یادداشت

منافع ملی قربانی قانون گذاری‌های تلافی جویانه مجلسیان شده است

یادداشت دکتر عباس سلمان‌پور ؛ بازرس کانون وکلای دادگستری گیلان

وکلاپرس- دکتر عباس سلمان پور بازرس کانون وکلای دادگستری گیلان در یادداشتی به اظهارات روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق مبنی بر «تاوان دادن کانون وکلا در برابر قانون شکنی» واکنش نشان داده است.

به گزارش وکلاپرس روز گذشته محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، در اظهاراتی جدید، علت موضع گیری های اخیر مجلس علیه نهاد وکالت را تاوان عدم تمکین کانون وکلا از قانون دانسته بود.

دکتر عباس سلمان‌پور در واکنش به این اظهارات عنوان داشت: مجلس با برداشت اشتباه تقابل کانون های وکلا با خود، اقدام به تصویب قوانین تلافی جویانه میزند و این در حالی است که  قربانی این قوانین مصالح و منافع ملی است.

وی در بخشی دیگر از این یادداشت، مصوبات اخیر مجلس علیه نهاد وکالت را « زورآزمایی برخی نمایندگان مجلس با وکلای دادگستری » توصیف کرده و تاکید کرده است که اساسا کانون‌های وکلا قصد تقابل با دستگاه تقنینی کشور را ندارند.

بیشتر بخوانید:

مشروح این یادداشت در ادامه آمده است:

در خبرها خواندیم که سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در توجیه اقدام مجلس در تصویب مقررات ناقض استقلال کانون‌های وکلا، آن را تاوان ایستادن در برابر مجلس دانست!

مصالح و منافع ملی، قربانی قانون گذاری‌های تلافی جویانه می شود

با این فرمایش، آنچه در بادی امر به ذهن متبادر می‌شود این است که مجلس در واکنش به آنچه به زعم اشتباه خود، تقابل کانون‌های وکلا با خود برداشت کرده، چنین رفتارهایی از خود بروز می‌دهد و با تدوین و تصویب مقرراتی، استقلال کانون‌های وکلا را تحدید و تهدید می‌کند! و آنچه به محاق می رود، همانا مصالح و منافع ملی است که قربانی این دست قانون گذاری‌های تلافی جویانه می گردد‌.

کانون‌های وکلا قصد تقابل با دستگاه تقنینی کشور را ندارند

کسی نیست به این عزیزان گوشزد نماید که اساسا کانون‌های وکلا قصد تقابل با دستگاه تقنینی کشور را ندارند، اصطلاح «قانون گذار حکیم» عبارتی است که وکلا آن را مقدمه  تفسیر و تشریح متون قانونی قرار می‌دهند و این نشان از اعتقاد وکلا به وجود حکمت، بصیرت و درایت در قانون گذار در مقام تدوین و تصویب قوانین دارد.

برنامه ریزی برای نهاد وکالت با یک پیشنهاد و یک قیام و قعود!

بلکه آنان (کانون های وکلا) فقط انتظار دارند که استقلال وکیل محترم شمرده شود و نقض نگردد؛ زیرا تحقق دادرسی عادلانه و منصفانه در گرو حفظ و تقویت استقلال وکیل است. آنان انتظار ندارند که در مجلسی که داعیه حکمت، بصیرت و درایت دارد؛ عده ای غیر حقوق خوانده و بی اطلاع از ماهیت و جایگاه حقوقی وکالت، در خصوص این نهاد، برنامه بریزند و پیشنهاد حذف و الحاق بدهند، آنهم بعضا با یک پیشنهاد و یک قیام و قعود!! با همین سرعت و به همین سادگی!

خوشبختانه عمر مجلس یازدهم رو به پایان است

خوشبختانه عمر مجلس یازدهم رو به پایان است، مجلسی که مستفاد از اظهارات برخی نمایندگانش از جمله سخنگوی کمسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، لااقل در حوزه وکالت، بر مبنای تلافی جویی اقدام به قانون نویسی می‌کند!

زورآزمایی برخی نمایندگان مجلس با وکلای دادگستری

زورآزمایی برخی نمایندگان مجلس با وکلای دادگستری قابل درک نبوده و بدون شک با اهداف و فلسفه وجودی دستگاه تقنینی و تکالیفی که به موجب قانون اساسی برعهده دارد انطباق ندارد و اساسا وکلای دادگستری در مقام تلاش برای تحقق دادرسی عادلانه و احقاق حق مردم در رسیدگی های قضایی، خود را همسو با نهاد قانون گذاری کشور می بینند و اینکه چرا عده معدودی در مجلس سعی در  تخدیش وجهه وکلا داشته و تلاش می‌کنند با سلب استقلال حرفه ای آنان و دولتی کردن وکالت، جایگاه قانونی و حقوقی آنان را تنزل دهند برای ما وکلا عجیب است و جای سوال!

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان

‫۵۴ دیدگاه ها

  1. خب چرا دست به دامن مجلس و شورای نگهبان شدید ، شما که ادعا می کنید تابع
    قانون هستید؟
    دکتر بزار بهت یاد بدم ، هر قانونی که مجلس تصویب میکنه چه خوب چه بد ، در هر زمان ممکنه اصلاح یا نسخ یا تغییر بده ، خب الان مجلس تصمیم گرفته قانون رو تغییر بده شما حرفت چیه ؟
    #قانوندان قانونشکن

    1. اولا :با پوزش از حضرت عالی که به نظر میآید حقوق دان باشید و بتوانید به این پرسش من پاسخ دهید
      اول من شغل خود را معرفی کنم من مهندسی قدیمی هستم که حتی به علت هیچ از اینکه در خدمت دادگستری کارشناس باشم محروم گردیدم . عرض میکنم چرا و از کی ما ایرانیان در تقابل شطرنج شجاعانه از کسی که در موضع قدرت است دفاع می‌کنیم.و مرتب به او راه نشان میدهیم .تا طرف مقابل را زود تر خاک کند
      مصداق این موضوع همین وکلا و حقوق دانها می‌باشند که حتی اگر به غلط از منافع صنفی خود دفاع کنند هیچ کس
      از جمله شما فرد ناشناس در هر مقامی باشید حق ندارد به آنها دهن کجی کند .جانم بسیاری از این آقایان بسیار از مدعیان حقوق و مدرسان حقوق آگاه تر هستند و کسی نمی‌تواند به آنها چیزی بگوید که ندانند .من با اجازه و پوزش از این جسارت از آقایان عرض میکنم که همین کانون وکلا و کانون نویسندگان بهترین سپر مردم در قبل و بعد از انقلاب بوده است .هرگز یک مجلس ملی استقلال این مراجع را نمی‌تواند و اگر هم بتواند نباید هدف گیرد و وظیفه مجلس مردمی تقویت استقلال این نهاد است نه با توسل به بهانه های آنچنانی کانون را مطیع بار آورد
      ثانیا کدام قانون تصویب شده است و بعد عقب گرد داشته است …
      من هرگز در رشته کاری خودم ندیده ام کسانی از خطای مدیریت و تصمیم غلط و زیانبار مهندسی حتی از مردم عذر خواهی کند .
      ثالثا اگر چنانچه انتقاد و اظهار حق خواهی و دفاع از استقلال علم حقوق که پایه امنیت روانی مردم است کوچک شمرده شود تعبیری جز دفاع از تداخل و توفق سیاست بر علم حقوق و تبدیل آن به اسب سیاست و سیاسیون نمیتوان داشت
      ثالثا بنده حقوق دان نیستیم اما به عنوان یک شهر وند خود را محق میدانم از استقلال کامل کانون دفاع .و متذکر گردم عاقبت خوبی در اضمحلال استقلال آن و به عبارت دیگر کانون برای مملکت نمی بینم

    2. آقا یا خانم ناشناس، لطفاً کارنامه خودت رو که با وجود قانون تسهیل و درصدهای درخشان در آزمون کارآموزی وکالت قبول نشدی به سایت وکلاپرس بده تا منتشر کنه تا جامعه حقوقی کشور بدونه چه افراد فرهیخته و نخبه‌ای پشتیبان مصوبه جدید مجلس هستند!

  2. کدام منافع ملی آزمون وکالتتان که بیست سوال خارج از منبع و یا نظریه اختلافی بود و بعد سنگ اندازیهایتان ، مبانی ادب رو که خودتان نسبت به مجلس ادا کردید و بیسواد خواندینش
    آنوقت از حرف یک نماینده کره میگیرید . در مورد عمر باقی مانده مجلس هم زیاد نگران نباشید کلیه دانشجویان حقوق پای صندوقهای رای خواهند ایستاد

    1. خواهش میکنم عرض بنده را به دکتر سلمان پور برسانید:
      ۱-دکترجان یک حقیقتی وجود دارد که شما نمی خواهید بپذیرید و اینکه جامعه و ملت به حمایت شما نیییاز ندارند. ما نخواهیم شما و کانون وکلا از من و جامعه حمایت کند ، به کدامین مقام و نهاد پناه ببریم؟
      ۲-این کانون وکلا نبود که با ازمون سخت و غیر استاندارد ، در پی تلافی بود؟
      ۳-قطعا مردم از مصوبات مجلس حمایت میکند زیرا منافع جامعه را دونبال میکند
      ۴- بی تردید هر زمان که جامعه و ملت نیاز باشد اعتصاب و تجمع بزرگ و کوچک در برابر زیاده خواهی شما انجام میدهد. خداروشکر هنوز موقع ان نرسیده.پس بهتر است تا دیر نشده به قانون تمکین نمایید.

      1. پسر خوب به مصوبه‌ای که هنوز تأیید شورای نگهبان رو نداره و هنوز در روزنامه رسمی منتشر نشده که نمیگن قانون!…

    2. عزیز جان توهم پس دنبال منافع شخصی خودت هستی ولی در عوض هیچ فکر کردی وقتی وکیلی اسقلالشو از دست بده یعنی چه یعنی اینکه نمی تونه از کسی که طرف حسابش دولت هست دفاع بکنه وووووووو

  3. کانون‌های وکلا تا کی میخوان حق ملت را با انحصارگری پایمال کنن منتظرند که عمر مجلس تموم بشه باز باخوردن حق مردم باعث ایجاد نارضایتی وبیکاری در جامعه بشن به نظرم باید انقلابی با اینها برخورد بشه فتنهای خائنانه ی در سر دارن

  4. درود و هزاران هزار درود
    متأسفانه دوستان وکیل خود را قیم و مدافع حقوق ملت میدانند و این در حالیست که ۹۹ درصد از آنها وکالت را تجارت میداند و با تنظیم یک قرارداد خصوصی با موکل خود که سواد حقوقی هم ندارد چندین برابر حداقل صد برابر حق الوکاله ای که در تعرفه قید شده دریافت می‌کنند و بعد از تنظیم قرارداد حتی پاسخ تلفنی موکل خود را نمی دهند و تعهدی هم به نتیجه ندارند و در عالم واقع بسیارند هر چند انسان های با سواد و قانون مدار و متعهد نیز وجود دارند
    البته بحث استقلال و انحصار دو مقوله جدا هستند که انحصار مهمترین مشکل جوانان فارق تحصیل رشته حقوق بوده چرا که در هر سال یک آزمون تستی که نمی تواند نشان دهند دانش حقوقی یک فرد باشد برگزار و از مجموع فرضا در شیراز ۶ هزار نفر فقط ۱۰۰ نفر پذیرش دارند و آیا انصافا ۵۹۰۰ نفر از این تعداد بیسواد هستند حتی اگر ۱۰۰۰ نفر هم پذیرش داشته باشد ۵ هزار نفر بی سواد است که در عالم واقع دقیقا این موضوع بر عکس می‌باشد و گرنه اساتید و دانشگاه های دولتی و آزاد زیر سئوال هستند که چرا این همه فارغ تحصیل بی سواد استخراج می‌کنند مگر این عزیزان از کجا فارغ تحصیل شده اند و سایر موارد دیگر
    این دوستان باید بپذیرند که قوانین انحصاری سابق باید شکسته شود و حق انتخاب شغل و فعالیت برای همه یکسان باشد و این عین عدالت است و مردم بهترین داور و قضاوت کنند هستند.
    با تشکر

  5. در اونکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس بیسواد هستن شکی نیست یک نگاه به تورم و بیکاری و بدبختی مردم و فساد مدیران بندازی متوجه بی خاصیت بودن مجلس میشوی
    مجلس با تصویب این قانون بی کیفیت بودن خودش رو دوباره نشون داد
    ولی می‌خوام ببینم کانون وکلا فساد نداره؟؟
    واقعا شما نگران صندلی هستین یا استقلال؟

  6. آقایون کانون وکلا شما چی هستین چطور بخودتون اجازه میدین از یک جوون با هزار دلیل قانونی که نیاز به انتقالی داره برای انتقالی تقاضای ۴۰۰تا یک میلیارد تومان پول کنین؟
    این فساد نیست؟
    مگه نمی‌گویید کار نیست وکلا نمیتونن پروانه تمدید کنند شما همه اینها رو میدونین باز از یک جوون تقاضای این مبالغ رو میکنین ی جوون از کجا بیاره
    شما به چه حقی همچین پولی رو می‌خواین این پول کجا مصرف میشه
    کی به شما اجازه همچین سرمایه گذاری های مسخره ای رو میده

    1. بیشتر درس میخوندی که رتبه بهتری بیاری و اون جایی رو که دوست داشتی برا وکالت انتخاب کنی! الانم مگه وکیل نیستی خب بمون همون جایی که هستی وکالت کن!

  7. چه کسی گفته وکیل بیکارزیادهست
    پس چرا۷۰درصددعاوی بدون وکیل،
    رسیدگی میشود.مصوبات مجلس کاملادرمسیرصحیح
    قراردارد.کانون وکلا بهتر هست دربرابرتغییرمقاومت
    نکنندقانون لازم الاجراست.

    1. آقا فرید این آمار از کجا اوردی؟؟؟؟!!! آیا اصلا چیزی به نام آمار تو کشور ما معنا و مفهوم داره؟؟؟؟ اون پروند هایی که بدون وکیل مطرح می شه یه تعدادشون دعاوی واهی مثلا اصلا جرم نیست. یه تعداد هم اصلا به وکیل اعتقاد ندارند و این عده مجانی هم پروندشون به وکیل نمی دن. برادر بزرگوار وکالت اجبار نیست. این نمایندگان دلشون به حال بی کاری جوانان این مملکت می سوخت حداقل طرح تسهیل تصویب کردن اجباری شدن وکالت هم تصویب می کردن.

    2. قانونی که شورای نگهبان هنوز تأییدش نکرده و در روزنامه رسمی هم منتشر نشده؛ لازم الاجراء هستش؟! 🤔🤔🤔🤔🤔

      1. آقا امیر حسام انگار بعضی دوستان اصلا نمی دونند در مورد چی داریم بحث می کنیم!!!!! اصلا نمی دونند تو مجلس چی تصویب شده… بعضی ها فکر می کنند قانون تصویب شده ازمون برگزار نشه و با مدرک لیسانس پروانه وکالت بدن. بعد جالب مدعی هم هستند.

  8. دیواری کوتاهتر از کانون وکلا برای انتقام جویی و خودنشان دادن پیدا نشد .؟!!!!

    قانونگذاری توسط قانونگذاران !! ان هم خلاف صریح قانون مادر ، قانون اساسی !!!!

    1. منافع ملی نیست منافع کانون وکلا در خطر افتاده اتفاقا این مصوبه به نفع منافع ملی هست از هر نظر که نگاه کنی به نفع ملت هست

    1. شما هم علی اقا انشاالله وکیل شدی متوجه میشی قانون تسهیل یعنی از بین بردن وکالت و استقلال وکیل و بی ارزش کردن ان و تبدیل فارغ التحصیل حقوق بیکار به وکیل بیکار و از همه مهمتر تصویب قانونی از روی لجاجت و نقض قانون اساسی .

      1. یبار آزمون وکالت شرکت کن کارنامه خودتو بده سایت وکلا پرس منتشر کنه
        فکر نکنم جرات این کار رو داشته باشی

  9. کانون وکلا به همین مجلسی ها چرا پروانه وکالت می داد اگر بیسواد بودند؟ کاری به مصوبه ندارم.. به بیسواد خطاب شدن در زمان احساس خطر کار دارم… و عملکرد متناقض قبلی…

    1. آخه خانم وکیل شما چرا این حرف مبتدیانه رو میزنی؟! مگه قانون رو کانون وکلا تصویب کرده که این سؤال رو میپرسی؟! 🤔🤔🤔🤔🤔

  10. خدایا شکرت که به انحصار طلبی اسن وکلای مرکز و کانون پایان دادید ، مجلس محترم دستمریزاد ، طرف میره هفت سال پزشکی میخونه بعد میاد چهار سال تخصص میخونه بعد میره سه سال فوق تخصص میخونه یعنی چهارده سال درس میخونه بعدش میره وزارت بهداشت و آنجا با دیدن داشتن مدارکش فورا بهش پروانه مطب می دهند بعد شما وکلا چهار سال درس حقوق میخونید و یکراست می روید سر کسب و کاسبیتان بعد برای اینکه دست تو کارتون زیاد نشه دور هم می نشینید و کانون وکلا و مرکز وکلا درست میکنید تا سنک اندازی کنید جلوی همون جوانی که جهار سال درس حقوق خونده و میخواد وارد بازار کار بشود ، حالا میگید با چم و خم وکالت آشنا نیست، درست باید مثل همون پزشکه بره دو سال طرح بگذرونه یاد بگیره ، دیکه امتحان گذاشتن و ورود به حرفه وکالتش دیگه چیه ؟!!!!
    ما دانشجویان حقوق هم به نوبه خود از این اقدام حماسی اش در کوتاه کردن دست انحصار طلبان وکالت حمایت میکنیم..

    1. آقای محترم اون وکلای سابق به سختی دانشگاه قبول شدن…. اون موقعی که حقوق قبول شدن خیلی سخت بود…. اون موقعی که هنوز دانشگاه ابهت داشت دانشگاه قبول شدن….چهار سال کتاب های قطور اساتید بزرگ خوندن…. قبول شده های چند سال قبل هم به سختی از سد وکالت قبول شدن…. ولی شماها به لطف دانشگاه‌های بی کیفیت لیسانس حقوق گرفتید… و خودتان با وکلای سابق و فارغ تحصیلین سال های قبل مقایسه می کنی؟؟؟!!!! قبول شدن فارغ تحصیلین دانشگاه های بی کیفیت ظلم در حق بچه های دانشگاه‌های بزرگ ایران…. قبول شدن اتراز ۵۰۰۰ ظلم در حق تراز ۱۱۰۰۰ … قبول شدن شماها ظلم در خق ماست که چهار سال شب و روز درس خوندیم…. ما چه گناهی کرده بودیم که این همه درس خوندیم و الان شماها یی که حتی حوصله درس خوندن ندارید و فقط در فضای مجازی رها هستید بخواهید با خودخواهی و تنبلی شغل ما را ویران کنید؟؟؟؟ من به نوبه خودم از شماها نمی گذرم….
      شماها سوپر مارکتی می خواهید چرا زحمت می کشید و پول به حساب دانشگاه‌ها می ریزید خوب از همون هیجده سالگیت برو سوپر مارکتی بزن…. در ضمن شما هیچ وقت تو وکالت نمی تونی موفق باشی… کسی که حوصله ی درس خوندن نداره حوصله ی جنگیدن برای پرونده را نخواهد داشت… وکالت اون شعل با کلاس تو فیلم ها نیست… من چند ماه فقط کاراموز وکالت بودم که تو همون چند ماه توی یه پرونده با قاصی دعوام شد قاضی من فرستاد بازداشت… ببخشید این طوری می گم هنوز توف موکل تو صورتتون نخورده. آن شالله می ای ببینی. من که نتونستم تحمل کنم رفتم سردفتری.

  11. آقایان کانون باید این رو بدانند ۷۰ سال مهلت داشتند وضعیت کانون وکلا رو به روز کنند و الان ما باید مثل کشورهایی مانند انگلستان باشیم که وکالت رو تخصصی و چند طبقه ای و… سال ها هست تقسیم و تفکیک نمودند ولی متاسفانه بخاطر بی توجهی مدیران این نهاد الان از کشوری مثل پاکستان هم در این رابطه عقب افتاده آیم ، الان در کشور پاکستان دانشجویان حقوق بعداز سال دوم تحصیل باید انتخاب کنند که می خواهند وکیل شوند یا قاضی و بعد هم انتخاب کنند که وکیل دولت و شرکت ها باشند یا وکیل خصوصی مردم و این موضوع و تفکیک برای بیش از ۲۰ سال پیش آن سامان هست ، حالا وضعیت کانون وکلای ماوی هست ، فقط منافع صنفی و بعضاً اعتراض نسبت به خط مشی ها کلان و… که نتیجه آن رو هم اینک می بینیم. انشالله که در آینده شاهد تغییرات اساسی در این نهاد به نفع آحاد مردم باشیم .

    1. آقای اکبر این چه حرفی می زنی؟؟؟؟!!!!کانون وکلا یه اتحادیه صنفی. برادر کاره ایی نیست. در کشور ما اصلا معلوم نیست چه خبر هست!!!! تصمیم گیری برای رشته حقوق باید از طریق مسولین رده ی بالای کشور ریس قوه، وزیر دادگستری و معاونین نمایندگان مجلس انجام شود!!!! اصلا طریق جذب قضات را می دانید؟؟؟؟… قضات اغلب از بین حوزوی ها انتخاب می شوند… دوست عزیز در مملکت ما یک اتاق فکر برای تصمیم گیری وجود ندارد… هر دولتی آمده فقط خواسته طی ۴ سال با تصمیمات انی، هیجانی و بدون کار کارشناسی کارنامه ایی از خودش به جا بگذارد که مثلا ما این مقدار ایجاد اشتعال کردیم بدون آنکه به تبعات آن تصمیم غلط د دراز مدت اندیشیده شود…. اولین تصمیم برای رشته حقوق ساماندهی دانشگاه‌هاست… دوست عزیز با این تصمیمات علط مجلس، به زودی ما با رانندگان و کارگرانی روبه رو خواهیم شد که دارای پروانه وکالت هستند.

      1. 😂😂😂😂😂مگه الان نیستند با پول و رانت طرف پروانه گرفته از کانون وکلای دادگستری دست راست و چپشو نمی‌شناسه

      2. آخه شما که سردفتری و توی محیط وکلا نیستی چرا انقدر نظر میدی؟ خیلی بی خبری، بیا بین وکلا ببین چند درصد از کانون خودشون راضی اند

        1. ناراضی بودن از کانون وکلا بحث دیگری است!!!!! بحث طرح های مطرح شده در مجلس چیز دیگری است!!!! هر چه قدر هم از کانون وکلا ناراضی باشند دلیل نمی شود این طرح ها در مجلس تصویب شود…. طرح تسهیل اجرایی شود و سالیانه چندین هزار نفر وکیل شوند یا سردفتر مشکل عدم رضایت از کانون وکلا حل می شود؟؟؟؟ بعدش هم از کانون سردفتران راصی نبودن که طرح تسهیل در مورد سردفتری هم تصویب شده؟؟؟!!!!! التماس تفکر دارم …. من در شغل خودم امنیت شغلی م را با طرح تسهیل از دست داده ام. نمی دانم آیا سال بعد می توانم سردفتر بمانم یا نه…. این ماحصل مصوبات این مجلس هست….

    2. دست مریزاد آقای اکبر،سخن از زبان ما می گویی در واقع شاید من به این خوبی که شما توضیح دادید نمی توانستم بیان کنم، راستی پاکستان هم انقدر پیشرفت کرده، خیلی دلم سوخت برای ایران چرا برخی مدیران کانونها در برابر به روز شدن انقدر مقاومت می کنند؟

  12. کانون وکلا همین الان هم با رانت و انحصار اجازه کار وکلا را محدود کرده شما آیین نامه مصوب ۱۴۰۰ که پیشنهاد کانون وکلا با آن چیزی‌که در زمان آقایان آیین نامه بوده ببینید متوجه خواهید شد که در قبل پس از آزمون شروع به کار می شد حالا دوباره ۲ آزمون مختلف گذاشته و حدود یک سال بدون هیچ درآمدی کارآموز را رها کرده تا خودش بیخیال شود که خدا را با قانون و برخورد نمایندگان زیر سوال رفت اتفاقا این پدیده خود بزرگ بینی کانون ها باید رفع شود

    1. آره دوست عزیز با یه مشت نماینده انقلابی بیسواد و داوطلبانی طرفیم که حتی با وجود قانون تسهیل هم نمی‌تونند در آزمون کارآموزی وکالت قبول بشوند! ماشاءالله همه شون نخبه هستند و در دانشگاه‌های تیپ یک درس خوندن! و جزوه‌های ده، بیست صفحه‌ای کارشناسی و کارشناسی ارشد گرفتند.
      موفق و پیروز باشید.

  13. آره دوست عزیز با یه مشت نماینده انقلابی بیسواد و داوطلبانی طرفیم که حتی با وجود قانون تسهیل هم نمی‌تونند در آزمون کارآموزی وکالت قبول بشوند! ماشاءالله همه شون نخبه هستند و در دانشگاه‌های تیپ یک درس خوندن! و با جزوه‌های ده، بیست صفحه‌ای کارشناسی و کارشناسی ارشد گرفتند. موفق و پیروز باشید.

  14. در نا کارامدی این مجلس و بطلان برخی مصوبات همین بس که یا مغایر ازادی های اجتماعی و فردی ملت بوده یا مخالف قانون اساسی
    که البته بیشتر عمر این مجلس ب اصطلاح انقلابی در گروه خدمت وگردن نهادن به حکومت صرف شد تا خدمت به مردم

  15. اقای امیر حسام و اقای سردفتر هر کس پستای شمارو ببینه و بخونه پی میبره …بخاطر محدود شدن منافعتون اینجور آتشی حرف میزنین و بعد نسبب میدین به خطر افتادن حق و منافع مردم.اره بس کنین همه فهمیدن که شما دلسوز مردم هستین.عوض وقت گذروندن اینجا پرونده زیر دستتون مطالعه کنین تا دادگاه بتونین دفاع کنین از موکلتون تا مجبور نشی بعدا جواب تلفن موکلت ندی.و تو اقای سردفتر که تو هم چون سردفترای تازه قبول شدن میخان بیان سر کار و درامد میلیاردیت به میلیونی تبدیل بشه اومدی اینجا مغلطه میکنی، اشگالی نداره که ۱۰ تا جوون بیکارم بیان سرکار و یک میلیارد تقسیم بشه بین همتون.اون وقتی که نونتون تو روغن بود چرا حرفی نمیزدید ولی الان که برا عدالت اومدن قانون تسهیلو گذاشتن یا برا شکستن انحصار و رانت برنامه ریختن صداتون دراومده.اره نماینده بیسواد مردم بیسواد منتخب مردم بیسواد، فقط شما باسواد،که با شرط معدل و آزمونای حقوقی آسون سالای قبل قبول شدین.بس کنین زشته خودتونو بیشتر از این کوچیک نکنین.شما که حقوقدانید یقینا میدونین که جای شکایت از قوانین تصویب شده شورای نگهبان ,مصلحت نظامه ,دیوان عدالت اداریه، برین اونجا شکایت کنین ،چون میدونین که شکایتتون ناحق است و قابل استماع نیس.هرچند هم قطاریهایتان با کراواتو شیکو پیک رفتن جلو شورای نگهبان و اخر دولت تجمعشونو بدون مجوز وغیر قانونی اعلام کرد؟ آیا یک حقوقدان نمیداند که برای یک تجمع مجوز لازمه؟ پس چرا بچه های وکالت جلوی کانون جمع میشدن برای اعتراض به آیین نامه های داخل کانون خلاف قانون تسهیل، تجمعشان را غیر قانونی و بدون مجوز اعلام میکردین؟ میان تو مجازیو اینورو انور حاشا میکنینو عرض اندام میکنین با الفاظ حقوقی بین مردمی که حقوق نخوندن.شما علنن دارین با علم سفسطه و مغلطه که خوندین قانون حقو به مردم ناحق و باطل جلوه میدین که ای دادو بیداد ما به فکر شما مردم هستیم که به اهدافتون برسین.بزرگوووار نگران مردم نباش،مردم الان از حقوقدانای الان زیاد ندونن کم نمیدونن.ضررو منفعت خودشونو خوب تشخیص میدن.حالا باز بیا پشت بند این پست من یه چیز بگو همرو به خودت بخندون با استدلالای……خجالت بکشین روزی دست خداست و با آجر کردن کار اینو اون روزیت زیاد نمیشه که کم میشه.

    1. بنده خدا من خودم فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی هستم و در تنها آزمون کارآموزی وکالت دو مرحله‌ای تستی – تشریحی قبول شدم الانم وکیل کانون وکلای دادگستری مرکز، شهر تهران هستم. ببخشید تخصصی هم دارم که چون با ریاضی و زمین شناسی و فیزیک و شیمی ارتباط داره عمرا امثال شما بتونید چنین تخصصی بگیرید که بخواید رقیب محسوب بشید! ضمناً، موکلای ثابت من چندتا شرکت مهندسی معدن هستند و نه شخص حقیقی! شمایی که حتی با وجود قانون تسهیل هم نتونستی در آزمون کارآموزی وکالت قبول بشی محال هستش که بخوای رقیب من بشی! در دوران دانشجویی کارشناسی و کارشناسی ارشد شاگرد اساتیدی مثل مرحوم جناب آقای دکتر کورش کاویانی (= دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی – تخصص حقوق اسناد تجارتی و حقوق ورشکستگی) و دکتر محمدرضا پاسبان (دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی – تخصص حقوق شرکت‌ها) و دکتر حبیب‌اله رحیمی (دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی – تخصص مسئولیت مدنی) و غیره بودیم که مثل شما کارتحقیقی رو از اینترنت کپی پیست نمی‌کردیم مثلا در درس سمینار که با مرحوم دکتر کورش کاویانی داشتیم باید یک رأی با موضوعی جدید رو در کلاس نقد می‌کردیم و نقد دانشجو و بعد نقد گروهی در کلاس! یا در مورد درس حقوق مدنی یک ارشد هر هفته یک کار تحقیقی چند صفحه‌ای تحویل استاد می‌دادیم. در زمان کارشناسی یک انجمن حقوقی فعال داشتیم! حالا شمایی که نمیدونم کدوم دانشگاه درس خوندی میخوای برا ما بشی رقیب؟! ضمناً، امسال، تیم دانشگاه علامه طباطبائی در موت کورت دیوان کیفری بین المللی ۲۰۲۳ (ICC Moot Court Competition) جایزه دومین لایحه برتر دنیا در نقش دادستانی را به خود اختصاص داد. موفق و پیروز باشید.

    2. سید حامد کی به شما گفته من سال ها پیش،سردفتری قبول شدم؟؟؟؟!!!! کی به تو گفته من درآمد میلیاردی داستم؟؟؟؟ همیشه این طوری قضاوت می کنی؟؟؟؟؟ تصورات در مورد وکالت همین طوری؟؟؟؟
      حرفهای حق من و آقای امیر حسام این قدر تلخ بود و این قدر برآشفته تون کرد؟؟؟؟ که ترسیدی با حرفهای من و ایشان عده ای از طرفداری طرح تسهیل از طرفداری دست بردارن؟؟؟؟!!!
      اولا من سال ۹۳ فارغ تحصیل شدم سال ۹۷ وکالت و سردفتری و استخدامی قبول شدم ۴ سال شب و روز درس خوندم تا قبول شوم….
      و در سخت ترین ازمون سردفتری برگزار شده تا کنون (از لحاظ قبولی هفتاد هزار شرکت کننده داشت و هزار نفر قبول شدن) قبول شدم.
      در ضمن من از قبول شدگان سردفتری ۱۴۰۱ هم هستم.
      آقای سید حامد خدا روزی رسون چه دلیلی داره بخواهی وارد شغل های ما بشی و بخواهی شغل های ما را نابود کنی…. بخواب تو خونه خدا روزیت می رسونه….

    3. آقای سید حامد فعلا قانونی تصویب نشده!!!!!! مجلس تصویب کرده ولی فعلا شورای نگهبان نرفته…. معلوم نیست شورای نگهبان تصویب کند یا نه…. شما به عنوان یک حقوق خوانده حتی اینها را هم نمی دانی!!!! ؟؟؟؟ چه طور شما طرفداران با جار و جنجال جلوی مجلس تجمع کنید….و خواسته خودتان را به عنوان خواسته کل جامعه حقوقی و کل جامعه جا بزنید؟؟؟؟!!! بدون آن که از حق مکتسبه ما حرف بزنید!!!! ولی ما نمی توانیم خواسته خودمان تجمع کنیم؟؟؟؟!!! آقای سید حامد من اگر درآمد میلیاردی داشتم الان نمی آمدم در فصای مجازی جلز ولز کنم… مایملک م را به اجاره واگذار می کردم و راحت زندگی می کردم…. من جوانی م را پای درس خواندن گذشتم نمی گذارم شما با غرور و خودخواهی تون شغل های ما را نابود کنید. شما می خواهید درس نخوانده وکیل بشوید مطالعه کن و زحمت بکش بعد وکیل شو.
      آقای سید حامد مطمئن باش همه به تو خواهند خندید با این پیام هایی که نوشتی … تو نتوانستی نظر مخالف تحمل کنی… همه قرار نیست مثل تو فکر کنند. در ضمن من هر چه قدر دلم خواست در همین فضای مجازی فعالیت خواهم کرد و شما نمی توانید برای من تعیین تکلیف کنید….

  16. فعلا که هنوز تصویب نشده و منافع ملی به خطر نیفتاده و استقلال هم دارید، این گوی و این میدان، ببینم کسی هست از کانون وکلا،بیاید بگوید چرا وکیل ما را به دلیل مبارزه با تخلف قضات زندانی کرده اید؟وقتی به وکیل خودش کمکی نکند، به ملت کمک می کند؟ اتفاقا از موارد کمک به منافع ملی، مبارزه با قضاتی است که حق ملت را به راحتی با عدم رعایت قانون تضییع می نمایند، اینها موضع امتحان پس دادن است، وگرنه من درخواستی ندارم و تا یاد دارم کانون وکلا کمکی به من نکرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا