یادداشت

رونمایی از نماهنگ «برائت»

آیین رونمایی و اکران نماهنگ «برائت» با حضور برخی مقامات کشوری و استانی از جمله رئیس‌‌کل‌ دادگستری استان آذربایجان غربی، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و کانون‌های وکلای دادگستری روز ۱۸ مهرماه به دعوت کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در فرهنگسرای شهرداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، دکتر هادی بهادری، نماینده مجلس شورای اسلامی، در این نشست ضمن سخنانی گفت که مجلس اجازه جذب فله‌ای وکیل و تصویب طرح‌های ناپخته و بدون برنامه‌ریزی دقیق را نخواهد داد.

همچنین نادر قاضی‌پور، دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ و سوادآموزی در کشور گفت: «کمپینی که بر علیه وکلا راه افتاده‌ متشکل از افرادی است که می‌خواهند به آسودگی به هدف خود برسند بدون آن‌که سواد لازم را داشته باشند، حال‌آنکه بی‌سوادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد می‌کند.»

همچنین دکتر عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با ابراز ناراحتی از مخدوش شدن چهره وکلا در رسانه ملی گفت: «هیچ کجای دنیا دادگستری شماره ۲ یا وزارت بهداشت شماره ۲ نداریم، در حالیکه در این کشور تحت لوای قانون هستیم، عملاً به دنبال کانون وکلای شماره ۲ هستند.»

وی با تأکید بر اهمیت استقلال کانون وکلای دادگستری اضافه کرد: «در بعد بین‌المللی اگر بخواهیم آرای کشورمان را شناسایی و اجرا کنیم بدون وجود کانون وکلای دادگستری مستقل محال است.»

در بخشی از مراسم نیز پیام اختصاصی دکتر مرتضی شهبازی‌نیا ریاست اسکودا توسط نایب رئیس اسکودا قرائت شد. در این پیام مهم‌ترین چالش نهاد وکالت، لطمه جدی وجهه وکالت در جامعه دانسته‌ شده و ضمن تأکید بر استفاده از ابزار مؤثر برای تأثیرگذاری مثبت، از تولید فیلم و سریال بر اساس تجارب همکاران در پرونده‌های خود و همکاری با اصحاب رسانه برای به‌تصویر کشیدن جایگاه شایسته وکیل، به‌عنوان یکی از این ابزارها نام برد.

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: «وکلای دادگستری با هجمه‌های بی‌سابقه‌ رسانه‌ای و هدفمند مواجه هستند و هدف از ساخت این فیلم کوتاه، آغاز یک حرکت فرهنگی جهت ارتقای جایگاه وکیل دادگستری است.»

سعید عباسی همچنین در مصاحبه اختصاصی با ماهنامه وکلا درباره جزییات این نماهنگ اظهار داشت: «این اثر، یک فیلم کوتاه ۱۲ دقیقه‌ای است و هزینه ساخت آن را کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی تقبل کرده و اسپانسری نداشته‌ است. در این فیلم دیالوگی وجود ندارد، غیر از چند مورد که صحبت‌هایی از ناحیه یک وکیل دادگستری انجام می‌شود. از نکات طرح‌شده در این نماهنگ می‌توان به اهمیت سیاست حبس‌زدایی اشاره کرد. بحث دیگر، احساس امنیت و امیدی است که یک متهم در کنار وکیل احساس می‌کند، در محکمه اضطراب ندارد و حضور وکیل برای او روحیه‌بخش است. تقریباً کل داستان در این حدود است و زمانی‌که مجدداً رونمایی شد ان‌شاءالله در معرض دید عمومی قرار خواهد گرفت. البته کسی که این فیلم را می‌بیند اگر وکیل نباشد شاید چیز زیادی متوجه نشود بنابراین بهتر است برای افراد غیروکیل تفسیر و توضیحاتی نیز ارائه شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا