گفت و گوویژه

جزئیات ضرب و جرح وکیل امیر شریفی خضارتی در تهران از زبان برادرش

وکلاپرس– وکیل مدافع امیر شریفی خضارتی به تشریح جزئیات سوءقصد به برادرش پرداخت و از طرح شکایت کیفری برای تعقیب ضاربان خبر داد.
به گزارش وکلاپرس، ۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری، وکیل امیر شریفی خضارتی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، مورد سوء قصد قرار گرفت.

جزئیات حادثه از زبان برادر وکیل امیر شریفی خضارتی

برادر وی (وکیل علی شریفی خضارتی) که وکالتش را در این پرونده بر عهده گرفته است، درخصوص جزئیات این پرونده گفت: حدود ساعت ۲۲ دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه بود که برادرم با من تماس گرفت و اطلاع داد که مورد سوءقصد قرارگرفته است.

وی ادامه داد: برادرم با ۱۱۰ تماس گرفت و با اورژانس به بیمارستان بعثت برده شد و از بدنش عکس گرفته شد.

شریفی گفت: ۶ نفر با قمه و چوب از یک پژوی ۲۰۶ سفیدرنگ در خیابان بصیری میدان چایچی پیاده شده و شروع به تهدید، توهین و فحاشی کردند و سپس به او حمله کرده و او را در جوی پهنی انداختند.

بینی برادرم با قمه دچار خونریزی شد

این وکیل دادگستری گفت: در ادامه چند نفر دست و پایش را گرفتند و یک نفر نیز گردنش را به صورت حلقه وار و محکم گرفت تا حدی که برادرم مرگ را احساس کرده است. در همین حین بینی اش با قمه یکی از مرتکبین آسیب دید و دچار خونریزی شد.

شریفی گفت: درنهایت با حضور شاهدان عینی در محل، ضاربین متواری شدند. متاسفانه استرس و اضطراب شاهدان در حدی بوده است که شماره پلاک ماشین را هم برنداشته اند و معلوم نیست در شناسایی چهره ها موفق شوند یا خیر.

امیر شریفی خضارتی
امیر شریفی خضارتی
امیر شریفی خضارتی
امیر شریفی خضارتی

علت و انگیزه متهمین هنوز مشخص نیست

او در پاسخ به انگیزه متهمان گفت: باتوجه به زمان و محل حادثه مشخص است که نقشه از قبل طراحی شده است. هنوز علت و انگیزه متهمین را نمیدانیم که بابت کدام پرونده بوده است. هرچند شک نسبت به برخی افراد وجود دارد اما در حد شبهه است و متقن نیست. قصد مرتکبین قطعا ارعاب و تهدید نبوده است.

او درخصوص جزئیات آسیب های وارده بر برادرش گفت: متاسفانه بینی برادرم دچار خردشدگی و تاندون پایش نیز کشیده شده است. در اثر فشار وارد بر گردن نیز به سختی میتواند بنوشد و ببلعد.

تحقیقات اولیه در شرف اجراست

وی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده گفت: اقدامات انتظامی انجام شده و تحقیقات اولیه در شرف اجراست. شکایت کیفری نیز از طریق معاونت دادستان به ضابط ارجاع شده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: صرف نظر از بحث “شروع به قتل عمد” نسبت به برادرم، به نظر مى رسد با توجّه به اینکه رفتار ارتکابى مهاجمان، منطبق با ماده ٢٧٩ قانون مجازات اسلامى است و آشکار کردن علنى سلاح سرد (قمه) منجر به ترسانیدن مردم شده است، لذا عنوان “مُحاربه” هم بر عمل آنها مصداق دارد.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای دادگستری مرکز پیگیر پرونده است

شریفی در پاسخ به پیگیری های کانون وکلای مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز پیگیر پرونده هست و قرار است به عیادت برادرم بروند. علاوه بر این قرار است وکیلی نیز معرفی گردد و با دادستانی نیز هماهنگی هایی جهت تسریع به رسیدگی به پرونده صورت گیرد.

لازم به ذکر است پیشتر مسئولین کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز از پیگیری‌های لازم در این زمینه به وکلاپرس خبر داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا