اخبار قوه قضاییهویژه

معاون اول قوه قضائیه: در یکسال گذشته حدود ۴۰ هزار پرونده وکیل معاضدتی داشته است / عدم دسترسی متهم به وکیل شایعه است

وکلاپرس- حجت الاسلام مصدق در نشست با سفرا و دیپلمات های مقیم و روسا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی با تاکید بر حق دسترسی آزادانه به عدالت اعلام کرد: در یکسال گذشته حدود ۴۰ هزار پرونده، وکیل معاضدتی داشته است.

به گزارش وکلاپرس نشست سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی و همچنین روسای سازمان‌های بین المللی مقیم ایران با حضور معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد مصدق ظهر روز چهارشنبه (۲۶ بهمن) برگزار شد.

قانون اساس مهمترین سند کشور و میثاق ملی جامعه ایران است

حجت الاسلام مصدق گفت: قانون اساسی ایران مهمترین سند کشور و میثاق ملی جامعه ایران است و هیچ مکتبی به اندازه ادیان الهی در خصوص کرامت انسان مطلب ندارد و تاکید همه ادیان الهی و قانون اساسی ما برگرفته از شرع مقدس اسلام است بر حفظ کرامت انسان و ارزش های انسانی است.

وی افزود: قانون اساسی ایران جزو مترقی ترین قوانین است و به کرامت انسان اهمیت داده است. در قانون اساسی ما، حقوق ملت، یک اصل مهم را تشکیل داده است. طبق اصل ۲۱ قانون اساسی دولت مکلف است زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت و احیای کلیه حقوق مادی و معنوی زنان اقدام‌ کند. قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مستقل از سایر قوا است و وظیفه اصلی این قوه اجرای عدالت و حمایت از حقوق و آزادی‌های مردم است.

در قانون ما حق دادخواهی و دسترسی آزادانه به عدالت به رسمیت شناخته شده است

مصدق تصریح کرد: در قانون ما حق دادخواهی و دسترسی آزادانه به عدالت به رسمیت شناخته شده است و همچنین داشتن وکیل و تعیین وکیل برای افراد بی بضاعت مطرح شده است و هزینه وکلای معاضدتی برعهده دولت است که پرداخت کند. در یکسال گذشته حدود ۴۰ هزار پرونده، وکیل معاضدتی داشته است.

وی افزود: ادعای اینکه چرا نمی‌گذارید متهمان به وکلا دسترسی داشته باشند را قبول نداریم، تمام این شایعات مربوط به برخی از کشورها است که پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را بر نمی تابند.

نشست سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی و همچنین روسای سازمان‌های بین المللی مقیم ایران با حضور معاون اول قوه قضائیه
نشست سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی و همچنین روسای سازمان‌های بین المللی مقیم ایران با حضور معاون اول قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا