اخبار کانون هاویژه

خدمات حقوقی رایگان به کادر درمانی درگیر با کرونا

کانون‌های وکلای دادگستری و خدمات حقوقی و معاضدتی رایگان به کادر درمانی درگیر کرونا

در این روزهای کم نظیر اگرچه شیوع ویروس کرونا غم و رنج مضاعفی را بر مردم وارد می‌کند، اما همین روزها فرصت خوبی برای عیار سنجی نیز هست. روزهایی که شاید بتوان با سهولت و آسانی بیشتری شاهد کمک و از خودگذشتگی برخی از افراد جامعه و خودخواهی و منفعت طلبی عده‌ای دیگر بود؛

کمک‌هایی که این روزها در جامعه پرستاری و پزشکی بیش از پیش نمود یافته است، از سوی افکار عمومی بی پاسخ نمانده و مردم و صنوف مختلف را به قدردانی از این افراد واداشته است.

در همین راستا برخی از کانون‌های وکلای دادگستری در این زمینه ورود نموده و با بهره‌گیری از حرفه خود به سراغ کادر درمانی و پرستاران مدافع سلامت مردم رفته و به شیوه‌ای تخصصی از ایشان سپاس‌گزاری نموده‌اند.

از این رو برخی از کانون‌های وکلای دادگستری با انتشار اطلاعیه‌هایی، آمادگی خود برای ارائه خدمات حقوقی رایگان به پرستاران، کادر پزشکی و درمانی را اعلام کردند. این تصمیم که در ابتدا با ابتکار عمل کانون وکلای آذربایجان غربی شروع شده بود، توسط شش کانون وکلای دادگستری کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، قم، کرمانشاه و آذربایجان شرقی ادامه یافت و عملی شد.

در بخشی از اطلاعیه کانون وکلای آذربایجان غربی آمده است: «کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی اعلام می‌نماید که آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره‌ای رایگان و معاضدت قضایی به این عزیزان در محل کانون وکلای دادگستری استان و همچنین آماده انعقاد هر گونه قرارداد همکاری با سازمان نظام پرستاری استان می‌باشد.»

کانون وکلای کردستان نیز سال ۹۹ را برای ارائه خدمات حقوقی به مدافعان سلامت رایگان اعلام کرده و در نامه‌ای به رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آورده است:‌«کانون وکلای دادگستری استان کردستان… آمادگی خود را برای ارائه خدمات حقوقی رایگان به مدت یکسال به این عزیزان(با تأیید مدیریت حقوقی آن مرجع) اعلام می‌دارد.»

در سوی دیگر کانون وکلای کرمانشاه خدمات معاضدتی خود را صرفاً به کادر درمان موکول نکرده و پاکبان‌های شهرداری را نیز مشمول خدمات رایگان یکساله خود کرده است. کانون‌های وکلای لرستان، چهارمحال و بختیاری، قم و آذربایجان شرقی نیز در اطلاعیه‌های مشابه و البته با اندک تفاوت‌هایی خبر از چنین خدمت‌رسانی به کادر درمانی و پزشکی داده‌اند.

با وجود اینکه در این اطلاعیه‌ها شرایط و ضوابط دقیق ارائه این خدمات و افراد تحت شمول آن به طور جامع و مانع مشخص نشده‌اند، اما می‌توان این اقدام برخی از کانون‌های وکلای دادگستری را نه تنها به عنوان قدمی در جهت سپاسگذاری از جامعه پرستاری و پزشکی دانست، بلکه می‌توان آن را به عنوان گامی در جهت فرهنگ‌سازی «مراجعه به وکیل دادگستری» نیز قلمداد نمود؛ گام‌هایی که ادامه و استمرار آن بیش از پیش انتظار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا