخذ آراء اعلام نماید.»

گفتنی است اگرچه رعایت مهلت اعتراض به انتخابات امری قانونی و مستحسن است، اما در هیچ یک از مواد آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا اشاره ای به تأخیر اعلام نتایج آرا تا اتمام مهلت مذکور نشده است.

لازم به ذکر است رویه انتخابات کانون وکلای اردبیل در دیگر کانون های وکلا مورد استقبال قرار نگرفته و اصولا کانون های وکلای دادگستری بلافاصله پس از شمارش آرا به اعلام نتایج انتخابات می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا