اخبار بین المللی

وکیل سارا هانفو؛ بازیکن المپیکی تنیس روی میز

وکلاپرس- وکیل سارا هانفو بنیانگذار یک سازمان غیرانتفاعی است که از ورزش تنیس روی میز برای کمک به مسائل اجتماعی و زیست محیطی جنوب صحرای آفریقا استفاده میکند.

به گزارش وکلاپرس، سارا هانفو (Sarah Hanffou)، بازیکن ۳۷ ساله تنیس روی میز فرانسوی-کامرونی است که در بازی های المپیک لندن (۲۰۱۲) و توکیو (۲۰۲۱) و همچنین ۷ دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.

او در بازی‌های آفریقایی ۲۰۱۹ مدال نقره‌ به دست آورد. هانفو در لندن ۲۰۱۲ مسابقه داد و برای مسابقات توکیو ۲۰۲۰ واجد شرایط شد و  در آن حضور یافت. اما در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس با شکست در ست های متوالی از رقیب چین حذف شد.

اگرچه حرفه اصلی هانفو وکالت بوده و یک موسسه خیریه نیز دارد، اما این مسئله مانع از حضور او در ورزش های سطح بالا نشده است.

وکیل سارا هانفو (Sarah Hanffou)
وکیل سارا هانفو (Sarah Hanffou)
بیشتر بخوانید:

انگیزه هانفو از تأسیس سازمان غیرانتفاعی PSF

هانفو بنیانگذار یک سازمان غیرانتفاعی نوآورانه به نام Ping Sans Frontières است که از ورزش تنیس روی میز برای کمک به مسائل اجتماعی و زیست محیطی جنوب صحرای آفریقا استفاده میکند.

دو هدف اصلی موسسه Ping Sans Frontières (PSF) توزیع مجدد تجهیزات تنیس روی میز و تشویق به ساختن میز در جنوب صحرای آفریقا به روشی سازگار با محیط زیست و عادلانه است. این سازمان غیرانتفاعی از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۶، میزبان اردوهای آموزشی و مربیگری متعددی بوده و کمپین‌هایی را برای ترویج این ورزش در مدارس غنا، بوروندی و… رهبری کرده است و در حال حاضر در ۱۵ کشور مختلف فعالیت دارد.

این نهاد خیریه به نجاران محلی آموزش می دهد میزهای تنیس را بسازند. این برند اولین برند آفریقایی تنیس روی میز است که با چوب محلی ساخته شده میشود و واردات میز از چین را حذف می کند. از سوی دیگر انتشار کربن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و درآمد افزایشی را برای نجاران فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

مهمترین مهارت وکیل سارا هانفو؛ سخت کوشی

مهمترین مهارت هانفو سخت کوشی او است. زندگی او با وکالت، ورزش و موسسه‌اش پیوند خورده است؛ به گفته هانفو، او از ساعت ۵ صبح تا ۱۰ شب، کاملا درگیر است و هیچ زمان آزادی ندارد.

او در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده است که اگر این سازمان را نداشت به المپیک نمی رفت. او معتقد است PSF معنای زندگی اش را تغییر داده است.

لازم به ذکر است سارا هانفو بخشی از اولین تبلیغ انکوباتور پاریس ۲۰۲۴ و AFD (یک ارگان برای حمایت از کارآفرینان ورزشکار) است و هدف این نهاد کمک به ورزشکاران است تا در مسیر شغلی آینده خود از مهارت‌ها، ارزش‌ها و تعهد خود برای توسعه پروژه‌های بلند مدت با تأثیر اجتماعی یا زیست محیطی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا