اخبار آزمون هاویژه

۳۵ روز فاصله بین آزمون وکالت اسکودا و آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه

وکلاپرس- با تعیین ۲۲ آذر ماه به عنوان زمان برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه، فاصله زمانی این آزمون با آزمون وکالت اسکودا (کانون های وکلای دادگستری) ۳۵ روز است.

به گزارش وکلاپرس، پنجشنبه گذشته مورخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۳، عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در گفت و گویی در خصوص زمان برگزاری آزمون های این نهاد، اعلام کرده بود: آزمون وکالت مرکز وکلا ۲۲ آذر و آزمون کارشناسان رسمی ۱۸ آبان برگزار خواهد شد.

طبق اعلام عبدلبان پور در خصوص زمان بندی اعلام شده برای آزمون های این نهاد:

 زمان ثبت‌نام آزمونزمان برگزاری آزمون
آزمون کارشناسی رسمی از ۲۸ مرداد ماه تا ۵ شهریور ۱۴۰۳ جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳
آزمون وکالت مرکز وکلا۴ مهر آغاز و تا دهم مهر ۱۴۰۳پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳
بیشتر بخوانید:

پیش از اعلام مرکز وکلای قوه قضاییه و تعیین تاریخ های این نهاد، روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران مورخ ۲۶ خرداد ماه در اطلاعیه ای از توافق این نهاد با سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ خبر داد و زمان برگزاری این آزمون را ۱۷ آبان ماه اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده بود:

بر اساس توافق انجام شده میان این اتحادیه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب سال ۱۴۰۱، آزمون پذیرش کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه سال جاری به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۳۵ روز فاصله بین دو آزمون

بر این اساس بین آزمون وکالت اسکودا (۱۷ آبان) و آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه (۲۲ آذر)، ۳۵ روز فاصله وجود دارد.

منابع آزمون وکالت ۱۴۰۳

اسکودا:

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران هفته گذشته مورخ ۲۴ تیر ماه منابع آزمون وکالت این نهاد برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد که بر اساس آن مشخص شد سه عنوان جدید به منابع آزمون وکالت ۱۴۰۳ اسکودا اضافه شده است

این سه عنوان شامل:

  • قانون افراز املاک مشاع و آیین نامه آن در زیر مجموعه آیین دادرسی مدنی
  • قانون احکام دائمی برنامه های کشور در زیرمجموعه حقوق تجارت
  • باب قضا در متون فقه

بود.

مرکز وکلای قوه قضائیه:

تا کنون منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه به طور رسمی از سوی این نهاد منتشر نشده است اما عبدلیان پور در مصاحبه روز پنجشنبه خود اعلام کرده بود که ۳۰ درصد منابع آزمون این نهاد تغییر یافته است.

با توجه به تصویب قوانین جدیدی از جمله قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌ بها گمانه زنی ها بر وجود این قوانین در منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه میرود.

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    فاصله زمانی اصلا مناسب نیست و حداقل بایستی ۳ماه باشد که نتایج آزمون اولی مشخص شده باشد چون با این شیوه دقیقا قبول شدگان آزمون ۱۸آبان مجددا در آزمون ۲۲آذر هم شرکت خواهند کرد پس عملا یک آزمون داریم

  2. واقعا تاسف آوره با این اجحاف هایی که در زمینه وکالت و سردفتری و سردفتری طلاق و ازدواج وجود داشته و دارد هنوز هم وکلا و سردفتران نمیتوانند شغل دولتی داشته باشند چون همه وکلا و سردفتران که وضع معاش خوبی ندارند چرا باید از این حق محروم باشند شاید گفته بشه که از خدمت رسانی به مردم باز میمانند اما قطعا کسی که شاغل در دستگاه دولتی باشه و فرضا وکیل باشه خودش میتونه تنظیم کنه قرارهاش رو .
    یا چرا در قوانین ازمون سردفتر ازدواج طلاق نمیتونه اعمال تجاری انجام بده مثلا چرا نمیتونه تو ازمون حق العمل کاری شرکت کنه و کارهای ترخیص انجام بده و در کنارش هم با مدیریت وقت هر دو کار رو انجام بده ،، اگر در قانون اساسی گفته که نباید دو شغله باشیم قانون اساسی مال ۴۵ سال پیشه و اون زمان ها وضع مالی سردفتر ها و وکلا بسیار تا الان فرق میکرده و از طرفی هم خود قانون اجازه تغییر حتی قانون اساسی رو هم داده چرا همچنان باید با دست خودمون کاری کنیم که این مشاغل به ورطه نابودی بروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا