اخبار کانون هاویژه

پیشنهاد رئیس کانون وکلای هرمزگان برای جذب بدون آزمون «وکیل صلح‌یار» در مناطق کم برخوردار

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان در نشست خبری این نهاد به مناسبت روز خبرنگار، در تشریح فعالیت ها و خدمات این نهاد، از بیمه نمودن مشاوره های وکالتی در این کانون خبر داد و انتقاداتی را در خصوص عدم حضور وکیل در مناطق کم برخوردار و محروم وارد کرد.

به گزارش وکلاپرس، نشست خبری اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان روز چهارشنبه مورخ ۱۷ مرداد ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد و این نشست به صورت زنده از اینستاگرام این نهاد پخش شد.

این نشست خبری در رسانه های مختلفی از جمله فارس، خبر آنلاین، صبح ساحل، جام جم، تجارت جنوب و … منعکس شد که در ادامه مشروح این نشست خبری ارائه شده است.

۹۰ درصد از وکلای هرمزگان در محل مأموریت خود در استان حضور فیزیکی ندارند

 رئیس کانون وکلای استان هرمزگان با بیان مشکلات ایجاد شده از سوی کانون وکلای مرکز کشور در سنوات گذشته گفت: تقریباً ۹۰ درصد از وکلای هرمزگان در محل مأموریت خود در استان حضور فیزیکی ندارند و غالب آن‌ها در شهرهای زادگاه خود یا در تهران مستقر هستند که این رویه به‌شدت اقتصاد و دادرسی مردم محلی هرمزگان را با چالش روبرو کرده است.

علی قاسمی، رئیس کانون وکلای استان هرمزگان در راستا عدم حضور فیزیکی وکلای هرمزگان در محل مأموریت خود، پیشنهاد وکلای محلی در محل‌های کم برخوردار را داد. وی در خصوص مشکل انصراف اعضا از کانون گفت: تنها راه فعلی، پرداخت هزینه انصراف از کانون از سوی انصراف دهندگان است.

به‌واسطه قانون تسهیل وکیل بسیار کمی در هرمزگان داریم

رئیس کانون وکلای استان هرمزگان اجرای قانون تسهیل را ناکارآمد عنوان کرد و افزود: به‌واسطه این قانون، پذیرش ما خیلی کمتر شده و به نسبت دیگر استان‌ها وکیل بسیار کمی در هرمزگان داریم.

بیشتر بخوانید:

قاسمی معتقد است که قانون تسهیل مخرب است زیرا افراط‌ها و تفریط‌هایی رخ‌داده و مسئولان بایستی اصلاحاتی را در قانون تسهیل مورد اهتمام و پیگیری قرار دهند.این مقام مسئول افزود: کسی حاضر به مراجعه به مناطق محرومی چون بشاگرد، احمدی و فین نیست؛ زیرا امکانات زندگی و کار نیز در محل‌ها بسیار کم است و وکلا را نمی‌توان مجبور به خدمت‌رسانی در نقاط محروم کرد.

انصراف اعضا با پرداخت هزینه صورت می گیرد

وی در خصوص مشکل انصراف اعضا از کانون گفت: تنها راه فعلی، پرداخت هزینه انصراف از کانون از سوی انصراف دهندگان است؛ زیرا هزینه های جاری کانون بسیار زیاد است و این یک راهکار منصفانه است، ما سال گذشته ۳۰ مورد انصرافی از کانون داشتیم که ادامه این روند  وضعیت وکلا را در استان هرمزگان با مشکل جدی تری روبرو می کند.

وکلا با قبولی مجدد در آزمون به کانون مورد نظر منتقل می شوند

قاسمی با اشاره به تخلف برخی وکلا درزمینهٔ آزمون کفت: این افراد مجدد در آزمون شرکت می‌کنند و با قبولی مجدد، بدون هیچ دغدغه‌ای به کانون موردنظر خود منتقل می‌شوند. طبق قانون افراد ابتدا بایستی از کانونی که عضو هستند انصراف دهند و بعد آزمون مجدد بدهند و این امر به دلیل نبود فرآیند شفاف و استعلام‌های قبل از آزمون به‌کرات اتفاق می‌افتد و این وضعیت باعث کاهش تعداد وکلای هرمزگان و ایجاد چالش‌های جدی در خدمات‌رسانی و وظایف کانون شده است.

پیشنهاد جذب وکیل بدون آزمون و به صورت سهمیه‌ای با داشتن دانش نامه حقوق یا لیسانس این زمینه

رئیس کانون وکلای استان هرمزگان برای رفع کمبود وکیل در مناطق کم برخوردار استان پیشنهاد جذب وکلای محلی را داد و گفت: افراد ساکن شهرستان‌های کم‌جمعیت و کم برخوردار چون بشاگرد، جاسک، فین و احمدی، بومیان منطقه که دارای دانشنامه حقوق یا لیسانس این زمینه هستند، بدون آزمون به‌عنوان وکلای صلح یار جذب شوند.

خدمتی جدید در کانون وکلای هرمزگان: بیمه نمودن مشاوره های وکالتی

 علی قاسمی در ادامه از خدمتی جدید در این کانون تحت عنوان «بیمه نمودن مشاوره های وکالتی» خبر داد و گفت: کانون وکلای دادگستری هرمزگان از باب مسوولیت پذیری اجتماعی خود و کمک به کم شدن ریسک سرمایه‌گذاری و بهبود کیفیت خدمات حقوقی مشاوره های حقوقی خود را بیمه نموده و تعرفه‌های مربوطه را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی افزود:  آماده انعقاد قرارداد ارائه مشاوره حقوقی به شرکت ها، ادارات،نهادها،سازمان ها، بانک ها و …با شصت درصد تخفیف و بیمه نمودن این مشاوره ها می‌باشد.

نشست خبری اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان
نشست خبری اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان

قاسمی در بیان جزئیات بیشتر از این موضوع گفت: تمام سازوکار های ثبت الکترونیکی مشاوره های کانون وکلا به مردم و متقاضیان طراحی شده است بطوریکه مشاوره های ارائه شده بطور کامل و دقیق در سیستم کانون ثبت و ضبط شده و چنانچه از باب مشاوره غلط خسارتی به بار آید وفق قرارداد فی‌مابین کانون وکلا اقدام به جبران خسارات وارده می‌نماید.

ایشان اضافه کرد؛ هیچ کس به جز خود متقاضی به این مشاوره و موضوع آن دسترسی نداشته و مشاور نیز در هیچ زمانی نمی‌تواند وکالت طرف مقابل مشاوره گیرنده را در آن موضوع بپذیرد.

یک مرکز مشاوره رایگان برای مردم در ساختمان کانون وکلای هرمزگان وجود دارد

قاسمی به از امکانات ویژه ساختمان کانون وکلای هرمزگان اشاره کرد و گفت: این ساختمان یک مرکز مشاوره رایگان برای مردم در نظر گرفته است که به‌زودی با راه‌اندازی یک سرور هوش مصنوعی امکانات مشاوره یا خدمات‌رسانی به مردم را به‌صورت ویژه و برای اولین بار در کشور ارائه می‌دهد.رئیس کانون وکلای استان هرمزگان افزود: الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها هر ابلاغی از طریق سامانه ارسال خواهد شد و این امر به سهولت و سرعت امور کمک خواهد کرد.

قاسمی با بیان اینکه «کانون وکلای دادگستری هرمزگان آماده ارائه خدمات حقوقی و مشاوره ای رایگان به تمام مردم استان هرمزگان می‌باشد» گفت: علاوه بر آن تمامی افرادی که بضاعت و استطاعت مالی کافی برای اخذ وکیل دادگستری ندارند می‌توانند به کانون وکلا مراجعه و وکیل رایگان در اختیار گیرند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود؛ کانون وکلا بعنوان دیرینه ترین نهاد مردمی کشور نقشی اساسی و غیر قابل انکار در توسعه پایدار و حفظ منافع ملی دارد. همچنین در زمینه های پیگیری حقوق عامه با نهادهای مربوطه همکاری حداکثری خواهد داشت. و اما یکی از مهمترین اصول جهت دوری از بروز مشکلات قضایی و مالی برای عموم مردم آگاهی از قوانین است و میسر نمی‌شود مگر با مشورت با اهل آن.

رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان تاکید کرد: کانون وکلا با در اختیار داشتن وکلای قوی و مسلط پذیرای هم استانی های عزیز در ساختمان کانون وکلا و ارائه خدمات مشاوره رایگان و در همه موضوعات می‌باشد.

‫۷ دیدگاه ها

    1. وکلا سالیان ساله اونجا نیستند طرح تسهیل دو ساله، چرا هر چیزی رو به طرح تسهیل ربط میدید. وکالتتون هم مثل این قضاوتتون باشه وای به حال حرفه‌تون

      1. شما اگر مطلب رد دقیق و کامل مطالعه کنید متوجه خواهید شد که با قانون تسهیل این شرایط از این پس تشدید خواهد شد

  1. درهرطرحی قطعامشکلاتی هست و باید رفع شود ولی این دلیل نمیشود ازبیخ وین طرح را مردود اعلام کنید خوبیهایی هم دارد که بااصلاح موارد نادرستش میتواند طرحی ادامه دارباشد پس ازآب کل آلود …. ماهی نگیرید

  2. تنها دستاورد طرح تسهیل این بود که یاد بگیرن بدون تخصص و تجربه در هر زمینه ای نظر هم ندهند چه رسد به قانونگذاری

  3. چقدر با تست زدن مشکل دارم حتی با وجود قانون تسهیل هم ادم تست زدن و قبول شدن نیستم.اینکه روی میز دادرسی با سالها تجربه قضاوت هم انواع قانون دیده میشه نشانه این نیست که نیازی به حفظ قانون نیست و باید مفاهیم علم حقوق رو درک کرد و با تحلیل شکلی و ماهوی موضوع زمینه دفاع رو با مراجعه به قوانین موضوعه تنظیم کرد؟؟ از من و امثال من که بجای حفظ بیشتر اهل تحلیل هستیم گذشت ولی ایکاش روزی برسه که مثل برخی کشورها که ازمون؛ تست محور نیست راهی بینابین تدوین بشه که کنار ازمون تستی ازمونی مبتنی بر تحلیل و نتیجه گیری هم باشه. البته نه مثل اختبار که ده از بیست ملاک قبولیه. البته که خواست من مهم نیست ولی حاضرم سختترین ازمون تحلیلی از پیچیده ترین مباحث حقوقی رو با نمره ۹۰از۱۰۰ پاس کنم ولی مطمئنا از پس ازمون تستی مبتنی بر حفظیات بر نیامده و نخواهم امد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا