اخبار اسکوداویژه

پیش نویس اصلاحات اساسنامه اسکودا ۱۴۰۳

وکلاپرس- بررسی بخشی از اصلاحات اساسنامه اسکودا، یکی از دستورات جلسه فوق‌العاده مجمع هیئت عمومی است که قرار است در ۱۴۰۳/۵/۲۴ به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شود.

به گزارش وکلاپرس در دستور ششم صورتجلسه شورای اجرایی اسکودا – مورخ ۱۴۰۳/۵/۴ درخواست کانون‌های وکلای دادگستری مبنی بر برگزاری هیئت عمومی به طور فوق‌العاده بررسی شد که در نتیجه آن دو مصوبه به شرح زیر بود:

مصوبه: «نشست هیئت عمومی کانون‌های وکلای دادگستری به طور فوق‌العاده در روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار خواهد شد.»

مصوبه: «موضوع اصلاح اساسنامۀ اسکودا با محوریت موضوعات “اهداف، اختیارات و وظایف اسکودا (مادۀ ۳) ” “اختیارات هیئت‌رئیسۀ اسکودا برای تعیین نماینده جهت پیگیری دعاوی (مادۀ ۲۰) ” و “شرایط نامزدی در انتخابات هیئت‌رئیسۀ اسکودا و برگزاری انتخابات بر اساس مذاکرات (مادۀ ۲۲) ” به‌عنوان دستور جلسۀ هیئت عمومی به طور فوق‌العادۀ اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس فایل منتشره از پیشنویس اصلاحات اساسنامه اسکودا، بیش از ۱۱ ماده اساسنامه با اصلاحاتی همراه بوده اند و موادی نیز به این اساسنامه اضافه و یا الحاق شده است.

این پیشنویس ها قرار است در دو نشست بعدی هیئت عمومی اسکودا (نشست فوق العاده مورخ ۱۴۰۳/۵/۲۴ به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز و نشست عادی در شهریور ماه به میزبانی کانون وکلای مرکزی (اراک)) مورد بررسی و تصویب اعضای هیئت عمومی قرار گیرد.

در ادامه در جدولی با دو ستون شامل: متن قبلی اساسنامه اسکودا (اصلاح شده در همایش اصفهان سال ۱۴۰۰) و متن پیشنهادی اصلاحات اساسنامه، مواردی که در جلسات بعدی هیئت عمومی اسکودا، مورد بررسی قرار خواهد گرفت ارائه شده است.

تذکر: جهت دریافت تصاویر و پی دی اف پیش نویس اصلاحات اساسنامه اسکودا به انتهای خبر مراجعه کنید.

متن پیشنهادات ارائه شده به شرح زیر است:

اساسنامه اصلاحی سال ۱۴۰۰ همایش اصفهان:متن پیشنهادی سال ۱۴۰۳ همایش استان مرکزی:
ماده ۳: اهداف اختیارات و وظایف اسکودا عبارت است از:الف: تلاش برای حفظ و حراست از استقلال نهاد وکالت؛

ب: ایجاد هماهنگی و رویه واحد در اجرای وظایف کانون‌های وکلای دادگستری؛

پ: تدوین، تنقیح و پیشنهاد اصلاح و تغییر قوانین وکالت و سایر قوانین با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و ارائه آن به مراجع ذی صلاح؛

ت: ایجاد هماهنگی بین کانون‌های عضو در ارتباط با قوای سه گانه؛

ث: ارتقاء سطح دانش حقوقی وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت و کوشش در قانونی همگام ساختن جامعه وکالت با دست آوردهای علمی و حقوقی روز؛

ج: کوشش در جهت ایجاد و بهبود ساختار اداری و اجرایی و آموزشی و مدیریتی یکسان در کانون ها با به کارگیری استانداردهای لازم؛

چ: انتشار نشریه و ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی؛

ح: حمایت از حقوق صنفی و فردی وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت؛ (حذف شده)

خ: برقراری ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری سایر کشورها و مجامع حقوقی بین‌المللی؛

د: کوشش برای تحقق و تأمین حقوق دفاعی شناخته شده اشخاص؛ (حذف شده)

ذ: برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت با تفویض نمایندگی از سوی کانون‌ها.

ماده ۳: اهداف، اختیارات و وظایف اسکودا عبارت است از:

آ: تلاش برای حفظ و حراست از استقلال نهاد وکالت؛

ب: ایجاد هماهنگی و رویه واحد در اجرای وظایف کانون‌های وکلا؛

پ: تدوین، تنقیح و پیشنهاد اصلاح و تغییر قوانین وکالت و سایر قوانین با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و ارائه آن به مراجع ذی صلاح؛

ت: ایجاد هماهنگی بین کانون‌ها در ارتباط با قوای سه گانه و سایر مراجع قانونی؛

ث: ایجاد هماهنگی با کانون‌ها در جهت ارتقای سطح دانش حقوقی وکلا و کار آموزان وکالت؛

ج: هماهنگی در جهت ایجاد و بهبود ساختار اداری، اجرایی، آموزشی و مدیریتی یکسان در کانون‌ها با به کارگیری استانداردهای لازم؛

چ: ایجاد رسانه صوتی و تصویری و پایگاه خبری و اطلاع رسانی؛

ح: برقراری ارتباط با سازمان‌های بین المللی وکلا و کانون‌های وکلای دادگستری سایر کشورها و مجامع حقوقی بین المللی؛

خ: پذیرش نمایندگی از کانون‌های عضو در برگزاری آزمون وکالت.

ماده ۹: وظایف هیئت عمومی عبارت است از:

الف: تعیین خط مشی کلی و سیاست‌های اصلی و برنامه‌های راهبردی اسکودا.

ب: انتخاب هیئت‌رئیسه و بازرسان اصلی و علی‌البدل اسکودا با رأی مخفی برای مدت دو سال از بین کسانی که حداقل هشت سال تمام سابقه وکالت دادگستری دارند و همچنین عزل ایشان. انتخاب هیئت‌رئیسه و بازرس بیش از دو دوره متوالی ممنوع است.

تبصره ۱: عزل هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه در صورت عدم کفایت، به پیشنهاد دو سوم اعضاء شورای اجرایی و با حضور سه چهارم اعضاء هیئت عمومی و رأی چهار پنجم افراد حاضر در هیئت عمومی امکان پذیر است. تفصیل این امر به موجب آیین کار خواهد بود.

تبصره ۲: نحوه برگزاری انتخابات و زمان و مکان به موجب آیین کار تعیین می‌شود.

پ: تعیین میزان حق عضویت اعضاء و تصویب بودجه، ترازنامه و صورت مالی اسکودا؛

ت: پذیرش و سلب عضویت اعضاء و تغییر و اصلاح اساسنامه و انحلال اسکودا.

ماده ۹: وظایف هیئت عمومی عبارت است از:

آ: تعیین خط مشی کلی و سیاست‌های اصلی و برنامه‌های راهبردی اتحادیه

ب: انتخاب هیئت‌رئیسه و بازرس و عزل ایشان

تبصره ۱: عزل هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه در صورت عدم کفایت، به پیشنهاد دوسوم اعضای شورای‌اجرایی و با حضور سه چهارم اعضاء هیئت عمومی و رأی چهار پنجم افراد حاضر در هیئت عمومی امکان‌پذیر است. تفصیل این امر به موجب آیین کار خواهد بود.

تبصره ۲: نحوه برگزاری انتخابات و زمان و مکان به موجب آیین کار تعیین می‌شود.

پ: تعیین میزان حق عضویت اعضاء و تصویب بودجه، ترازنامه و صورت مالی اسکودا؛

ت: پذیرش و سلب عضویت اعضاء و تغییر و اصلاح اساسنامه و انحلال اتحادیه.

ماده ۱۶: جلسات شورای اجرایی به درخواست رئیس‌اسکودا یا اکثریت اعضای شورای اجرایی، با ارسال دعوتنامه کتبی از طریق نمابر یا پست الکترونیکی و با رعایت فاصله حداقل ۱۰ روز تشکیل خواهد شد و نسیت به کلیه امور اسکودا، به جز موضوعاتی که صرفا در صلاحیت هیات عمومی است اتخاذ تصمیم خواهد کرد. (متن اولیه اساسنامه/ به نظر می رسد این ردیف سهوا در این جدول قرار داده شده و ردیف بعدی صحیح است)
ماده ۱۶: جلسات شورای اجرایی به درخواست رئیس‌اسکودا یا اکثریت اعضای شورای اجرایی، حداقل ماهی یکبار و با ارسال دعوتنامه کتبی از طریق نمابر یا پست الکترونیکی و با رعایت فاصله حداقل ۱۰ روز تشکیل خواهد شد.

تبصره: در صورت عدم دعوت شورای اجرایی توسط هیئت‌رئیسه، بازرس اقدام به دعوت از شورای اجرایی خواهد نمود. (متن اصلاحی هیئت عمومی اصفهان ۰۶/۰۳/۱۴۰۰)

ماده ۱۶: جلسات شورای اجرایی به درخواست رئیس اسکودا و درغیاب وی یکی از نواب رئیس، یا اکثریت اعضای شورای اجرایی، حداقل ماهی یک بار و با ارسال دعوت نامه کتبی از طریق نمابر یا پست الکترونیکی و با رعایت فاصله حداقل ۱۰ روز تشکیل خواهد شد.

تبصره: در صورت عدم دعوت شورای اجرایی توسط هیئت‌رئیسه، بازرس اقدام به دعوت از شورای اجرایی خواهد نمود.

ماده ۱۷: تصویب آیین‌نامه‌های اجرائی، مالی و تشکیلاتی مربوط به اسکودا و همچنین پیشنهاد دستور کارهیئت‌عمومی به عهده شورای اجرایی است.

 

ماده ۱۷: صلاحیت شورای اجرایی:

آ: شورای اجرایی درباره کلیه امور اسکودا به جز آنچه در صلاحیت هیئت عمومی است اتخاذ تصمیم خواهد نمود.

ب- تصویب آیین‌نامه‌های اجرائی، مالی و تشکیلاتی مربوط به اسکودا و همچنین پیشنهاد دستور کارهیئت‌عمومی به عهده شورای اجرایی است.

پ: تنظیم بودجه و تأیید گزارش تفریغ بودجه جهت ارائه به هیئت‌عمومی.

ماده ۱۹: هیئت‌رئیسه مرکب است از رئیس اسکودا و دو نائب‌رئیس به انتخاب هیئت‌عمومی. رئیس اسکودا رئیس شورای‌اجرایی و نماینده قانونی اسکودا و مجری مصوبات هیئت عمومی و تصمیمات شورای اجرایی است. (اصلاحی ۱۳۹۶/۱۰/۷-خوزستان)

تبصره: ترتیب و تقسیم کار هیئت‌رئیسه به موجب آیین کار خواهد بود.

ماده ۱۹: هیئت‌رئیسه مرکب از یک رئیس و دو نایب‌رئیس با رأی برابر است که توسط هیئت‌عمومی اسکودا انتخاب می‌شود و وظایف زیر را بر عهده دارد. ترتیب و تقسیم کار هیئت‌رئیسه به موجب آیین کار خواهد بود.

۱: تنظیم و ارائه سند دورنمای وکالت دادگستری؛

۲: تدوین و ارائه برنامه‌های راهبردی اسکودا و اجرای آن‌ها؛

۳: برنامه‌ریزی جهت انعکاس اهداف، سیاست‌ها، فعالیت‌ها، برنامه ها ومواضع اسکودا و کانون‌های وکلا به مخاطبان، رسانه‌ها و جامعه؛

۴: برنامه‌ریزی جهت هماهنگی و اتخاذ رویه واحد در اجرای وظایف کانون‌ها؛

۵: پیشنهاد اصلاح و تغییر مقررات وکالت با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی جهت طی فرایند قانونی؛

۶: تدوین و اجرای «تقویم جامع ارتباطات سازمانی» جهت ایجاد هماهنگی بین کانون‌های عضو در ارتباط با قوای سه گانه؛

۷: تدارک تمهیدات لازم برای همگام‌ساختن جامعه وکالت با دستاوردهای علمی و حقوقی روزه؛

۸: تنظیم و ارائه برنامه برای ارتقاء و بهبود ساختاراداری، اجرایی، آموزشی و مدیریتی یکسان در کانون‌های وکلای دادگستری؛

۹: تولیدمحتوا درباره عملکرد اسکودا و انتشار آن؛

۱۰: انجام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت.

تبصره: پذیرش اقدامات موضوع این ماده و تخصیص منابع ضروری برای دستیابی به برنامه‌ها و هدف‌های کوتاه‌مدت تدوین شده توسط هیئت‌رئیسه، منوط به تصویب آن در شورای‌اجرایی است.

فرایند تعیین مأموریت‌ها و مقاصد و هدف‌های اساسی و بلند‌مدت اسکودا باید پس از تایید شورای اجرایی به تصویب هیئت عمومی برسد.

ماده ۲۰: رئیس اسکودا، رئیس شورای اجرایی و مجری مصوبات هیئت عمومی و تصمیمات شورای اجرایی است.

رئیس و در غیاب وی نواب رئیس به ترتیب، نماینده قانونی اتحادیه محسوب می‌شوند و کلیه اختیارات لازم برای انجام اعمال حقوقی و اداری اتحادیه از جمله طرح و تعقیب هرگونه درخواست، دادخواست و شکوائیه از طرف اتحادیه و یا دفاع و پاسخ گویی به کلیه ادعاها، دعاوی و شکایات مطروحه علیه آن در کلیه مراجع عمومی یا اختصاصی قضایی، غیر قضایی، اداری یا شبه قضایی، دیوان‌عدالت‌اداری، تعزیرات حکومتی و کلیه اختیارات راجع به امر دادرسی در مراحل بدوی، تجدید‌نظر‌خواهی و فرجام‌خواهی، حق انجام مصالحه و سازش و از جمله اختیارات مندرج در ماده ۳۵ قانون آیین‌دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب ۱۳۷۹، ارجاع دعاوی به داوری، تعیین داور، درخواست صدور اجرائیه، تعقیب عملیات اجرایی و اخذ محکوم به، انتخاب وکیل دادگستری و دادن اختیارات لازم به نام برده و عزل وی را دارند؛

اختیارات فوق انحصاری نیست و شامل هر موضوعی که هیئت‌عمومی و یا شورای‌اجرایی در جهت پیشرفت اتحادیه به رئیس ارجاع کند می‌شود.

ماده ۲۰: اسناد مالی و تعهد‌آوراسکودا با امضاء رئیس (و در غیاب وی با امضاء یکی از نواب رئیس) و خزانه دار همراه با مهر اسکودا معتبر خواهد بود.ماده ۲۱: مکاتبات با امضای رئیس و در غیاب وی با امضای یکی از نواب رئیس و اسناد مالی و تعهدآور اتحادیه، با امضای رئیس و در غیاب وی با امضای یکی از نواب‌رئیس و خزانه دار همراه با مهر اتحادیه معتبر است.
ماده ۲۱: خزانه دار به پیشنهاد رئیس اسکودا و تصویب اکثریت شورای اجرائی تعیین می‌شود.

تبصره: وظایف خزانه دار به موجب آیین کار خواهد بود. (الحاقی ۱۳۹۶/۱۰/۷ -خوزستان)

ماده ۲۲: خزانه دار از میان سه نفر از افراد پیشنهادی رئیس اتحادیه و با تصویب شورای اجرایی تعیین می شود و شرح وظایف آن به موجب آیین کار خواهد بود. عزل خزانه دار از اختیارات شورای اجرایی است.
ماده ۲۲: رئیس اسکودا و نواب رئیس و نمایندگان شورای اجرایی و بازرسان می‌توانند از خارج از هیئت‌عمومی و هیئت‌های مدیره کانون‌ها انتخاب شوند.ماده ۲۳: رئیس، نواب رئیس و بازرس اتحادیه از میان افراد دارای شرایط زیر، برای مدت دو سال و با رأی مخفی هیئت عمومی انتخاب می‌شوند:

آ: داشتن حداقل پانزده سال تمام سابقه وکالت برای رئیس و ده سال تمام برای نواب رئیس و بازرس؛

ب: داشتن حداقل یک دوره سابقه عضویت اصلی در هیئت مدیره کانون؛

پ: نداشتن پیشینه رد صلاحیت از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات در چهار سال گذشته، مگر اینکه بعد از آن احراز صلاحیت شده باشد؛

ت: نداشتن محکومیت مؤثر انتظامی درجه ۴ و بالاتر، مگر اینکه از محکومیت مذکور رفع اثر شده باشد.

ماده ۲۲ مکرر: شورای اجرایی بنا به ضرورت نسبت به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اقدام خواهد کرد. تعداد کمیسیون‌ها، تعداد اعضاء، نحوه انتخاب و وظایف آنها به موجب آیین کار خواهد بود (اصلاحی ۱۳۹۶/۱۰/۷ خوزستان)ماده ۲۴: شورای اجرایی، راسأ یا به پیشنهاد هیئت‌رئیسه یا با ارجاع هیئت عمومی، کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی را تشکیل خواهد داد. نوع و تعداد کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها، تعداد اعضاء، نحوه انتخاب و وظایف آن‌ها به موجب آیین کار تعیین خواهد شد.
ماده ۲۳: در صورت استعفاء یا عزل یا فوت یا معذوریت دیگر هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه‌اسکودا، هیئت‌عمومی در اولین همایش یا جلسه فوق العاده حسب مورد نسبت به انتخاب عضو جدید برای باقی مانده دوره و یا اتخاذ تصمیم اقدام خواهد کرد. در صورت هیئت معذوریت رئیس، کلیه وظایف و اختیارات وی تا انتخاب رئیس جدید به عهده نائب رئیس اول می‌باشد.

تبصره: بین نواب رئیس، کسی که دارای رأی بالاتر باشد نائب‌رئیس اول خواهد بود.

ماده ۲۵: در صورت غیبت هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه اتحادیه در چهار
جلسه متوالی و یا شش جلسه متناوب از جلسات شورای اجرایی یا جلسات هیئت‌رئیسه عضو غایب مستعفی تلقی می‌شود.در صورت استعفاء عزل، فوت و یا معذوریت هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه، شورای اجرایی در جلسه فوق العاده با حداکثر اولین جلسه ماهانه خود، نسبت به تعیین زمان و چگونگی تشکیل هیئت‌عمومی با دستور انتخاب عضو مزبور اقدام خواهد کرد.در صورت عدم حضور رئیس اتحادیه در موارد یاد شده، اختیارات و وظایف وی تا تعیین رئیس جدید، به عهده‌ی نواب رئیس (به ترتیب) است و در صورت بروز اختلاف، شورای اجرایی تصمیم خواهد گرفت.
ماده ۲۵: منابع مالی اسکودا عبارت اند از:

-حق عضویت سالانه هر یک از کانون‌های وکلا طبق مصوبه هیئت عمومی اسکودا

-هدایا و کمک‌های مالی مستمر و یا ادواری همکاران و کانون‌ها

-درآمدهای حاصل از فروش مجلات و نشریات و شهریه‌ٔ کلاس‌های آموزشی

– درآمدهای اتفاقی اسکودا

تبصره ۱: اعضای اسکودا وهیئت‌رئیسه و بازرس و نمایندگان شورای اجرایی حق برداشت یا تخصیص هیچ گونه وجه یا مالی اعم از سرمایه با سود عملکرد آن را ندارند.

تبصره ۲: انجام هرگونه معامله توسط هیئت‌رئیسه و بازرسان و اعضای شورای اجرایی با اسکودا ممنوع است.

تبصره ۳: در صورت انحلال اسکودا کمیته‌ای مرکب از رؤسای کانون‌های عضو در مورد اموال اسکودا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تبصره ۴: در صورت اخراج اعضاء از اسکودا هیچ سهمی از اموال اسکودا به عضو اخراج شده تعلق نخواهد گرفت.

ماده ۲۶: منابع مالی اسکودا عبارت است از:

-حق عضویت سالانه هر یک از کانون‌ها طبق مصوبه هیئت عمومی اسکودا.

-هدایا و کمک‌های مالی مستمر و یا ادواری همکاران و کانون‌ها.

-درآمدهای حاصل از فروش مجلات و نشریات و برنامه‌های آموزشی.

-درآمدهای اتفاقی اسکودا.

تبصره ۱: اعضای اسکودا و هیئت‌رئیسه و بازرس و نمایندگان شورای اجرایی حق برداشت با تخصیص هیچ گونه وجه یا مالی اعم از سرمایه یا
سود عملکرد آن را ندارند.

تبصره ۲: انجام هرگونه معامله توسط هیئت‌رئیسه و بازرسان و اعضای شورای اجرایی با اسکودا ممنوع است.

تبصره ۳: در صورت انحلال اسکودا کمیته‌ای مرکب از رؤسای کانون‌های عضو در مورد اموال اسکودا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تبصره ۴: در صورت خروج یا اخراج هر یک از اعضاء، هیچ سهمی از اموال اسکودا به عضو مزبور تعلق نخواهد گرفت.

ماده ۲۶: وظایف بازرس اسکودا عبارت است از:

الف: اظهار‌نظر درباره صحت و درستی صورت دارایی اسکودا و صورت‌حساب دوره عملکرد شورای اجرایی:

ب: اظهار‌نظر در خصوص صحت مطالب و اطلاعاتی که از طرف شورای اجرایی در اختیار هیئت عمومی گذاشته می‌شود؛

پ: نظارت و اظهار‌نظر در خصوص نحوه اجرای مصوبات هیئت عمومی و شورای اجرایی در اسکودا؛

ت: بررسی و ارزیابی میزان تحقق اهداف اسکودا؛

تبصره: بازرس مکلف به ارائه گزارش دوره‌ای شش‌ماهه به هیئت عمومی در تمام موارد فوق است.

ث: حضور در جلسات شورای اجرایی و هیئت عمومی بدون داشتن حق
رأی.

تبصره: بازرس نباید هم زمان نماینده کانون خود در شورای اجرایی باشد.

ماده ۲۷: وظایف بازرس اسکودا عبارت است از:

آ: اظهار‌نظر درباره صحت و درستی دارایی اسکودا و صورت‌حساب
دوره عملکرد هیئت‌رئیسه و شورای اجرائی:

ب: اظهار نظر درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که شورای‌اجرایی در اختیارهیئت‌عمومی میگذارد؛

پ: نظارت و اظهار‌نظر درباره نحوه اجرای مصوبات هیئت‌عمومی و شورای اجرایی در اسکودا؛

ت: بررسی و ارزیابی میزان تحقق اهداف اسکودا؛

تبصره: بازرس مکلف به ارائه گزارش دوره‌ای شش‌ماهه به هیئت عمومی در تمام موارد فوق است.

ث: حضور در جلسات شورای اجرایی و هیئت‌عمومی بدون داشتن حق رأی؛

تبصره: بازرس نباید هم‌زمان نماینده کانون خود در شورای اجرایی باشد.

ماده ۲۸: احتساب مواعد مقرر در این اساسنامه تابع مقررات قانون آیین‌دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب ۱۳۷۹ است.

دانلود پی دی اف پیش نویس اصلاحات اساسنامه اسکودا (۱۴۰۳)

دانلود پی دی اف

مشاهده تصاویر

جهت بزرگ نمایی روی هر تصویر کلیک کنید

منبع تصاویر: رسانه تنویر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا