اخبار دولت

با مصوبه امروز هیات دولت، واردات خودروی کارکرده برای همه ایرانیان آزاد شد

وکلاپرس- بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران بعد جلسه امروز هیات دولت مورخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۳، از آزاد سازی واردات خودروی کارکرده برای همه ایرانیان منوط به شرایطی خاص خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، طبق اعلام بهادری جهرمی بعد از جلسه امروز هیات دولت، به شرط اینکه خودرو مدل ۲۰۱۹ به بالا باشد و خودرو استانداردهای روز کشورهای اروپایی را داشته باشد، وارد خودرو برای همه ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور آزاد شده است.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران بعد جلسه امروز هیات دولت مورخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۳ گفت: به نوعی می توان گفت آخرین گام در مقابله با انحصار صنعت خودروسازی کشور  و در امتداد برنامه ای که از پیش در دولت تدوین شده بود، انجام گرفت.

وی افزود: هم در حوزه اقدامات سلبی و هم در حوزه اقدامات ایجابی مطابق با برنامه ریزی کارشناسی شده، اقدامات متعددی صورت گرفته یود. یکی آرای تاریخی در محکومیت یکی از فعالان حوزه صنعت خودرو که تخلفات گستره ای داشت را داشتیم که پنج هزار میلیارد تومان از سوی ساران تعزیرات برای گران فروشی که به مردم صورت گرفته بود و تخلفاتی که در این زمینه نسبت به مردم صورت گرفته بود و خیلی آثار بازدارنده بسیار مهمی داشت.

بیشتر بخوانید:

بهادری گفت: در امتداد و به موازنه این اقدامات سلبی،  اقدامات ایجابی اولا در حوزه افزایش تولید داخل و تامین ارز و تامین زیرساخت های مورد نیاز برای ظرفیت های تولید داخل که افزایش حجم تولید تا یک و نیم میلیون خودرو در سال به بار آورد و در سال جاری برای یک میلیون هفتصد هزار خودرو در سال انجام شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: همچنان برای واردات خودرو که پیش از این دولت تا چهار پنج سال ممنوع بود به تدیج مطابق یک برنامه ای ریزی آزاد شد: ابتدا واردات خودروهای برقی هیبریدی، خودروهای نو و خودروهای کارکرده در حوزه حمل و نقل عمومی و ارائه تسهیلات ورود آمبولانس و راهداری  و …

بهادری افزود: آخرین گامی که امروز انجام شد که پیش از این دولت با ارسال لایحه ای به مجلس مجوزش را گرفته بود، با ابلاغ آیین نامه اخیر واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بالا باشد و استاندارد های روز کشور های اروپایی را داشته باشد برای همه ایرانیان آزاد شد و نیازی به روال های سابق که باید حتما از سوی شرکت های خودروسازی انجام شود و یا با انتقال تکنولوژی باشد وجود ندارد و اشخاص حقیقی ایرانی چه داخل کشور و چه خارج از کشور با مصوبه امروز هیات دولت، میتوانند اقدام به واردات خودرو کنند.

به روز رسانی خبر(۲۸ تیر ۱۴۰۳):

آیین نامه واردات خودروهای کارکرده منتشر شد + متن

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا