اخبار

اختلال در سامانه های دیوان عدالت اداری از روز چهارشنبه

وکلاپرس- گزارش ها حاکی از آن است که به دلیل به روز رسانی، سامانه های دیوان عدالت اداری از جمله عدل ایران، ثنا  و … در اواخر هفته با اختلال مواجه خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس با وجود اینکه اطلاعیه رسمی از سوی دیوان عدال اداری در خصوص قطعی سامانه های این نهاد منتشر نشده است، اما بر اساس برخی اطلاعات واصله سامانه شعب، ارسال تجدیدنظرخواهی، ورود ثالث، جلب ثالث، اعتراض ثالث و اعاده دادرسی و عدل ایران  در اواخر هفته جاری با اختلال مواجه خواهد شد.

طبق اصل‏ یکصد و هفتاد و سوم قانون اساسی، به‏ منظور رسیدگی‏ به‏ شکایات‏، تظلمات‏ و اعتراضات‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ مأمورین‏ یا واحدها یا آیین‏ نامه‏ های‏ دولتی‏ و احقاق‏ حقوق‏ آنها، دیوانی‏ به‏ نام‏ “دیوان‏ عدالت‏ اداری‏” زیر نظر رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ شکل گرفته است.

طبق قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات ۱۴۰۲ که در حال حاضر، قانون حاکم بر دیوان عدالت اداری است، دیوان به عنوان مرجعی قضایی که صرفاً در تهران مستقر است، متشکل از شعب بدوی،تجدید نظر،هیأت عمومی و هیأت های تخصصی می باشد. البته به منظور تسهیل در دسترسی مردم به خدمات دیوان، دفاتر اداری دیوان در مراکز استانها شکل گرفته که وظیفه ثبت درخواست ها و دادخواست های شاکیان و ارشاد و معاضدت قضایی آنها را برعهده دارند.

بنا بر گزارشات از اواسط روز چهارشنبه بدلیل بروزرسانی سامانه های دیوان عدالت اداری، سامانه شعب با اختلال مواجه می‌شود و ارسال تجدیدنظرخواهی، ورود ثالث، جلب ثالث، اعتراض ثالث و اعاده دادرسی و عدل ایران با اختلال مواجه خواهد شد.

پیش از این نیز قطعی های مکرری را در سامانه عدل ایران و خودکاربری وکلا و ثنا شاهده بوده ایم!

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. سلام. بله بنده قبل از ظهر چهارشنبه برای ثبت لایحه دیوان به دفتر خدمات قضایی مراجعه نمودم که بعد از کلی معطلی اعلام نمودند که سامانه دیوان قطع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا