گفت و گو

بعد از نشست امروز در کانون مرکز؛ استقرار وکیل غلامرضا امینی در اتاق ریاست با واکنش وکلا روبرو شد

وکلاپرس- وکیل حسن کیا با اشاره به حواشی جلسه اول هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز که قرار بود امروز تشکیل شود، گفت: وکیل غلامرضا امینی بعد از جلسه امروز در اتاق ریاست مستقر شد.

به گزارش وکلاپرس، جلسه اول هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز که قرار بود امروز (۲۴ مهرماه) تشکیل شود به علت غیبت پنج تن از اعضا لغو شد. گفتنی است این جلسه با حواشی بسیاری همراه بوده است؛ تعدادی از وکلای دادگستری نسبت به دو موضوع بسته بودن در کانون مرکز در روز چهارشنبه و عدم راه دادن وکلا به داخل ساختمان و دادنامه دادگاه عالی انتظامی کانون درخصوص تغییر هیات مدیره اعتراض کردند.

غایبین جلسه امروز هیأت مدیره چه کسانی بودند؟

دکتر حسن کیا، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس ضمن ارائه گزارشی از جلسه امروز گفت: جلسه با تاخیر یک ساعته آغاز شد. ۵ نفر از اعضای هیات مدیره جدید (آقایان حسین طالع، سهیل نظری، علی یاراحمدی، بهنام حبیب زاده مومن، امین پاشا امیری) به هر علتی در این جلسه حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: همکاران وکیل نیز چون به رأی دادگاه عالی انتظامی مبنی بر تعلیق ۵ عضو و جایگزینی ۵ فرد دیگر معترض بودند، به همین علت اعتراض خود را با پلاکارد و… نشان دادند.

ترک جلسه توسط دکتر جلیل مالکی بدون اعلام رییس هیأت رئیسه سنی

این وکیل دادگستری افزود: جلسه علی رغم تنش ها، تشکیل شد و دکتر جلیل مالکی گزارش از دوره فعالیت هیات مدیره سی و یکم ارائه داد. وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درمورد تجمع وکلا در هفته گذشته نیز پرداخت و سپس بدون اینکه رییس هیات رئیسه سنی را اعلام کند، جلسه را ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

وکیل کیا گفت: بعد از ترک جلسه توسط دکتر مالکی، وکیل غلامرضا امینی -که از اعضای علی البدل بود و با رأی دادگاه انتظامی به هیات مدیره راه یافته است- به عنوان رییس سنی در جایگاه ریاست نشست. وکیل سیدکاظم حسینی -که از تعلیق شدگان هست و روی صندلی خود قرار داشت- به این مسئله اعتراض کرد و رییس سنی را وکیل منصور پورنوری معرفی کرد.

وکیل غلامرضا امینی بعد از جلسه امروز در اتاق ریاست مستقر شد

او با اشاره به ایجاد تنش در جلسه نخست هیات مدیره گفت: باتوجه به شلوغی جلسه، وکیل غلامرضا امینی صرفا در همین حد توانست اعلام کند که نصاب جلسه حاصل نشده است و دستور جلسه هیات مدیره قابل انجام نیست و جلسه را تمام کرد و به طبقه بالا رفت و در اتاق ریاست مستقر شد. این اقدام مورد اعتراض شدید همکاران و وکلا قرار گرفت.

این فعال صنفی با اشاره به حواشی جلسه امروز گفت: در پایان هنگامی که اعضای منتصب جلسه را ترک می کردند، همکاران به اعتراض و اعلام نارضایتی پرداختند و همچنان تا ساعاتی بعد در سالن حضور داشتند. همکاران و فعالین صنفی معتقدند رأی دادگاه عالی انتظامی، رأی مقبول جامعه وکالت نیست و اگر قرار بر اجرایی شدن ان باشد، بدعتی شکل می گیرد که نادرست است.

یک دیدگاه

  1. متاسفانه دادگاه عالی انتظامی قضات بجای رسیدگی به تخلفات قضات که داد مردم را از نوع قضاوتهای خلاف قانون خود دراورند رسیدگی کنه کلا وظیفه ذاتی خود را کنار گذاشته و دائم در کار وکلا دخالت میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا