اخبار صنفیاخبار کانون هاویژه

گزارش کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی درباره حمله به وکیل محمد طریقت در تبریز

وکلاپرس- کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص پیگیری موضوع مربوط به هتک حرمت صورت گرفته به احدی از اعضای کانون (حمله به وکیل محمد طریقت در تبریز) گزارشی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، در روز های گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نفر ناشناس، برای یک وکیل دادگستری، ایجاد مزاحمت کرده و در حضور خانواده با وی درگیر شدند.

پس از انتشار گسترده این کلیپ در فضای مجازی، ادستان شهر اسکو و کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص این موضوع اطلاعیه هایی را به شرح زیر صادر کردند:

بیشتر بخوانید:

در ادامه این موضوع کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص پیگیری موضوع مربوط گزارشی را به شرح زیر ارائه داده است:

گزارش کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص پیگیری موضوع مربوط به هتک حرمت صورت گرفته به احدی از اعضای کانون

حسب دستور ریاست محترم کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی مبنی بر پیگیری اتفاق اخیر رخ داده برای احدی از اعضای محترم کانون (جناب وکیل محمد طریقت) که فیلم حادثه مذکور در فضای مجازی منتشر گردیده است، در مورخه ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بازرس محترم هیات مدیره کانون (جناب وکیل صالح مولاخواه اصل) و روسای محترم کمیسیون های حمایت و حقوق بشر کانون (آقایان ابوالفضل سرچمی و علی مهدی زاده) در معیت جناب آقای محمد طریقت اسفنجانی در دادستانی شهرستان اسکو حضور یافته و ضمن دیدار با دادستان محترم آن شهرستان، تمامی ابعاد اجتماعی سیاسی موضوع و آثار و تبعات احتمالی آن را به محضر دادستان محترم شهرستان اسکو تشریح و از ایشان در خواست پیگیری در این خصوص نمودند.

 گفتنی است در این دیدار دادستان محترم اسکو نیز قول مساعد مبنی بر تداوم پیگیری موضوع و برخورد جدی با خاطیان را دادند و اعلام نمودند که دستگاه قضایی بدون هرگونه اغماض و ملاحظاتی، نسبت به اتفاق رخ داده رسیدگی کامل قضایی خواهد نمود.

شایان ذکر است که علاوه بر پیگیری های صورت گرفته توسط مدیران ارشد کانون از مسئولین محترم دستگاه قضایی استان، مراتب همراهی کمیسیون های حقوق بشر و حمایت کانون و آمادگی اعضای این کمیسیون جهت قبول وکالت و پیگیری پرونده مذکور به جناب وکیل طریقت اعلام گردید.

متذکر می‌گردد که حسب اعلام احدی از مدیران کانون، دادستان محترم مرکز استان از روز گذشته راسا به موضوع مذکور ورود کامل داشته است و برخی اقدامات تحقیقی و تامینی خاص و معتنابهی نیز در این خصوص صورت گرفته است که مقرر است مراتب توسط مسئولین محترم قضایی پس از تکمیل اقدامات اطلاع رسانی گردد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

یک دیدگاه

  1. با سلام،
    ای کاش نگاه قانون به همه آحاد و اقشار یکسان بود.
    در نمونه های مشابه هتک حرمت به پلیس یا روحانیون دستگاه قضا و حاکمیت بلافاصله وارد عمل شده و متعرضین را در کوتاهترین زمان دستگیر و مجازات نمودند ولی در خصوص وکیل محترم ،تشریفات و زمان طولانی تری پیش رو می آید.چراااااا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا