اخبار بین المللیویژه

اولین قاضی زن محجبه انگلستان منصوب شد

رافیا ارشد، وکیل 40 ساله انگلیسی به عنوان معاون قاضی دادگاه سیار میدلند انگلستان منصوب شده است

وکلاپرس- رافیا ارشد (Raffia Arshad)، به عنوان اولین معاون قاضی محجبه یک دادگاه در بریتانیا منصوب شده است.

خانم ارشد قرار است به عنوان معاون قاضی دادگاه سیار ناحیه در حوزه قضایی میدلند انگلستان فعالیت کند، او که وکیل و عضو موسسه حقوقی سنت مری چمبرز در ناتینگهام بوده، نامه انتصابش به سِمت قاضی دادگاه منطقه‌ای میدلند را هفته گذشته دریافت کرد.

رافیا ارشد که ۴۰ سال دارد می‌گوید: “من به این (انتصاب) به چشم یک موفقیت شخصی نگاه نمی‌کنم، این بزرگتر از یک موفقیت شخصی است.”، روسای دفاتر حقوقی سنت مری، اظهار داشتند که “رافیا ارشد رهگشای زنان مسلمان برای موفقیت در زمینه حقوق بوده”.

خانم ارشد می‌گوید احساس می کند این موفقیت محدود به خودش نیست بلکه بیشتر در باره مطمئن شدن از این است که الهام‌بخش دیگران باشد اعم از این که گذشته آنها چه بوده.

“مدتی طول کشید تا من به اینجا رسیدم ولی خیلی راضی هستم. این فقط یک موفقیت شخصی نیست. این پیروزی قابل توجهی برای همه با پیشینه های متفاوت است.”

رافیا ارشد که اولین شخص در خانواده است که به دانشگاه رفته می گوید او تصور کلیشه‌ای بسیاری از مردم نسبت به قضات را درهم شکسته و دیگران را تشویق کرده که اعم از این که چه شغلی دارند، همیشه بلند پرواز باشند.

او توصیه می کند نگران این که چه قیافه‌ای دارید و یا این که مثل بقیه نیستید نباشید، “این قالب‌ها را بشکنید و آنچه را که به دنبالش هستید به دست آورید.”

♦بیشتر بخوانید:

رافیا که مادر سه فرزند است بیش از ۱۷ سال با مسائل مربوط به حقوق خانواده سر و کار داشته. او اذعان می کند که در حقیقت “مدیون” همسرش است که “از او کاملا حمایت کرده و امکان دنبال کردن هدفش را به او داده.”

قاضی ارشد، که متخصص حقوق خانواده در اسلام است، می گوید اگرچه دفتر قضایی و کمیسیون انتصابات حداکثر تلاش را می کند، دادگستری در کشورش “هنوز به حد کافی تنوع گرا نیست”.

در بریتانیا، قضات معمولا از میان وکلا و حقوقدانان شناخته شده و با سابقه طولانی و پس از شرکت در امتحان منصوب می شوند. امتحان زیر نظر کمیسیون مستقل انتصابات قضایی برگزار می شود که مسئول انتصاب آنهاست. اعضای این کمیسیون را قضات و کارشناسان حقوقی برجسته تشکیل می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا