اخبار مجلس شورای اسلامی

آصفری مدعی شد: کانون وکلا به جای اجرای قانون مانع تراشی می‌کند

وکلاپرس ـ یک نماینده مجلس درباره گزارش امروز کمیسیون جهش از عملکرد دستگاه‌ها در اتصال به درگاه ملی مجوزها، کانون های وکلا را انحصارگر و مانع تراش خواند.

به گزارش وکلاپرس، محمدحسن آصفری درباره گزارش امروز کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی در مورد ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: همان طور که تحریم‌های خارجی علیه کشورمان مشکل ‌ساز شده، مانع‌تراشی‌های داخلی نیز در قبال حوزه کسب و کار باعث شده ما خودتحریمی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه فقط ما از وزارت اقتصاد بخواهیم در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار پاسخگو باشد، مشکلی را حل نخواهد کرد و کار اصلی در این زمینه در اختیار وزارت کشور است که هنوز فرمانداری‌ها و شهرداری ها را در این حوزه وارد نکرده است.

آصفری مدعی شد: هنوز نهادها و مجموعه‌های خودانتظام مانند کانون وکلا به جای اینکه به دنبال اجرای قانون باشند، خود مانع‌تراشی می‌کنند و قصد ندارند از انحصاری که وجود دارد دست بردارند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: جوانان ما برای گرفتن یک مجوز بایستی کفش‌های آهنین بپوشند و چندین واسطه برای گرفتن مجوز کسب و کار داشته باشند؛ در این میان نقش بانک‌ها برای صدور مجوزهای کسب و کار چیست؟

 این گفته محمدحسن آصفری در حالی است که دیوان عدالت اداری بارها بر عدم تکلیف کانون های وکلا در بارگذاری مجوزهای خود در درگاه مذکور با استدلال به خروج موضوعی کانون های وکلا از قانون اجرای سیاست‌های کلّی اصل چهل و چهارم قانون اساسی حکم داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا