اخبار کانون هاویژه

۳۰ بهمن؛ آخرین مهلت نصب پایانه فروشگاهی برای وکلای دادگستری

بنا به اعلام معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، آخرین مهلت نصب و راه‌اندازی پایانه فروشگاهی برای وکلای دادگستری ۳۰ بهمن ماه می‌باشد. بر این اساس چنانچه وکلای دادگستری تا تاریخ اعلام شده  به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های کارتخوان متصل به شبکه بانکی یا همان دستگاه Pos بانکی(به عنوان سامانه صندوق فروش) اقدام نکنند، مشمول مجازات‌های مقرر در بند ب ماده ۲۲ قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» (مصوب ۱۳۹۸) خواهند شد.

گفتنی است در شهریور ماه امسال نام وکلای دادگستری در لیست اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور درج شد و به ایشان تا پایان دی‌ماه همان سال جهت ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان با ذکر ویژگی و مشخصات سامانه صندوق فروش فرصت داده شد. اما چنانکه در ابلاغیه «مهم و فوری» معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور آمده است، وکلای دادگستری تا پایان بهمن ماه فرصت مجدد یافته‌اند تا نسبت به این تکلیف قانونی اقدام نمایند.

ماده۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان:
تخلفات و حسب مورد، جریمه‌های متعلقه به شرح زیر خواهد بود:
ب ـ عدم عضویت در سامانه مؤدیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی، عدم استفاده از حافظه مالیاتی، استفاده از حافظه مالیاتی متعلق به سایر مؤدیان، یا واگذاری حافظه مالیاتی خود به دیگران، معادل ده درصد(۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام‌شده از آن طرق، یا بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت‌های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیات‌های مستقیم در همان سال مالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا